Kello oli 7.52. Koulu alkaisi kahdeksalta eli pian. Ellen oli saapunut kouluun jo 7.30, sillä hän tuli bussilla ja se aina saapui liian aikaisin koululle. Alicia oli tullut pinkillä upouudella skootterillaan kymmentä vaille kahdeksan.
Lukio oli iso ja moderni valkoinen rakennus. Sen lasi-ikkunat olivat suuret ja pihalla oli parkkipaikan lisäksi paljon aurinkopaneeleita. Sisustus koulun sisälläkin oli modernia. Hengauspenkit -ja sohvat olivat valkoisia ja harmaita, luokkahuoneissa pöydät ja tuolit myös.
"Ah ihana nähdä!", Alicia sanoi mennessään Ellenin luo ja halasi häntä. Ellen jännittyi ja hänelle tuli outo tunne vatsaan.
"Ei olla nähty päivään", Ellen sanoi ja irtaantui halista.
"16 tuntia on pitkä aika!", Alicia sanoi ja he naurahtivat.
"Argh en millään jaksais matikkaa tähän aikaan aamusta", Ellen valitti ja yritti saada vatsassa olevan tunteen pois välttelemällä sitä.
"No mut nyt on onneks perjantai", Alicia sanoi koittaessaan piristää häntä. "Ja tuut meille! Mun porukat puhu lähtemisestä Alpeille viikonlopuksi...mut ne ei tiiä et mä tiiän vielä", Alicia sanoi pirteästi. Hänellä oli kyky piristää kaikkia huoneessa ja hän oli jotenkin aina iloinen ja energinen, jopa seitsemältä aamulla.
"Oho", Ellen sanoi ja katsoi Aliciaa yllättyneenä. Vatsaan tulvi outo tunne taas. "Joo, ne on just ostanu mökin sieltä", Alicia sanoi kevyesti. Ellenillä oli yhä yllättynyt ilme. "Kuinkakohan paljon sekin maksaa...ja oonkohan mä tulossa kipeeksi? Mistä tää outo tunne oikein tulee?", Ellen mietti päässään.He kävelivät matikan luokkaan ja menivät keskiriviin istumaan. Ellen olisi halunnut mennä takariviin, mutta Alicia halusi pitää hiken maineen opettajan silmissä. Alicia oli hyvä koulussa ja hän halusi tulevaisuudessa olla asianajaja. Ellen oli keskiverto koulussa eikä hänellä ollut mitään hajua mitä haluaisi tehdä. Hän halusi vain muuttaa pois heidän kaupungistaan jonnekin metsään, mökkiin, jonkun kanssa asumaan.
Ellenillä ei ollut koskaan ollut poikaystävää, mutta hän oli ihastunut yhteen Markus-poikaan kasiluokalla. Siitä ei tullut mitään. He säätivät kaksi viikkoa ja koko sen ajan Elleniä ahdisti pojan läheisyys. Niinpä hän päätti sen jutun. Sen jälkeen hänellä ei ole ollut säätöjä tai poikaystäviä.
Alicialla oli ollut monia poikaystäviä. Hän oli kunnon boy crazy. Seiskaluokalla oli 2, kasiluokalla 3, ysiluokalla 3, lukion ekalla 1 ja hänen viimeisin säätönsä oli 2 viikkoa sitten. Ellen usein pohti miten Alicialla oli aikaa panostaa kouluun ja samaan aikaan tapailla jätkiä. Ellenillä oli monia mielipiteitä Alician tapailemista jätkistä. Jätkät usein olivat jääräpäisiä, kylmiä ja vääriä Alicialle Ellenin mielestä. Mutta sitä hän ei koskaan sanonut Alicialle. Hän vain lohdutti tätä jätkien särkiessä Alician sydämen. Jätkillä oli tapana käyttää Aliciaa tai hänen varakkuuttaan ja suosiotaan hyväksi. Alicialla oli Instagramissa paljon seuraajia ja koulussa monet tunsivat hänet. Hän järjesti kotibileitä ainakin kerran kuukaudessa hänen vanhempiensa lähtiessä matkoille. Niinpä hänestä tuli nopeasti suosittu viime vuonna lukion alkaessa. Alicia usein kehotti Elleniä
"laittamaan itsensä alttiiksi uusille ihmisille". Ellen usein naurahti tuolle kehotukselle ja vastasi vain: "En tykkää uusista ihmisistä"."Huomenta huomenta", sanoi matikan opettaja Elsa Kerrison astuessaan luokkaan.
"Olkaas nyt hiljaa, tänään käsitellään uutta aihetta", hän jatkoi. Luokkahuone oli hiljaa, ei opettajan käskystä vain kasiaamun yleisestä väsymyksestä.Tunnin keskivälissä Ellen väritteli ruutuja vihkoonsa ja aina välillä opettajan katsoessa koitti laskea jotain. Alicia laski ahkerasti tehtäviä. Kaksi jätkää takarivistä katsoi häntä, Fred ja Albert. Fred oli yksi koulun tunnetuimmista pleijereistä ja Albert tämän vastakohta, pelastava nörtti-kaveri. He olivat usein kutsuttuja Alician kotibileisiin. Alicia ja Fred seurustelivat ysiluokalla, mutta Fred yhä välillä yritti iskeä tätä. Alicia vastasi aina kieltävästi, sillä hän oli siirtynyt eteenpäin.
YOU ARE READING
Täydellinen kaksikko
Teen FictionParhaat ystävät Alicia Brown ja Ellen Walker ovat olleet parhaita ystäviä ala-asteelta lähtien ja ovat nyt lukion toisella ja 17-vuotiaita. Alicia ja Ellen ovat toistensa vastakohdat. Alicia blondi, suosittu tyttömäinen tyttö ja Ellen taas grungemai...