3.aangekomen in groningen

111 2 1
                                    

Na ongeveer 2 en een half uur rijde zijn ze aangekomen in Groningen. Als Melanie naar links kijkt ziet ze een eng verlaten huis. En in de verte ziet ze een schuur. Die helemaal kapot is. De auto gaat langzamer en haar moeder zegd:"we zijn er". Bram en Melanie kijken met een chagrijnig gezicht naar links ze zien een oude boerderij. Melanie zegd kom Woezel. ze maakt de deur open van de auto. Ze stapt meteen in een bruine Vieze modderpoel. Ahh?!... Gadverdamme dat heb ik weer. Als ze door loopt met Woezel komt ze bij de voordeur. Ze gaat tegen de deur leunen met haar rug. Krak?!.. Ze valt naar achter op haar kont ze zegt: alles gaat mis. Dan staat ze op en pakt ze met boosheid haar telefoon uit haar zak ondertussen zijn haar ouders de koffers aan het uitladen. En loop ik voorzichtig naar binnen Woezel rent mee. Als ze binnen is ziet ze meteen een groot Schilderij van een wild paard. Dan rent ze naar buiten en pakt haar koffer en rent weer terug. Ze ritst haar koffer open. En pakt het beeldje er uit die ze van Maartje had gekregen. Ze houdt hem naast het schilderij en het is niet waar. Het beeldje is het zelfde als op het schilderij. Huh?!...... Dan pakt ze haar telefoon en ze stuurt een sms naar Maartje.

-sms-
Hey Maartje het gaat hier goed alleen heb nog geen Wifi.
Maar er is iets vreemds aan de hand.
Er hangt een schilderij van een wild paard.
En die lijkt sprekend op mijn beeldje
Die ik van jou had gekregen.
Zodra ik Wifi heb stuur ik je een foto.
Liefs: Melanie -xxx-

Als Melanie verder aan het kijken is staat er in een kamer ook een kist. Ze loopt er naar toe en gaat er in kijken. Dan roept haar broertje:"Melanie je moet helpen". Ohh!!... Bram ik ben bezig."Melanie kom nou helpen". Ja ik kom. Als Melanie klaar is met een paar dozen naar binnen breng. Zegt ze tegen haar moeder: mam ik heb mijn kamer al uitgekozen. Dan rent ze naar boven naar haar kamer waar de kist staat. Ze maakt de kist nieuwschierig open, en gaat er in kijken. Wow?!... Er ligt nog een beeldje in die precies op mijn beeldje lijkt. Er ligt ook een briefje in waar iets op staat. En er liggen veel foto's in van een wilde pony. Wow....?!. Als ik het briefje er bij haal staat er iets op.

Liefste nieuwe bewoner.

Dit was vroeger mijn huis.
Ik heb een eigen pony in een schuur.
Maar hij is zo wild dat ik een keer volop ben getrapt.
Ik heb ook nog een briefje bij mijn broer 's oude huis ligge.
Dat huis staat in Limburg straat: diamanten 11.
Als je dat briefje hebt.
weetje hoe je mijn paard kunt redde.
Hopelijk vind iemand dit briefje wand ik ben erg ziek en ga bijna dood.

Liefs oude bewoner van dit huis.(Piet Shels)

Watt!?.... Dus er moet hier ergens een schuur zijn met een wilde pony. Als ik mijn papa roep om wifi, Zegd hij "Melanie we mogen zolang de WiFi van de buren lenen de WiFi code is: katmisty". Ik ben blij ik pak snel mijn telefoon en ga op zoek naar de wifi. Ja ik heb wifi. In een keer krijg ik super veel berichten. Ik app Maartje.

Hey Maartje.
Ik wil effe zegge dat ik Wifi heb dus we
Kunnen appen. Ik wou effe wat vragen.
Op welke straat woon je ook al weer en op welk nummer.
Groetjes: Melanie -xxx-.

"Melanie kom je eten". Ja mam ik kom zo.
Als ze klaar is met eten gaat ze Weer naar haar kamer. Ze moet een dagje op haar matras op de grond slapen. Ze zegd welterusten Woezel en ze maakt de lamp uit.

De bruine hengstWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu