Hepimizin en büyük sorunu olan ailelerle anlaşamama. Bu konu ile yaptığım araştırmalar sonu "ZEHİRLİ ANNE VE BABALAR" başlığı altında incelenmiştir.
Öncelikle aile ebeveynleri ile ya da ayrı bir şekilde her iki taraf içinde psikolojik bir yardım lazım.
Ailelerinizin sizlere bu şekilde davranma nedenleri ya küçüklükten gelen ya da sonradan olan bir rahatsızlık ve ya alkol, uyuşturucu kullanımları sonucu olmuştur.Sizlere de psikolojik ve fiziksel zarar verebiliyorlar. Bu ortamlardan kurtulamasak bile en azından o ortamdan koruna biliriz. Bunun için sadece size ait bir yer olmalı ve burda sizin hobileriniz ya da hayallerinizi düşünmek için ve ya uygulamak gerekir.
Dertlerinizi de ailelerinizle paylaşamaycağınızdan kendinize güvenebileceğiniz bir dosta anlatmak be ya bir günlük tutmak lazım. Fakat bu tarz aileler sizlerin eşyalarınızı karıştırdığı icin günlüğünüzüde karıştırabilir. Bu sebepten günlüğünüzü iyice saklamalı ve ya online bir ortamda şifreli bir şekilde korumalısınız.
Bu gibj vakalarda psikologların çözümleri "PASİF DİRENİŞ".
Kendi duruşunuzdan vazgeçmeden, karşı gelmeden , dik bir şekilde durmalısınız. Ortamda şiddet olmadan, çatışmaya girmeden sorunu çözmelisiniz. Olayda sanki ailenizim istediği olmuş gibi davranmalısınız. Sadece bir kafa sallamak bile yeterlidir. En sonunda aile sizin bu dik duruşunuzdan size hak vericek ve kişiliğinize ve direnişinize saygı duyacaklardır.Bu zor zamanlarda da alkol, uyuşturucu gb. şeylerle yatıştırmak yerine o savaşa direnebilecek bir sporla ilgilenmeniz daha iyi olur.
Bu zamanda kendinizi derslere verip iyi bir üniversite için çalışır ve daha sağlıklı bir ilişkiye girerseniz nadirde olsa zehirli ebeveynler size saygı duyar.
Umarım sizlere yardımcı olabilmişimdir.