البارت التاني

2.3K 72 11
                                    

البارت التاني
#تزوجت_مغروره..لا اتفاعلو معايا كده وركزو ده لسه البدايه متقفلونيش منها وانا عندي افكار كتير ليها 😢

ايهاااب بضحك: اااه ي جبااانه..طب انزلي من عندك ي بت..
ملك: اقتلوووووو الاووووول ي ايهااااااااب..
حمزه: اي اللي بيحصل هنا ده.
ملك: ي ابيه في صرصااااار..اقتله ي ابيه لو سمحت انا خايفه..
حمزه بضحك: هو الصرصار هو اللي مطلعك في الدولاب كده..ههههه..يخربيتك ي شيخه..
ملك: اقتلوووه عشان انزل..
ايهاب: ي بنتي والله موته..انزلي بقي..
حمل حمزه ملك لتنزل علي الارض..وكلا منهما يضحك بشده..لتري ندي تلك العائله وهي لا تعد جزء منها..وكيف يضحكون وجو التآلف بينهم والمواقف الطريفه..هي لم تري ملك تضحك بشده هكذا من قبل..هي تعلم ان اختها مرحه ولكن تسألت هل هي فعلا السبب لإختفاء تلك الضحكات..هل ستتركها ملك وتذهب لتلك العائله السعيده..
حمزه بخبث وهو يعلم م تفكر به ندي: اي رأيك ي ملك لو طلعنا شرم اسبوع هتيجي معاانا..
ملك: ايوه طبعا انا دايسه معاكو في اي حاجه...اسبوع بس قول شهر..
حمزه: خلصانه تاخدي اجازه الكليه بس ونروح شرم..
ملك: خلصااانه..
وجه حمزه نظرااته لندي بخبث وكأنه يخبرها بما سوف يحدث..
ندي: انا موافقه..
ملك بعد فهم: علي اي..اوعي تقولي هتيجي شرم..
ندي: موافقه علي شرط المحامي...بعد اذنكو..
خرجت ندي الي غرفتها ولم يرجف لها جفن..كما هي ملامحها لا توحي بأي شئ..
ابدلت ثيابها ب تيشرت اسود اللون وبنطلون بنفس اللون..واسعه عليها..وشعرها تركته كما هو بنفس تسريحته الرسميه..واتجهت لتجلس وامامها بعض الاوراق لتعمل عليها في صمت..(يخربيت برودك ي شيخه)..
كانت ملك في حاله صدمه شديده..لم تتوقع ابدا ان توافق اختها..بل توقعت ان اقناعها سيكون امرا شاقا كانت بدأت تضع خططا لكيفيه اقناعها..اما ايهاااب..كان مترقبا لرده فعل اخيه..الذي وقف صامتااا وكأنه لم يتفأجي ابدااا...
خرج حمزه الي غرفته مره اخره..من تلك الفتااه..اخبره والده في رسالته انها برئيه وطفله..ولكنه يجد امامه شخصيه متصلبه..توحي كل كلماتها عن كبرياء امرأه..

علي الجهه الاخري..
ملك: ازاااي..
ايهاب: اقفلي بوقك ي هبله..معتقدش ان حمزه هيوافق..

ملك: علفكره موافقه ندي دي حاجه مش عاديه كده..

ايهاب: الاتنين دول اغرب من بعض والله..المهم خلينا في بعض..انتي ف كليه اي ي بت..

ملك: كله اللي بيروح مبيرجعش..كليه الندامه..طب اسنان..

ايهاب بضحك: ااه يعني زميله..

ملك:انت اسنان؟

ايهاب: لا ي بت انا خليفه مجدي يعقوب..دكتور قلب

ملك: ايوه اي العلاقه؟؟

ايهاب: انتي ازااي متعرفيش العلاقه بين القلب والاسنان!!

ملك:  لا ي اخويا معرفش والله.. صحيح ي ايهااب انت مش مرتبط ولا خاطب ولا اي حاجه..

ايهاب:  لا..

تزوجت مغروهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن