Tuhaflik uzerine tuhaflik

88 2 0
                                    

Eve girmemle annemin hemen bavulunu hazirla demesi bir olmustu. Neler oluyodu bu acele neydi nereye gidiyorduk. Annemin sen hala odana cikmadinmi diye bagirmasiyla bi an irkildim ve odama gidip bavulumu hazirlamaya basladim.

Annem : yarim saate hazir ol deniz.

Yarim saate nasil hazir olabilirdim kac gunlugune nereye gidicektik ki tam anneme sorucaktim babam girdi iceri.

Babam: 1 haftaligina amerikaya gidiyoruz ona gore hazirlan

Ben: ne amerikasi ya,napicaz orada, okulum ne olacak.

Babam : 1 hafta gitmiyeceksin okula rapor falan aliriz olmadi, o konuyu hallederiz. Biraz cabuk ol ucagin kalkmasina 2 saat var.

Yarim saate nasil hazirlanirdim. Dusunmeyi birakip hazirlanmaya basladim.

Arabaya binmistim annem pasaportumu unuttugunu soledi.

Ben : tamam nerdeyse sole ben aliyim

Annem: calisma odamdaki masanin ilk cekmecesinde, hadi hizli ol.

Hemen odaya girip pasaportu cekmeceden aldim o sirada bi kagid farkettim tam aciyodum annem caldirdi. Kagidi hemen cebime koydum ve asagiya indim. Arabaya atlayip pasaportu anneme verdim. Annem neden gittigimize dair hic bir sey sormamami istedi. Sustum ve dusunmeye basladim. Yurtdisina cikiyoduk bu bugun ayarlanamazdi bir suru islemi var bunun daha onceden ayarladilarsa niye bana bir bucuk saat once soyluyorlardi ki. Bi anda aklima odada buldugum kagit geldi cebimden cikarip okumaya basladim. Bu kagid bi mektuptu. Ne tuhaf ki ingilizce yazilmis. Kagitta cocugun ailesini cok ozledigini ve hastalandigi yaziyodu hastaligi agirdi galiba ki onlari gormek  istedigini soylemis. Yazin iyi ki ingiltereye halamlara gidip dilimi gelistirmisim. Bi anda bu kagidin annemde ne isi oldugunu dusundum. O anda kafamda seneryoyu yazmistim bile o cocuk annemin hastasiydi ve amerikaliydi bizde onlara haber vermek icin gidicektik. Sacmalama deniz telefon diye bir sey var. Yoksa cocuk ölmustu de biz de onun cenazesine mi gidiyoduk aman tanrim. Annem hastalarina onem verirdi onlarla aile gibiydi kadin ondan cok uzgundu. Iyi de bizi niye goturuyo. Deniz sen cidden safsin annem her yer ailecek gitmeye calisir ondan a aaa.

Sonunda varmistik havalimanina. Babam memurlarla gorusrukten sonra ucagimiza bindik. Bizimkiler yan yana oturdular beni arkaya attilar. Icimden yanima horlamayan birinin oturmamasi icin dua ediyodum. O sirada benden 1 2 yas falan buyuk bi yakisiklinin annemle konusdugunu farkettim. Cocuk arada bana bakip guluyodu. Kafami egdim ve mesajlarima cevap verdim birazdan telefonumu kapaticaktim. Bi ara cocugun yanima oturdugunu farkettim ama hic bozuntuya vermedim. Cocuk dayanamayip kulakligimi cekti ve

Cocuk: merhaba deniz ben burak.

O sirada cocuga nasil bi bakis attiysam cocuk kulakligimi geri verdi. Annem yanimiza gelmisti. Telefonuma ve kulakligima el koyup burakla tanismami istedi ve gitti.

Burak : telefonun icin ozur dilerim.

-neyse onemli degil. Eee burak anlat bakalim kimsin sen ?

- Gönül teyzenin oglu Burak.

- senn su cok konusulan yakisikli zeki olan benimse nefret ettigim sadece zengin zuppesi olan simarik bir bebe...

- tamam bu kadari yeter ben oyum iste. Yalniz sende cok acik sozlusun. Bu basina cok bela almasin.

-  bu yasima kadar gercekleri solemedigim icin basima bela aldim bundan bi sey olmaz.

- peki o zaman.

Ucak havalanmaya baslamisti. Burakla baya bir sure konusmadik o da sıkılmıs olmali ki kulakliklarini takip muzik dinledi. Ah anne telefonumuda bi versen daha cok sevcem seni. Disariyi izlerken uyuyakalmisim, uyandigimdaysa amerikadaydik zaten. Bizi bir araba almya gelmisti ona binip otele gittik o kadar actim ki otele islem yaptirirlarken ben direk lokantanin acik bufe bolumune gittik siparis beklicek halim yoktu. Masaya oturdum tam yemege baslicakken Burak karsima oturdu.

- senin burda ne isin var

-amerikaya gelme nedenim sana arkadas olmak.

- nasil ya, neden ki, ne icin arkadas olcaktin

Yine bir suru soru sormustum.

Tek dedigi ise her seyi yavas yavas anlicaksin diyip odasina gitmek icin izin ali gitti. Masada yalnizca ben kalmistim neyi anlicaktim ne diyodu bu cocuk sorucak gucum kalmamisti yemegimi yemeliydim ama istahim bi anda kacti. Bu nasil oluyodu benim hicbi zaman istahim kacmazdi ki ben her turlu yerdim. En iyisi gidip yatmak olcakti. O sirada babam geldi zaten beni odama cikardi ve sabah erken kalkmam gerektigini soyledi yarin her sey deyisebilir diyip gitti bu ne demekti ya noluyodu burda.

BU NASIL BIR HAYATHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin