Remus rüya gördüğünden oldukça emindi. Ya da o korkunç gölün üstünden geçerken düşüp boğulmuştu ve bu sadece beyninin ölmeden önce uydurduğu şeylerdi.
Bir katedral büyüklüğünde, muazzam bir taş salonda duruyordu. Öğrencilerle doluydu, hepsi aynı siyah cüppelerden giymişti -kravatları dışında- ve oda mumlarla aydınlatılmıştı. Öylesine mumlarla değil. Bu mumlar aslında uçuyordu. Bununla yaşayabilirdi; bu, tellerle yapılacak bir şey, ışığın akıllıca bir numarası olabilirdi. Ama yukarı baktığında neredeyse bağıracaktı. Tavan yoktu: sadece üzerlerindeki uçsuz bucaksız gece gökyüzü, sarkık gri bulutlar ve parıldayan yıldızlar vardı.
Kızıl saçlı kız Lily dışında hiç kimse bunlarla ilgilenmiyor gibiydi ve Remus birkaç başka çocuğun da muggle ebeveynleri olması gerektiğini varsaydı. Artık üniformasını giymişti ve herkes gibi gözüktüğü için biraz daha iyi hissetti.
Diğer tüm öğrenciler, evlerinin afişlerinin altındaki uzun ziyafet masalarına oturdular. James, her ikisi de yanlış yere gideceklerine ikna olmuş olan Sirius ve Peter'ın üzüntüsüne kadar her ev arasındaki farklılıkları heyecanla açıklamıştı.
Remus gergin olup olmayacağını bilmiyordu. Onun için ne kadar önemli olacağını önemsemiyordu. Zaten muhtemelen ilk dersinden sonra kovulacaktı.
Remus, büyücüler arasında ne kadar çok zaman geçirirse, asla onlardan olamayacağına o kadar çok ikna oldu. Birinci sınıfları koridora götüren ince, sert yüzlü bir cadı olan Profesör McGonagall, şimdi bir taburenin yanında, huysuz, eski bir kahverengi şapka ile ayakta duruyordu.
James'in onlara bahsettiği sınav buydu. Şapkayı takmaları gerekiyordu, sonra bir şekilde her biri dört evden birine dizileceklerdi. Remus her bir evin bayrağına tek tek baktı. Ravenclaw'a seçilmeyecek olduğunu zaten biliyordu; zeki olmak ondan oldukça uzak bir kavramdı.
Porsuklu olanı pek düşünmemişti. Özellikle yılanlarla karşılaştırıldığında, insanı tam olarak heyecanlandırmıyorlardı. Kravat seçmeye geldiyse, yeşil rengi de severdi. Ama sonra, James ve Peterin ikisinin de Gryffindor'a meraklı olması ve şimdiye kadar arkadaş canlısı olan tek insanlar olduklarından onlardan ayrılmak istemiyordu.
Simon Arnold adında bir çocuk çağrılan ilk kişiydi. Şapka, yüzünün üst yarısını kaplayacak şekilde kafasına yerleştirildi. Remus şapkanın göründüğü kadar kötü kokup kokmadığını merak etti.
Matron her zaman baş biti konusunda manyaktı ve ondan önce giden çocukların hiçbirinde bu bitlere sahip olmayacağını umuyordu. Simon, çalkantılı alkışlar içinde porsuk evi Hufflepuff'a yürüdü. Sirius Black, gruplarının ilk gideniydi ve tabureye yaklaşırken olumlu bir şekilde kusmuş görünüyordu. Slytherin masasından bir ses geliyordu, bazı yaşlı öğrenciler ona sesleniyordu. Şimdi taburede titreyen Sirius'a bakan koyu renkli bukleler, aynı yüksek elmacık kemikleri ve dolgun dudakları olan iki genç kadın.
Şapka Black'in kafasına konulur konulmaz salon birkaç dakika sessiz kaldı. Sonra şapka çığlık attı, "Gryffindor!"
Bu sefer alkış sesleri gelmeden önce birkaç dakikalık şaşkın bir sessizlik oldu. McGonagall, şapkayı Sirius'un başından nazikçe kaldırdı ve ona küçük, nadir bir gülümseme verdi. Tamamen dehşete düşmüş görünüyordu. Slytherin masasına çaresizce baktı, ona bakan iki kızın tısladığını ve gözlerinin kısıldığını gördü.
Ayağa kalktı ve kırmızı-altın bayrakların altında yerini alan ilk yeni öğrenci olduğu Gryffindor'a yavaşça yürüdü. Sıralama devam etti. Lily de Gryffindor'a yerleştirildi ve çok sefil görünen Sirius'un yanına sırıtarak oturdu. Nihayet sırası geldiğinde, Remus hâlâ tüm yaygaranın neyle ilgili olduğunu anlayamamıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
All The Young Dudes (Türkçe)
FantasyOnu sadece bir kereliğine davet etmelerini diledi. Her zaman dışarıda bırakılan kişi olmamayı diledi, James kadar yakın bir arkadaşının olmasının nasıl bir his olduğunu bilebilmeyi diledi. Her zamankinden daha çok, konuşabileceği birisinin olmasını...