Hoofdstuk 1 Familie Ruitenburg/ Martens

40 0 0
                                    

Nienke staat in de keuken te koken. Ze eten vanavond pannenkoeken, terwijl ze de pannenkoek in de omdraait kijkt ze met een schuin oog naar haar kinderen die samen in de woonkamer aan het knutselen zijn. Ze glimlacht. Wat is ze toch blij met haar kinderen en ook met Fabian. Nienke denkt terug aan alles wat ze samen hebben meegemaakt. Van het moment dat ze in het huis Anubis kwam wonen tot nu. Dat is bij elkaar al 14 jaar en wat is er in die tijd ontzettend veel gebeurd. Dat had ze voor geen goud willen missen. Al die avonturen mist ze stiekem toch wel. Nienke kan niet geloven dat ze ondanks alles hier en nu met Fabian is en een gezin heeft. Haar oma is inmiddels 3 jaar geleden overleden. Daar heeft ze nog steeds erg veel verdriet van. Haar oma was de enige familielid die ze nog had, waarmee ze is opgegroeid. Haar oma stond altijd voor haar klaar en nu moet ze dat missen. Gelukkig heeft ze heeft veel steun van haar vrienden en natuurlijk van Fabian. Ze zijn nu 12 jaar samen en het gaat beter dan ooit tussen hen. Naast Amber en Appie hebben Nienke en Fabian ook veel contact met Jeroen en Patricia omdat hen kinderen en die van Nienke en Fabian qua leeftijd het dichts bij elkaar liggen en het erg goed met elkaar kunnen vinden. Daardoor is de band tussen Nienke, Patricia, Fabian en Jeroen ook veel closer geworden.

Plots wordt Nienke uit haar gedachten gehaald door Fabian die haar roept. Nien, kijk uit de pannenkoek brandt aan! Nienke schrikt en schraapt snel de pannenkoek van de bodem en draait hem vlug om. Ze zet het vuur lager. Waar zat je met je gedachte ? vraagt Fabian lachend. Oh ik dacht gewoon aan alles wat er de afgelopen 14 jaar van mijn leven gebeurd is en waar we nu staan zegt Nienke. Fabian glimlacht en pakt haar hand vast. Je mist het he ? Nienke knikt. Eerlijk gezegd wel ja en soms zou ik toch wel terug willen. Ik ook wel, maar kijk naar wat we nu hebben. Dit leven hier en nu. Onze twee prachtige dochters zegt Fabian trots. Nienke glimlacht en samen kijken ze naar Lynn en Jinthe. Jinthe de jongste komt naar hen toegelopen. Gaan we bijna eten mama ? vraagt Jinthe. Ze vraagt het een beetje dwingend, alsof het belangrijk is. Fabian lacht. Volgens mij zijn de pannenkoeken bijna klaar, maar als jij nou eens met je zus de tafel dekt, kunnen we zo denk ik wel eten zegt Fabian. Jinthe knikt en roept Lynn. Lynn, kom je de tafel dekken, dan kunnen we zo eten zegt Jinthe haar vaders woorden na. Lynn komt tevoorschijn. Ik heb bijna het laatste hoofdstuk af, ik kom er zo aan. Ze houdt een leesboek in haar hand. Als dat even aan de kant legt en de tafel even dekt kunnen we eten, want de pannenkoeken zijn klaar zegt Nienke. Ze legt de laatste pannenkoek op een bord. Lynn en Jinthe dekken snel de tafel om vervolgens te kunnen eten. Hoe was het op school ? vraagt Fabian aan zijn twee dochters. Goed, ik had vandaag mijn topo toets en het ging wel goed, ik denk dat ik wel een goed cijfer haal zegt Jinthe als eerste. Fabian knikt. Mooi zo, je had ook wel goed geleerd, toch ? Jinthe knikt en neemt een hap van haar pannenkoek. En bij jou Lynn ? vraagt Nienke. Mijn spreukbeurt ging ook wel goed zei Lynn. Je deed het over het oude Egypte of niet ? vroeg Fabian. Dat wist hij, omdat hij haar goed had geholpen en er natuurlijk zelf veel over wist. Lynn knikt. Ik heb alleen mijn cijfer nog niet terug.

Nou bij mij was het weer lekker druk op het werk zegt Nienke. Ik moest veel controles doen en ook veel administratie, maar nu heb ik dit weekend lekker vrij. Jij ook toch, Faab ? Fabian knikt. Ja dus mama en ik zaten te denken om misschien dit weekend naar de Efteling te gaan en dan blijven we er ook slapen, wat denken jullie ervan ? JA roepen Lynn en Jinthe beide enthousiast. Fabian en Nienke schieten in de lach. Mooi, want ik had de tickets al geregeld zegt Fabian.

Na het eten zitten ze in de woonkamer tv te kijken. Zullen we een film kijken, vraagt Jinthe. Nienke kijkt op uit haar boek. Is goed, kiezen jullie er maar eentje uit zegt ze. Lynn springt overeind naar de kast met alle films. Samen met Jinthe kiezen ze the croads uit. Fabian die boven nog iets af moest maken voor werk, sluit zich ook snel aan en al snel kijken ze gezellig samen de film. 

Anubis : De deur van de toekomst is de sleutel naar het verleden.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu