💞part1💞

17.3K 459 277
                                    

اللهم صل وسلم وبارك عليك يا حبيبي يا رسول الله
....صلى الله عليه وسلم.......

في غرفه جميله به كل شيء بالون الوردي .... يفتح باب الغرفة لتدخل امراه جميله تنظر إلى ملاكها النائم .. ثم تتوجه ناحية النافذة لتفتحها لتسمح لأشعة الشمس ان تداعب جفون ابنتها النائمه......

ملاك وهي تفتح عيونها // امممم ...صباح الخير يا احلى واجمل سوسو في الدنيا كلها ..

الام وهي تقترب من بنتها وتقبلها //صباح النور يا بكاشه ....

ملاك //ماما ممكن اطلب طلب نونو خالص ....

الام //ها اخلصي عايزه كام.....

ملاك بابتسامة بسيطة //والله إللي تجبيه.. انتي وذوقك .... ثم قامت من على السرير وقامت بتعديل فرشتها وذهبت الى الحمام لتقوم بروتينها الصباحي

بعد دقائق ارتدت ملابسها وصلت فرضها وعقدت شعرها على شكل كعكة غير مرتبط لتصبح ايه في الجمال....

نزلت ملاك وهي تتافف بسبب توجد اخوها مصطفى الذي دائما يعلق على ملابسها ....مع ان ملابسها واسعه ومحتشمه دائما....

ملاك //صباح الخير يا بابا صباح الخير يا مصطفى....

قبلت ملاك والدها وجلست على الطاولة وهي تنتظر تعليقات اخوها لها كالعادة....

مصطفى //خرجه النهارده يا ملاك ....

ملاك وهي تبتالع الطعام //هروح اصور ورق في المكتبة مع نور صحبتي...تحب ابعتلك لوكيشن لمكاني كل ساعة ذي كل يوم...

كاده مصطفى ان يرد عليها ليوقفه والدها بنظره منه

الاب // ملاك انا عارف ان اخوكي مزودها حبتين بس انتي شايفه كل يوم نسمع عن حالات خطف وسرقه وحاجات تانية أفظع .... ولازم تعرفي أنه بيعمل كده علشان مصلحتك مش فرض سيطره ولا حاجه....

ملاك وهي تنظر لأخيها //شوفت ...شوفت يا مصطفى فرق الكلام والأسلوب بيفرق قد ايه ...لو طلبت مني اي حاجه من غير نرفزه ولا صوت عالي.. هانفذها على طول ومن غير نقاش....

مصطفى وهو يتنهد // اعذوريتي... انا بحبك وبخايف عليكي ..... حاسس ان في حاجه هتفرقنا مش عارف ليه لو اطول افضل جانبك طول اليوم حتى وقت النوم مش هتاخر.....

ملاك وهي تنهض وترتمي في احضان أخيها //يا خرشي على الكلام الجميل ...دا انا طلعت غاليه اوي وانا معرفش وانا كمان بحبك..... ثم جلست على قدمه وقابلته....

مصطفى وهو ينتظرها تنهض عنه ولكنها تعلقت في رقبته ولم تنهض.... وكأنها تدفن نفسها في احضان أخيها .....

مصطفى //لا مش علشان سكتلك تستحليها قومي يختي مفكر نفسك عصفوره ....

ملاك وهي تخرج من أحضانه وتقبله وتنهض // في ثانيه تقلب عمل ذي موج البحر ....ملكش امان ابدا...

دموع الملاك "*~_مكتملة_~*"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن