AN: Hoihoi, deze story is niet AU maar corona valt nogal vervelend in de storyline dus- het bestaat even niet? Denk er gewoon niet aan. (:
____________________________
-
De telefoon trilt.
Rob kijkt vol angst naar het scherm wat blauw wordt. Moest hij opnemen? Nee, dacht hij.
Maar was het Jesse wel?
Als hij de letters goed leest komt hij erachter dat het Jesse helemaal niet was.
Incoming call: Thierry Baudet
Wat?
Had hij het verkeerd gelezen?
Ook al trillen zijn vingers, Rob besluit om op te nemen."Goedenavond" klinkt er gelijk met een lelijk accent. Rob snapte niet waarom Thierry op zo'n moment hem zou bellen, vooral omdat ze politieke tegenstanders waren.
"Hai" is wat Rob antwoord, dat was het enige wat hij kon zeggen.
"Wat fijn dat je me opneemt Jetten, ik heb een vraagje." Rob staart vol afschuw naar het plafond. Wat? Thierry wilt hem iets vragen? De man die hem haat?
"Ja oke, dus, ik heb morgenavond een feestje gepland voor een paar collega's" gaat Thierry verder.
Al snel wist Rob dat er hier iets niet klopte, waarom zou Thierry Baudet hem uitnodigen?
"Ik ben namelijk verloofd"
Rob kon wel kotsen. Thierry? Verloofd? Wie wilt er nou een relatie hebben met Thierry-
"Oh gefeliciteerd" Rob probeerde te doen alsof hij het leuk vond.
"Ja, Gerard en ik hebben het net bekendgemaakt."
"Gerald wie?" Rob snapte het niet.
"Oh gewoon, Gerard Joling"
Rob valt bijna flauw, Thierry Baudet? Gay? Wat?
Rob wist niet wat hij moest zeggen.
"Gefeliciteerd" zegt Rob.Na dit afschuwelijke telefoongesprek besloot Rob dat hij er "over na zou denken" maar eerst opent hij instagram, een foto van Gerard Joling en Thierry Baudet staat op zijn tijdlijn. Rob walgde ervan.
Het zag er echt ongemakkelijk uit.Maar wat was er gebeurd met Jesse's bericht? Had Rob het fout gelezen? Nee dat kan toch niet.
Hij opent zijn WhatsApp.
Het bericht staat er nog.
Rob voelt dat hij het spannend vind, maar besluit het toch maar te openen.Goedenavond Rob, Baudet belde me net om te vertellen dat hij een feestje organiseerd om zijn verloving te vieren. Ben jij van plan om te gaan? Fijne avond nog! - Jesse Klaver
Dat was een kort bericht. Rob wist niet of hij blij of bang moest zijn. Heeft Thierry iedereen gevraagd om te komen? De twijfel nam toe. "Ik denk er nog wel over na" is wat Rob tegen zichzelf.
-
Jesse was kapot. Hij zakte uiteen op de bank zodra hij thuis kwam. Hoe zou hij zijn vrouw vertellen over een feestje bij Thierry Baudet? Ach ja, ze zou het wel goed vinden. Jesse had de laatste tijd toch niet zoveel contact met zijn vrouw, hij had het te druk daarvoor. Hij zou wel iets met haar gaan doen om het beter te maken voor teveel werken.
Nu lag hij met zijn rug op de bank te staren naar het plafond. Een rare dag en dan ook nog Thierry die je uitnodigde voor zijn feestje. Het kon haast niet gekker. Jesse besluit vroeg naar bed te gaan. Morgen is er weer een nieuwe dag. Een nieuw begin. En - een feestje van Thierry Baudet.
_____________________WEOW chapter 3 alweer 😳😳 vergeet niet om te stemmen, delen, commenten idk,, also de chapters worden iets korter want dat is makkelijker om te schrijven en ja-
JE LEEST
Altijd In Mijn Hart | Resse (Jesse Klaver X Rob Jetten)
FanfictionEen normale donderdagochtend. De week is lang geweest en iedereen kijkt uit naar het weekend. Rob Jetten lijkt meer te voelen voor zijn collega Jesse Klaver, maar voelt hij zich ook zo? (Jesse Klaver X Rob Jetten, resse)