XIII. Kapitola

0 0 0
                                    

Lis dorozprávala a ja som si spomenul na svoje šteňacie časy. Mne síce moja mama príbehy nerozprávala vlastne som ju ani nepoznal ale ostatné šteňacie mamy príbehy určite rozprávali.
Zatiaľ sme prišli na ranč a Lisa mi poukazovala kone. Potom sa Melissa s každým zvítala a priviazala ma o stĺp. Osedlala si koňa menom Hviezdička, kľakla si, zavrela oči. Zrejme sa modlila k Nebeskému koňovi. Keď sa domodlila rezko vyskočila do sedla a moje vodítko si zobrala cudzia baba. „Ďakujem Carmen že si si ho zobrala" poďakovala tomu dievčatu a vykročili sme smerom k výbehu a mňa zase priviazali.
Lisa s Hviezdičkou vkročili do výbehu a Karmen ma naposledy pohladkala a následne odišla za nimi a zahradila za sebou nejaký drôt. Melissin trénink ma zo začiatku zaujímal ale pozom ma to prestalo baviť. Stále jazdila len do kruhu a zvyšovala a znižovala rýchlosť.
Sledoval som iné kone. Tie sa pásli napastvine vedľa mňa. Po čase však zmizli z dohľadu a ja som sa zase začal nudiť.
Zrazu sa ozvalo zaerdžanie. Lis si to zrejme nevšimla, lebo bola moc zaujatá tréninkom. Ja som to však počul. Ťahal som vodítko, trhal som až nakoniec vodítko povolilo. Bol som voľný. Mal som pokušenie sa rozbehnút a poriadne to tu preskúmať ale keď sa erdžanie ozvalo znova ziszil som že kone potrebujú moju pomoc. Síce mi Melisska vravela že sa im mám vyhýbať toto bola mimoriadna situácia. Rozbehol som sa na pastvinu. Dorazil som. Nikde nič. Nič sa nestalo.
„Prečo robíte taký poplach keď sa nič nestalo?!" opýtal som sa trošku rozhnevane s nádejou že mi rozumejú.
„Mi nerobiť ziedna krak mi erdžať."* Znova zaerdžal. „Rozumíš psu?."*
Asi som pochopil. Taká škoda. Nič zaujímavé. Ľahol som si do trávy. Kone vyzerali priateľsky ale ah tak som si udržal úctihodnú vzdialenosť aby ma náhodou neudupali. Ako som tak rozmýšľal nad koňmi a ich zvykmi zaspal som...







Preklady koňských rečí*
1. My nerobíme žiadny krik my erdžíme.
2. Rozumieš pes?

Pes RikyWhere stories live. Discover now