deel 1, VLIEGTUIG GEMIST!?

459 10 3
                                    


POV JULIA: 

morgen gaan we op vakantie, ik heb er zo veel zinin!! maar ik vind het ook wel weer spannend, omdat mn oom en tante een ongeluk hebben meegemaakt. we zitten met zijn allen in de woonkamer van het appartementje van Rixt. Rixt zit in haar slaapkamer zodat ze ons nog even kan laten kletsen. "hebben we er zinin?" vraag ik. "ja zekerr" zegt iedereen. we kletsen nog wat en dan besluit ik naar bed te gaan, eerst moeten we nog kijken wie waar slaapt. Wiktoria is ook moe dus wij slapen samen in de logeer kamer, Marjolijn en Lieke slapen in de woonkamer, en Maylinn en Bibi slapen in de eetkamer. ik maak me klaar om naar bed te gaan. "weltrusten Juul" "trusten Wikkie" en we vallen in slaap.


POV LIEKE:

we zitten met zn 4ren nog even lekker tv te kijken en kletsen nog wat, na 30 minuten gaan Maylinn en Bibi ook klaarmaken om naar bed te gaan, Mayo en ik maken ons ook klaar. 20 minuten later is piepdonker en muisstil. ik hoor Maylinn en Bibi nog wat geluid maken, tandenpoetsen enzo. ik hoor De ademhaling van Marjolijn zwaarder worden. niet veel later ben ik ook in dromenland.

~TIJDSKIP~

ik schrik wakker van Maylinn haar geschreeuw "TE LAAT, WE ZIJN TE LAAT!". ik zie haar rennen door de woonkamer. "hoe laat is het?" zegt Marjolijn die ook wakker geworden is. ik kijk haar aan, dat ochtendhoofd is vreselijk. ik lach in mezelf. "ik zie er beeldig uit, ik weet het Liek". we moeten lachen. "JONGENS HET IS BIJNA 4 UUR SNEL SCHIET OP ONS VLIEGTUIG VERTREKT OVER EEN UUR" schreeuwt Maylinn. ik zie dat Wiktoria en Julia ook leven. iedereen maakt zich klaar en nog geen 10 minuten later zitten we in de auto gepropt. ik zit naast Bibi en Maylinn. Wiktoria zit voorin omdat ze een klein beetje wagenziek is. Julia en Marjolijn zitten in de "achterbak" want daar zijn nog 2 stoelen.


POV MARJOLIJN:

04:02, tikt de klok van mijn telefoon aan. ik haat vroeg opstaan maar met mijn beste vriendinnen op vakantie is geweldig. ik zit naast Julia. onze koffers zitten tussen onze benen en bij de andere meiden is het volgensmij hetzelfde. gelukkig woont de zus van  Lieke vlakbij airport Eindhoven dus hoeven we maar een kwartiertje te rijden. eenmaal aangekomen gaan we heel snel langs alles. we zijn net op tijd voor het vliegtuig. ik was iets te gehaast. "auw" en val op de grond bij de gate. een jongen met rood/blonde haren helpt me omhoog. "kom, ik help je" een jongen met prachtig bruine ogen kijkt me aan en helpt me omhoog. "ohw ehhm sorry het spijt me zo erg, ik had ha-" "het geeft niet" hij knipoogt en loopt door. ik loop snel terug naar de rest "oeehh mayo is verliefd" zeggen Lieke en Bibi in koor. "hou je bek, kom ons vliegtuig gaat zo" snel loop ik door.


POV MAYLINN:

we gaan zitten in het vliegtuig. ik zit naast Julia en Wiktoria. Lieke, Marjolijn en Bibi zitten ook samen. ik krijg een berichtje dus kijk op mn telefoon.

*groepsapp*

GANGSTERS <33

Liek<3 : er is iemand smoorverliefd hoor!!

BIB<3 : jaja mayo, je moet zn nummer vragen hoor!!

ik : omg toch wel? hahah.

mayo<3 : jongens stop!! IK GA HEM TOCH NOOIT MEER ZIEN.

ik : ey maar over dat huisje he. ik hoop dat we het huis delen met een stel lekkere jongens. Wiktoria is trouwens in dromenland :/

Juul<3 : ahaha jaja Wikkie word wakker!!!

~TIJDSKIP TOT NA DE VLUCHT~

ik heb nog even geslepen, die 7,5uur lange vlucht viel best mee. "heeft iedereen de koffers?" zegt de half slaperige Wiktoria. "zekerss" zeggen we. we zoeken een taxi en gaan naar het huisje, ons huisje is ruim 30 minuutjes rijden. als we aankomen is de andere helft er nog niet. we kijken onze ogen uit... zo mooi!! we besluiten ook nog niet om kamers te claimen. na een klein uurtje komt de andere auto ook aangereden...


 DIT WAS DEEL 1. HOPELIJK VINDEN JULLIE HET NOG LEUK!! IK GA PROBEREN DEEL 2 VANDAAG OOK NOG TE PLAATSEN.

KUSJES <33

droom vakantie!! ft bankzitters VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu