Varpusen Lento - Osa 2

0 0 0
                                    

Avaan läppärin kannen ja kirjaudun heti hevosten osto- myynti- ja vuokraussivustolle. Kun ensin tulee vastaan vain myynti-ilmoituksia, laitan suodattimeksi "vuokraus". Hevosia 200km päästä. Huokaisen ja laitan suodattimeksi vielä "Kantoharju"
Alan selaamaan ilmoituksia läpi. Suurimmaksi osaksi tulee vain nuoria shetlanninponeja, joille niiden omistajat eivät pärjää. Yksi ilmoitus nappaa katseeni, mutta turhaan. Hevonen on jo 23-vuotias ja ontuu videossa toista takajalkaa.
Sitten se tulee vastaan. Avaan ilmoituksen:

6-vuotias puoliverinen tamma! Nimeltään Sparrow's Feather II mutta kutsutaan Sparrow'ksi. Kiltti hoitaa ja ratsastaa, nuoresta iästään huolimatta täysin koulutettu HeA- tasolle. Re 110cm ye 135cm. Säkä: 164,8cm.
Jos kiinnostuit, ota yhteyttä!
Hinnasta sovitaan erikseen, vuokrausajasta riippuen 50-150€ kahdessa kuussa
Matkapuhelin: xxx xxxxxxx    

Teksin ohessa on kuvia ja videoita sirosta, ruskeasta tammasta, jonka väritys muistuttaa minua varpusista. Ei ihme, että hevosen nimi on Sparrow.
   Huudan äidin yläkertaan, ja hän katsoo ilmoitusta hymyillen, napaten samalla palan suklaastani.
"Täähän vaikuttaa oikeesti hyvältä," äiti sanoo, hän on itsekin ollut nuorempana hevostyttö.
"Niinhän mä sanoin, voidaanko pliiiiis ottaa yhteyttä? Mä haluun ainakin kokeilla," Anelen äitiä.
"Mä soitan ruuan jälkeen," äiti sanoo ja kipaisee takaisin keittiöön. Asetun sängylle makaamaan ja katsomaan kuvia ja videoita Sparrow'sta. Irtohypytysvideosse se liitää kevyesti 90-senttisten esteiden yli, ja ratsastusvideossa se taas suorittaa lisätyn laukan naurettavan helposti. Kuvissa hevonen joko katsoo korvat höröllään kuvaajaa laitumella tai ravaa kentällä hienot, vasta pestyt varusteet päällään.

Havahdun unelmistani vasta, kun äiti tulee huoneeni ovelle kutsumaan minut syömään.
                                                                                                                                           

Varpusen LentoWhere stories live. Discover now