De zon schijnt langzaam op mijn gezicht, waardoor ik wakker word. Ik doe mijn ogen open en denk ojaa ik ben verhuisd. Ik was het even vergeten. Ik kijk op mijn telefoon die langs me ligt. Huh?!... Al 11 uur. Ik sta meteen op en trek me aan. Ik loop naar beneden en zie dat mama druk bezig is met inrichten. Ik loop naar de keuken en pak het laatste broodje die nog op het aanrecht ligt. Ik pak Een mes en snij het broodje open. Auww!!... Ik snij zomaar in mijn vinger. Dat heb ik weer. Het begint meteen te bloeden ik vraag aan mijn moeder waar de pleisters liggen. "Dat weet ik nu niet" zegt haar moeder Sascha. Dan doe ik er maar een stuk wc-papier op. Dan ga ik verder met mijn broodje en ik leg er een plakje kaas op. Als ik dat heb gedaan neem ik mijn broodje mee naar boven en begin meteen Maartje te Skype op mijn telefoon. Ja hoor naar 20 seconden neemt ze op. En Maartje zegt meteen: "hoe is het". Melanie zegt: ik heb me al meteen pijn gedaan. En ze laat de snee zien. "Auw dat ziet er pijnlijk uit" zegt Maartje. Ik begin meteen te vertellen over de brief. Maartje ik heb een brief gevonden en wat oude foto's van een wilde pony die precies op mijn beeldje lijkt. De brief is van een oude man die hier in dit huis heeft gewoond. Hij had een eigen pony in een schuur.
En er stond op de brief dat er ook nog een brief ligt in het oude huis van zijn broer. En dat huis van zijn broer staat in Limburg in straat diamanten 11. "Watt!! wacht eens dat betekent dat er in mijn huis een brief ligt". Ja dat klopt Maartje. En als ik die brief vind weet ik hoe ik de pony kan redden. Maar het stomme is ik weet niet waar die brief is waar dat allemaal op staat. "Maartje zegt: "wacht eens even achter mijn bed zit een piep kleine deur alleen die zit op slot. Maar ik ga straks wel even kijken waar de sleutel ervan is. Ik zou graag ook wel willen weten wat daar achter zit". Oké!. Hopelijk kom je er achter waar de sleutel van die deur ligt. Maar ik moet snel gaan wand volgens mij komt mama naar boven dus doei👋. Als ze heeft opgehangen pakt ze snel haar kruimels van haar broodje op en gooit die uit haar raam. Als ze uit haar raam naar links en rechts kijkt ziet ze in de verte bij rechts een schuur. Huh!!.. Dit kan niet. Ze denkt in haar zelf. Dat is dus de schuur waar de pony zit. Gelukkig is het nog herfst vakantie. En dus heeft ze nog 3 dagen voor ze naar haar nieuwe school gaat. Als mama binnen komt zegt ze: "laat jij Woezel even uit. Dan zet ik je bed in elkaar wand dan kan je vanavond weer in je normalen bed slapen.oke?". Ja mam ik laat Woezel zo uit. Als ik mijn laarzen aan doe en net met Woezel naar buiten wil lopen gaat het regenen. Tssss..... Ik haat regen. Maarja dan pak ik mijn paraplu erbij en gaan we toch. Ik loop naar buiten en stap ik meteen in een modderplas. Ik maak een diepe zucht en loop verder. Dan kom ik langs de schuur. Ik kan er een beetje door kijken en zie helemaal niks. Ik loop verder en loop met een rondje terug naar huis. Eenmaal tuis zie ik mijn kleine broertje voor de raam naar mij zwaaien. Ik zwaai terug. En bel aan. Dan zie ik mijn moeder voor de raam naar de poort wijze. Ojaa ik moet door de poort. Dan loop ik door de achter deur naar binnen en dan zie ik dat mijn kleine broertje Bram met mijn moeder koekjes hebben gebakken. Ik pak een koekje en ga op de bank zitten. Dan kijk ik op de klok en zeg ik dat ik ga douche. 12 minuten later is Melanie klaar met douche en het is dan precies 6 uur haar moeder doet een pizza in de oven. Dan gaat ze op de bank zitten en leest haar broertje voor. Tringgggg....." De pizza is klaar roep jij papa effe hij zit boven in zijn nieuwe werk ruimte". Oké doe ik!. Ik sta op en roep bij de trap: PAPA ETEN!!. "Ik kom er aan". Schreeuwt papa. Als we met ze alle aan tafel zitten. En pizza zitten te eten. Komt Woezel Onder de tafel liggen. Als ze allemaal klaar zijn help ik mama nog met de tafel afruimen.
En daarna ga ik nog tv kijken er is een leuke film op over paarden. Ik bekijk hem samen met mama papa en mijn kleine broertje Bram. Dan is het 9 uur mama zegd: "tijd om naar bed te gaan Bram" Bram ligt al haf te slapen op te bank. Als Sascha Bram naar bed heeft gebracht kijken ze nog een film en gaat Melanie naar bed. Ze loopt naar boven naar de badkamer ze poetst nog effe haar tande en ze loopt daarna naar haar kamer. Ze stapt meteen in haar bed. Naar een paar minuten zit ze al te slapen. En jaa hoor Woezel likt haar hoofd en gaat weer langs haar op de grond slapen.
JE LEEST
De bruine hengst
RandomMelany is een meisje van 14 jaar. Ze is sins net verhuisd naar een dorpje in Groningen. Ze woont nu in een boerderij, maar Er is iets raars aan de hand. Er staat namelijk een schuur Tegenover haar huis. Ze vraagt zich af wat daar in zit. Ze gaat o...