"Deniz kalk artiiiik"diye bagiran yanimda yatan burakti. Birkac saniyeligine ole kalakaldim ve bir anda buragin karnina tekme attim sert vurmus olmaliyim ki yere dustu. Ben hala olayin sokundaydim kendimi toplayip kafami yataktan asagiya salladim. Nedense kizmam gerekirken bi anda "iyimisin" diye sordum o sirada piskin piskin sirittigini farkettim ve beni en kotu yonumden vurmustu bu cocuk, karsimdaki insan cok ciddi bi konu olmadigi surece gulerse istemsizce gulerdim ve aynen ole olmustu. 'hayir gulmemeliyim.ama yapamiyorum' neyseki gulmemi sonladirabildim ve yataktan indim tabi buragin ayagina basmayi da ihmal etmedim banyoya gittim. Burak icerden " biraz hizli ol lutfen bayan bacak" bayan bacakmi ama bu cocuk cidden biraz fazla oluyodu. Bu ne samimiyet daha tanisali gun bile olmamisti sinirlenip bornozumu ustume alip banyodan ciktim tam kizicaktim ki elindeki elbiseyi giymem icin uzatti. Elbiseyi alip yere firlattim. "Ama bu kadar yeter bay ukala daha kac saattir tanisiyoruz bu ne samimiyet lutfen cikin gidin odadan" bu ani cikisimi beklemiyo olmaliydi. Kapiya dogru ilerledi ve durdu " canini sıktıysam ozur dilerim" diyip cikti kapidan. Al iste bunun ustune canin sıkılmasında nolsun. Bizdede kalp var heralde o kadar da demedik. Neyse dusumu aldim. Sonra yere attigim elbiseyi giymeye karar verdim belki kendimi affetirirdim. Bir dakkika niye kendimi affettiriyorum ki burda suclu olan oydu. Kiyafeti bir yere attim bir elime aldim. En son giymeye karar verdim. Vicdanim rahatladi giyince resmen, cidden cok hos bir elbiseydi. Vintage elbise ah bu modele bayiliyodum. Altina hemen ysl den aldigim botu giyip telefonumu alip indim. Asagida bizimkilerle kahvalti yapiyoduk o sirada buragin olmadigini farkettim. Anneme nerde oldugunu sordugumda neden gidip aramiyosun dedi. Bu kadina noluyodu niye hep beni tersliyodu bu aralar. Bende istah falan kalmadi. Asil deniz sana noluyodu sen nasil yemek yemeden durabilirdin. Ayaga kalktim en iyisi buraga bakmakti arkama dondugumde carpistik. "Nerdesin sen?" "birileri beni ozlemis galiba" "biliyomusun ukalanin onde gidenisin" diyip gidiyodum ki kolumdan tutup cekti "biliyorum bayan bacak" diyip goz kirpti. Hayir cidden gerizekali bu cocuk artik bu ukalaliktan cikmisti. Artik ne kadar sinirlendiysem kasiklarina tekmeyi yemisti. Tam uzaklasicaktim ki annemin seslenmesiyle geri dondum. "Buraktan hemen ozur diliyosun, erkan hep senin sucun bu kizi erkek gibi yetistirdin hep bi siddet hep bi siddet deniz hanim hemen ozur diliyosunuz bune ya ben senle mi ugrasicam bu kadar isin arasinda." artik dayanamamistim heralde. Masaya dogru ilerledim ve oturdum. "Anne ben boyle olmaktan mutluyum anladin mi. Seninde mutlu olman gerek aslinda. Cunku kizin mutlu kizinin mutlulugu seni de mutlu etmeli. Ikincisine gelirsek buraya geldigimizden beri kimse bana bir sey anlatmiyo neden geldik ne isimiz var bizim burda niye senin kizina ayircak zamanin yok benden daha onemli sey ne olabilir acaba." "deniz bunlari konusmanin sirasi degil ogreniceksin az kaldi." "simdi degil simdi degil ne zaman ha asil tam simdi sirasi" sandelyeye sirtimi dayadim ve elerimi gogsumun ustune birlestirdim ve "neler oldugunu ogrenmeden kalkmiyorum dedim" "peki" nasil ya nasil peki, peki nedir ya. Buraga goz kirpti ve ikiside masadan kalkti. Burakta o sirada kucagina aldi beni. "Noluyo ya burak hemen beni yere indiriyosun bak burak cok kotu olur. Anneggg suna sole indirsin beni. Lan topunuz manyaksiniz. Olum indir beni yere. Babaggg sen yapma... " kucagindan kurtulmaya calisirken beni arabaya firlatti. Cidden firlatti bakti insan gibi oturamiyom firlatti cani. Firlatmasiyla kafami obur kapiya vurdum. O da yanima bindi arabayi sofor kullaniyodu."ulan vicdansiz kafam acio" kolumu tutup cekti kafama baktiginda kanama vardi. Endiselendi ve bana sarildi yok bir sey dedi. Sofore birseyler soyledi ama hicbirini duyamadim buragin gogsunde uyuya kaldim.
----------------
Gozlerimi actigimda hastanede kafamda sargi beziyle duruyodum. Burak "uyanmissiniz bayan bacak" karsilik vercek halim yoktu. "Noldu bana burak" gelip yanimdaki koltuga oturdu ve eliyle elimi tuttu. "Ufak bi kaza kafani kapiya vurdun ama simdi iyisin bunlari dusunme" ona kucuk cocuk masumluguyla bakiyodum resmen " bizimkiler nerde" burak bi an kafasini egdi sonra bana bakti. "Sen bosver onlari birazdan cikisini yapicaz ne yapmak istersin?" " onlar gelmedi dimi?" "deniz tamam bosver onlari" "gelmediler niye gelsinler ki daha onemli isleri var." diyip yatakta obur tarafa donup disariyi izlemeye basladim. Burak gelip kulagima egildi ve "kizim ben yeterim sana" diyip kendine cevirdi. Nefesini hissedebiliyodum. Hayir hayir bu olmicak. Oha gozlere bak o ne renk oyle. Ben aklimdan bunlari gecirirken o daha da yaklasti. Buldum diyip yattigim yerden dogruldum. Biraz soke olmustu hemen kendini toparladi. "Neyi" "canim pizza cekmisti de gece gelirken pizza hut i gordum oraya gidelim mi?" "tamam gidelim ben senin cikis islemlerini yapiyim sende hazirlan." "tamam" diyip ayaga kalktim. Iyi de ben zaten hazirdim. Burak arkasini donup bana bakti. Zaten hazirsin sen diyip belimi kavrayip asagiya indirdi. Cikis islemini tamamlayip pizzamizi yemeye gittik."Boyle bir tat olamaz" dedim ikinci dilimi yerken. Buraksa pizzayi birakmis bana bakiyodu. "Goren de 1 aydir yemek yemiyo sanar." ben 2.dilimin sonuncusunu agzima tikip. " iki gondor...ice tea mden bir parca icip yemek yemiom sizin yuzunuzden dedim" bi an aklima sucuklarin domuz eti olabilecegi geldi ve 3.parcayi biraktim elimden. "Ne yani 2 dilimle doydum deme." "hayirda burak bu domuz eti deil demi." burak kendi pizzasindan bi dilim isirdi ikimizinkide ayniydi. Yemeye devam ediyodu. Burak sana bi soru sordum. Burak piskin piskin siritarak bana "domuz eti olsa nolur ki " dedi. Saskin saskin suratina baktim." al bu bizim menu dedi. Icindekilerde domuz sucugu yaziyodu. Agaggagaga hayir allahim sen beni affet. Peceteyi alip dilimi silmeye basladim. Ayaga kalktim napicami sasirmis bi oraya bi obur tarafa gidip geliodum. Burakla goz goze geldik ve guluodu. "Neye guluyosun imansizmisin olum domuz eti yedik agagag sana guvenip aldiranda kabahat." burak gulmekten konusamiodu. "Deniz ..... Be.. Ben sey... Sana saka....yaptimda." ne nasil saka guluo hala. Gulerken sandalyesinde sallaniodu sandalyeyi ayagimla vurdurttum ve yere dustu. "Ahahahah bak bu seferde ben sana saka yaptim." "burak kalksana olum malmisin herkes bize bakio yatma yerde." elimle koltuk altindan tutup sandalyeye oturttum."ah basim" kafasini cevirdim kaniyodu. "Burak benimle kal bak olum kaldiramam seni okuz gibisin." gidip soforu cagirdim. Sofor onu gotururken bizim pizzalarin menusunu buldum. Domuz eti degilmis iyi, garsonu cagirtip paket yaptirdim. Kizim napiyon sen cocugun basi kanio sen yemek derdindesin. Tam gidicektim paket yapmislar simdi almasam olmazdi. Hemen ordan cikip garaja depar attim resmen. Arabaya bindim ve bu sefer burak benim gogsumde uyuyodu.
----------------
Saat 5 olmustu annemler tesrif etmisti sonunda hastaneye bu sefer buragin basinda sargi bezi vardi.
Annem "neyse artik bir gun daha beklicez" "hayir bekleme falan yok bu is bugun hallolucak"bunu diyen babamdi artik hic bir seye karismiyodum. Oturmus pizzami yiyodum. Burak bana bakti bende pizzami istiyosun bakisi attim kafasini evet dercesin salladi. Bende ona gerekli hareketi cekmis bulundum. Bizimkiler disari cikmislardi sofor gelip asagida beklediklerini soyledi bizde indik. Aklima yine sorular geliodu ama susmayi tercih ettim. Buraginda kafasindaki sargiyi cikardik. O kadarda abartilcak bisi deildi. Ama demedigi sey kalmadi. "Deniz senin yuzunden olebilirdim bu yaptigin saka deil esek sakasindan da beter..." ben sadece guluodum. Aman bu erkeklerin cani da cok kiymetli. Ama hala susmuyodu. Yanagina bi opucuk kondurmamla susumasi bir oldu. "Sana tesekkkur ederim bugun benim yanimda oldugun icin cidden ne kadar beni delirtsende su an huzurlu ve mutluysam senin sayende. Benim hic kardesim yok zaten boyle hep baskalarina ozenmistim. Hani abi kardes olurlar ya abisi kizi sinir eder birbirlerinden nefret ederler ama herzaman yaninda olucagini bilir ya bana bu duyguyu yasattigin icin tesekkur ederim." bastaki gulumsemesi bi anda dusmustu. Hic bir sey demedi kafasini cama cevirdi. "Burak yanlis bir sey mi dedim."sence" hic bir sey diyememistim. "Tamam tamam neyse onemli deil sen bosver beni kafami carptim ya ondan sacmaliom." gulup koluna sarildim kafami omzuna koydum.
--------------
BurakAbisi gibi goruyomus. Ne abisi ulan seviom seni. Diyemedim ki ya. Hayir opunce bende bi bok sandim burak sen gerizekalisin oglum. O kizin pesinde bir suru oglan var sana mi bakar mal. Neyse bir sey yokmus gibi davran."tamam tamam neyse onemli degil sen bosver beni kafami carptim ya ondan sacmaliom." bok sacmaliom amk seviom iste. Ulan sen bu hallere duscek adammiydin be kizlar senin pesinde kosardi. Ne boktan isler bunlar ya. Bi anda deniz koluma sarildi ve kafasini omzuma koydu. Ah be kizim. Naptin sen bana. Disariyi izlemeye basladim. Evet su an itibariyle gelmis bulunuoduk. " deniz geldik" ulan bu uyumus. Yavrum ne ara uyudun sen ya. "Deniz kalk hadi geldik." ulan ne derin uyuyon be. Kolumu kurtardim ve kucagima aldim. Erkan amcayla eda teyze bize bakiyolardi. Yanlarina gidip uyuyakalmis dedim. O sirada yoldan gecen bi arabanin kornasiyla bizimki irkildi. "Valla ben oldurmedim abi niye inanmiyon." gulmeye baslamistik "be inaniyom sana oldu mu" "dalga gecme be, o kornayi calani bi bulsam..." "eee deniz napicaksin." eda teyze konusmustu. "Tesekkur edicektim hanfendi oldumu." deni hala sinirliydi. Lan sinirli olunca bile tatli serefsizim.
-------------------
DenizYine buragin kolundaydim. Kasli jojuk. Neyse beni yavasca yer indirdi. Biz nereye gelmisiz be eve baka anasini satiyim. Kapi acildi ve merdivenlerden bi kadin indi ev ev degil sato ulen. Kadin yanimiza gelip hosgeldiniz diyip annemle sarildilar. Oha ilk kez turkce konusan biri. Bizi iceri davet etti o sirada basimi oksadi. Iyyy nefret ediyorum basimin oksanmasindan. Iceri girdigimizdeyse evin disi kadar ici de cok guzeldi. Buyuk bir yere aldi salondu galiba ev cok buyuk oldugundan basim donmustu. Burak kolumdan tutup koltuga oturttu elinden tutup yanima oturmasini istedim ve birakmadim. Iceride bi adam bi de benim yaslarimda bi cocuk vardi. Annem beni kaldirdi ve tanismamizi istedi. Kadin " merhaba denizcim ben gul bu da esim halit ve kardesin can."
Kardesim mi?