Cg Susan : Ok, Sunny
Sunny : ya?
Cg Susan : Sunny duduk di sebelah taehyung (sambil menunjukkan tempat duduk taehyung), Mina pula duduk di sebelah Jimin
*Mina tercari2 pelajar yg bernama Jimin dan seorang lelaki sedang mengangkat tangannya. Mina terkejut kerana lelaki tu adalah lelaki yg dia jumpa baru tadi.
Cg Susan : Yuna pula... ah! yuna blh duduk di sebelah Jungkook
*Yuna melihat ke arah tempat yg ditunjuk oleh Cg Susan. Yuna terus menjadi malu kerana org yg bernama Jungkook itu adalah lelaki yg bagi arah sama dia tadi.
YSM : nae cg..
*Mereka bertiga pun pergi duduk di tempat masing2.
#Sunny dan Taehyung POV
Sunny : (bercakap dlm hati sambil berjalan ke tempat sebelah V) bukan kah ini lelaki yg langgar aku tadi. Aduh... Geramnya aku!!! Knplah aku kena duduk di sebelahnya ni. Alamak, dia pandang aku (sambil senyum yg terpaksa) Aduh...
Taehyung : (bercakap dlm hati) Knp dgn dia ni, pelik pula. (memandang semula Sunny) Kejap..bukan dia kah yg langgar aq tadi. Aduh, knp dia mesti masuk ke kelas ni. Aish!
#Mina dan Jimin POV
Mina : (bercakap dlm hati) Betullah dia lelaki tadi tu. Hensemnya dia. Idol aku sama dia..
Jimin : (bercakap dlm hati) Wah, cantiknya dia. Sdhlah cantik, comel lagi tu.
*Mina pun duduk di sebelah Jimin.
Jimin : Annyeonghaseyo, chonun Jimin imnida (sambil menghulurkan tangannya)
Mina : Annyeonghaseyo, chonnun Mina imnida (sambil menyambut tangan Jimin)
*Kedua-dua mereka tersenyum.
#Yuna dan Jungkook POV
Yuna : (bercakap dlm hati) mcm mana ni? knp aku mesti duduk di tempat ni. Malunya aku (muka menjadi merah dan duduk di sebelah Jungkook)
Jungkook : gwaencha nayo? Knp muka mu merah? Kau sakit kah? (bercakap sambil memegang dahi Yuna utk memeriksa suhu badan Yuna)
Yuna : (muka menjadi lebih merah) Gwa..en..cha..na. Aq tak sakit. Aq ok (sambil menurun kan tangan Jungkook)
Jungkook : Jinjja?
Yuna : Nae
Jungkook : Ok. Whateverlah. Annyeong, Jungkook imnida.
Yuna : Yuna imnida
Cg Susan : Ok semua, buka buku teks m/s...
Skip
*Kring.... Masa rehat
Cg Susan : ok itu jak utk kelas hari ni.. Sunny, Yuna dan Mina..jumpa cg di pejabat sekrang.
YSM : nae..
*Selepas mereka bertiga kemas meja mereka, mereka pun ke pejabat bersama2.
Sunny : Cg..knp cg nak jumpa kami?
Cg Susan : kamu bertiga belum isi mana2 kelas utk kokum kan?
YSM : nae
Cg Susan : klu begitu tengok ni (memberi kertas yg ada senarai kelas utk kokum) lepas tu bagitau cg
*Mereka bertiga pun melihat kertas tu.
Sunny : cg.. saya akan pilih kelas photography..
Mina : saya pula..ah! Kelas makanan..
Yuna : saya akan ikut kelas taekwondo
*Mina dan Sunny terus memandang Yuna kerana terkejut manakala Yuna pula hanya buat muka biasa.
Cg Susan : ok..yuna akan mula esok...kamu dua pula lusa baru mula.
YSM : nae
*Sunny dan Mina keluar manakala Yuna masih di situ,
Yuna : cg..jam berapa saya balik esok?
Cg Susan : yuna akan balik jam 5
Yuna : Jam 5? klu gitu oklah.. saya pergi dulu. (tunduk hormat)
*Yuna keluar dgn perasaan risau.
Sunny : Knp?
Yuna : tiada apa2.. aq cuma tanya bila balik.
Sunny : ohh
*Selepas itu, mereka pun ke kantin.
Mina : Yah Yuna! kau betul2 serius kah?
Yuna : serius pasal apa?
Mina : pasal taek..wondo?
Yuna : ya..knp? ada masalahkah?
Mina : tiadalah
*Sunny dan Mina saling berpandang lagi. Yg sebenarnya mereka paling takut klu Yuna marah. itu kerana Yuna ialah seorang yg pendiam dan jarang2 marah. tapi apabila dia marah, habislah org yg buatnya marah.
#Flashback
*Yuna, Sunny dan Mina baru saja mau balik tapi tiba2 tiga perempuan menghalang jalan mereka.
Sunny : apa ni?
Yeji : aq bukan mau kau..aq mau Yuna
Yuna : wae? ada masalahkah? (dgn muka innocent)
Minju : yah! (menolak bahu Yuna) berani betul kau cuba pikat Hyunjae..
Yuna : apa?
Mina : Jap2..kau cakap Yuna pikat hyunjae? kau pasti dah gila lah.. (ketawa) buat apa Yuna mau pikat lelaki mcm tu..
Soyeon : aq nampak yg Yuna bagi sesuatu sama Hyunjae..
Yuna : apa tu? (pandngan Yuna mula berubah)
*Semua menumpukan perhatian terhadap Soyeon.
Soyeon : aq ndak pasti tapi aq pernah nampak kau juga peluk Hyunjae
Sunny : itu-
*Yuna menghalang Sunny.
Yuna : kamu bertiga sdh salah fahamlah...(mendekati Soyeon) aq (menolak2 bahu Soyeon) lansung tiada perasaan pun dgn hyunjae. tapi kau cakap aq pikat hyunjae? (ketawa sinis) aq pasti dah gilalah klu aq buat begitu..Yah!! bukannya aq yg suka dia tapi dia yg suka aq! jadi tolonglah ingat.. Shin Yuna tak sukakan Hyunjae..jap, ani..SHIN YUNA TAKKAN PERNAH SUKAKAN HYUNJAE apatah lagi mau dekat dgn dia..Faham? jadi masalah dah selesai kan. bye (melambai)
*Yuna pun pergi dari situ dan diikuti dgn Sunny dan Mina tapi mereka terberhenti kerana Minju cakap perkara yg ndak sepatutnya dia cakap.
Minju : xxxxx
Bersambung
>Stay tune for ep 3, next week (Thursday)
New Character
Minju, Yeji & Soyeon
-Musuh ketat YSM Di sekolah lama mereka
Hyunjae
-suka dgn Yuna tapi Yuna ndak
-paling popular di sekolah (semua pelajar perempuan sukakan dia termasuk Minju)