« day-7 before school festival »
"hyerim, aku pergi dulu tau. sorry sangat-sangat sebab tak dapat nak teman kau.""it's okay, kau pergilah. by the way, take care okay. jangan terluka masa latihan nanti."
"alright! bye bye jung hyerim."
"okay, bye bye."
makin lama makin berkurangan students yang ada dalam kelas sebab masing-masing dah mula sibuk urus festival sekolah.
"ish, boring lah kalau tak ada yoohyeon."
aku berjalan menuju ke tandas. mungkin dengan cara ni, aku boleh kurangkan rasa bosan?
aku sibuk memandang sekeliling dan tak sedar yang aku terlanggar bahu seseorang.
"ah, sorry sorry. saya tak seng—"
belum sempat aku habiskan ayat, pemilik bahu tersebut sudah pun melihat aku dengan pandangan yang agak tidak berpuas hati.
"kau memang sengaja nak halang jalan aku? tak ada kerja eh?" rupa-rupanya orang yang aku langgar tadi tu ialah junkyu.
aku pun tak tahu kenapa dia ada dekat sini.
"sorry, saya tak sengaja. dah tak ada apa-apa kan? hyerim pergi dulu."
TANDAS
"selamba dia je nak berhenti tengah jalan and then dia nak salahkan orang.""haish, geram betul aku dengan dia ni."
aku terus membasuh tangan dan kemudian berjalan keluar menuju ke pintu tandas.
bila sahaja aku keluar dari tandas, aku nampak seorang lelaki menyandar di dinding sambil mengunyah gula-gula.
"junkyu sunbae? junkyu sunbae buat apa dekat depan tandas perempuan? wait, jangan kata yang junkyu sunbae ni perv—"
"kau ingat aku ni lelaki gatal ke nak tengok perempuan keluar masuk tandas?"
eh, betullah cakap aku. dia yang berdiri dekat depan tandas perempuan tanpa sebab. mesti nanti orang lain fikir bukan-bukan. betul tak?
"so? sunbae buat apa dekat sini?"
"ssaem nak minta tolong kau."
"ssaem? why?"
"jangan banyak tanya, boleh? cepatlah. aku sibuk. ada banyak benda lagi nak kena buat."
"eleh, buzy mengalahkan artis. alah, sunbae bukannya ambil part dalam festival tu pun."
"dah habis dah membebel? kalau tak ada, jom gerak. aku tak ada masa nak dengar kau membebel and bergaduh dengan kau."
"ish dia ni, kecil besar kecil besar je aku tengok dia ni."
BILIK LATIHAN KELAB
"ssaem, ni ha jung hyerim.""ssaem, junkyu sunbae kata ssaem nak minta tolong saya? betul ke?"
saya tidak percaya dengan kata-kata seketul lelaki bernama kim junkyu.
"eh, tak ada lah. saya tak cakap pun, kim junkyu sendiri yang sebut nama awak tadi sebab dia kata awak tengah free."
wait what?
"ahhh, junkyu sunbae!"
"eyy, dah dah. tak baik bergaduh, nanti korang ditakdirkan berdua macam mana?"
"no!" serentak kitorang berdua bantah dengan apa yang ssaem kata tadi.
aku benci yang ssaem kata macam tu but at the same time, aku blushing tak tentu pasal
YOU ARE READING
𝐒𝐓𝐈𝐂𝐊𝐘 𝐍𝐎𝐓𝐄 || 준규
Fanfiction⟨⟨ 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐭𝐞 ⟩⟩ give love letter? nah, that's too cliche. cuba bagi dia sesuatu yang jarang orang lain buat. maybe dengan cara tu, akhirnya dia dapat tahu tentang kewujudan aku? © thesky_hoon ◩ start: 3/3/2021 end: 6/4/2021