Bab 2

98 15 4
                                    

Harraz POV

Selepas kami sarapan , aku membawa Nelly ke sebuah kafe.
"Kau nak makan apa? " Tanya aku.
"Aku nak blueberry cheesecake dengan latte machiato. " Jawab Nellysa. Aku mengangguk.
"Okay. Aku pergi order jap. " Kata aku dengan senyuman. Dia mengangguk dan membalas senyuman aku. Beberapa minit kemudian , aku datang dengan pesanan kami.
"Nah. " Kata aku selepas meletakkan dulang di atas meja.
"Thank you boy. " Kata Nellysa dengan senyuman.
"Welcome. " Balas aku. Kami makan kek yang kitaorang order tadi.
"Sedapkan kek dekat kafe ni. " Kata Nellysa. Aku mengangguk sambil menyuapkan cheesecake ke dalam mulut.
"Haah. Sebab tu aku bawak kau datang sini. " Balas aku.
"So ni tempat favourite kau la? " Tanya Nellysa. Aku mengangguk.
"Yup. Aku selalu juga datang sini kalau nak release tension. " Jawab aku.
"Cantik pun cantik. Aku suka. " Kata Nellysa dengan senyuman. Aku memandangnya sambil menongkat dagu. Jarang tak buat aku cair dengan senyuman dia.
"Kan. " Balas aku. Dia masih tak perasan aku memandangnya. Comel.
"Kau kenapa pandang aku macam tu? " Tanya Nellysa. Aku hanya senyum.
"Saja. Salah ke nak pandang gilfriend aku yang cantik ni? " Jawab aku. Dia mengangguk sambil menghirup latte yang dipesan tadi.
"Haah salah. Sebab belum sah lagi. Nanti dah kahwin kau nak tengok aku sampai tak tidur pun takpe. Zina mata faham. " Kata Nellysa. Aku mengangguk.
"Jom la. " Kata aku.
"Pergi mana? " Tanya Nellysa.
"Aku nak pergi cari baju. " Jawab aku. Dia mengangguk dan mengikut aku ke kereta.

Skip

Mereka telah sampai di mall. Mereka berjalan-jalan di situ sebelum berhenti di kedai accessories.
"Aku nak masuk sini kejap boleh? " Tanya Nellysa. Harraz mengangguk. Mereka masuk ke dalam kedai tersebut.
"Kau nak beli apa je? " Tanya Harraz.
"Aku nak beli rantai dengan cincin nak buat collection hehe. Oh earrings too. " Jawab Nellysa.
"Berapa banyak collection dalam bilik kau? " Tanya Harraz. Banyak tanya la Harraz ni.

"Banyak juga la. " Jawab Nellysa. Harraz mengangguk. Nellysa mengambil sebentuk cincin warna silver.
"Okay tak yang ni? " Tanya Nellysa sambil menyarungkan cincin ke jarinya. Harraz membelek-belek cincin di jari Nellysa lalu mengangguk.
"Nice. " Jawab Harraz. Nellysa mengambil lagi sebentuk cincin kalini warna gold pulak.
"Yang ni design lawa kan? " Tanya Nellysa.
"Lagi lawa kalau aku yang belikan. Yang real punya. Boleh pakai sampai bila-bila. " Jawab Harraz. Nellysa memandang Harraz tak percaya.
"Apa benda kau merepek ni? " Tanya Nellysa. Harraz ketawa kecil.
"One day aku akan bagi cincin untuk kau sebagai tanda percintaan kita. Dan waktu tu akan datang juga. " Jawab Harraz dengan senyuman.

Nellysa POV

Bila Harraz cakap yang dia akan bagi cincin untuk aku one day tu , aku berdebar.
"Maksud kau? " Tanya aku.
"Aku nak halalkan kau one day. Insyaallah. " Jawab Harraz. Aku terkejut.
"Kalau tiada halang yang menimpa akan aku jadikan kau isteri aku. " Kata Harraz. Kalau niat dia betul-betul nak halalkan aku alhamdulillah la. Tak salah nak berangan sebab setengah orang pun berangan juga tapi angan-angan dia tu jadi kenyataan. Aku mengangguk.
"Kita doa supaya niat kau nak halalkan aku jadi kenyataan. " Balas aku. Dia mengangguk sambil senyum. Kami dah selesai beli barang aku , sekarang ni Harraz pulak nak beli baju. Kitaorang singgah ke butik Adidas. Memang koleksi baju dia ni semuanya Adidas. Dah boleh kot jadi duta Adidas lepas ni. Harraz memilih-milih baju di situ.
"Belah kiri okay ke belah kanan okay? " Tanya Harraz. Aku membuat muka tengah fikir.
"Belah kanan okay. " Jawab aku. Dia mengangguk.
"Eh kita beli couple shirt dengan sweater nak tak? " Tanya Harraz.
"Tak payah la membazir beli baju untuk kita. " Jawab aku.
"Tak membazir la. Aku belanja jom. " Kata Harraz lalu menarik hujung lengan baju aku dan membawa ke bahagian sweater. Selepas membayar baju tadi , kami keluar dari butik tersebut.
"Sekarang nak pergi mana? " Tanya aku. Harraz mengangkat bahu.
"Tah la. " Jawab Harraz.
"Aku belanja kau makan aiskrim. Jom. " Kata aku. Dia menggeleng.
"Tak payah la. " Balas Harraz.
"Jom la aku nak belanja ni. " Kata aku sambil mencebik. Dia mengeluh.
"Okay okay jom. " Balas Harraz. Aku tersenyum. Kami membeli aiskrim llao llao. Selepas membeli aiskrim , Harraz menghantar aku balik.
"Cakap dekat mama kau , aku kirim salam and terima kasih dekat mama kau. Dia masak sedap giler. " Kata aku. Dia mengangguk sambil senyum.
"Okay. Pergi la masuk. Lama pulak bawak kau keluar hehe. " Balas Harraz dengan sengihan.
"Eleh macam tak biasa pulak kau ni. " Kata aku sambil ketawa kecil. Kami ketawa.
"Dah keluar shush. " Gurau Harraz. Aku menjelingnya.
"Halau eh? Bye elok-elok bawak kereta. " Kata aku. Dia mengangguk sambil senyum.
"Okay sayang. Nanti dah sampai aku chat kau. " Balas Harraz. Aku mengangguk.
"Okay. " Kata aku dengan senyuman. Aku keluar dari kereta dan melambai ke arahnya. Kereta MYVI milik Harraz hilang dari pandangan. Aku masuk ke dalam rumah. Beberapa minit kemudian , selepas aku mandi Harraz chat aku.

Aku meletakkan handphone aku di atas meja sebelah katil dan tidur

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku meletakkan handphone aku di atas meja sebelah katil dan tidur.

TBC

Hanya Kau Yang KuinginkanWhere stories live. Discover now