Kapitel 2

10 0 0
                                    

Nästa morgon

"Maja! Är du vaken?" Hör jag någon säga. Allt känns.. skakigt. (Inte så konstigt nu i efterhand. Eftersom Evelina skakar mig så jag vaknar). Jag öppnar snabbt ögonen och möts av Evelinas blick. "De andra har redan vaknat, skynda på med kläder så vi kan käka frukost" Fortsätter hon. Jag orkar inteeeee, tänker jag. (Ett väldigt långt e på inte).

När jag kommer ut står alla i olika grupper. Grupperna är kanske på 4 pers och det är inte vängrupperna. Tobias står med några läskiga killar, men han verkar trivas där. Evelina står med två tjejer (såg dryga ut) och en kille (han såg snäll ut). Evelina däremot, hon ser inte så nöjd ut.
Eftersom jag är den som kom försent, är jag alltid den som aldrig har en grupp. Så jag får hoppa in i Tobias lag. När jag går mot dom kollar Tobias surt på mig, som om han inte vill att jag ska vara med. Jag blir nästan lite nervis när jag står med dom, jag fick varken ett hej eller ett leende. Har jag gjort något fel, tänker jag.
Jag har inte ätit frukost så jag är lite småhungrig, men det försöker jag tänka bort.
"Para ihop er två och två" säger lagledarn. Killarna parar ihop sig fort men eftersom att jag blev ensam så måste det bli en tre grupp.
Jag hamnar med två killar, Elias och Tingerling. (Som har kallar sig) "Tingerling" vägrar säga sitt riktiga namn.  Han heter säkert Bert eller nåt.

När vi får våran uppgift har jag svårt att fokusera. Evelina står och gör roliga miner så jag behöver egentligen skratta. Men det vore väldigt pinsamt. Men jag kan inte hävda skrattat, jag kommer fram i GAP skratt. Allas blickar vänder sig mot min. Evelina skrattar hon också. Men lagledaren däremot, hon ser, inte så glad ut. Hon ser sjukt arg ut. Om det vore en serietidning skulle det kommit rök ut från hennes öron. Och hon skulle varit knallröd, som jag just nu. Men jag skiter i att jag är knallröd, det är naturligt.

Uppgiften var att överleva en dag i skogen. Detta säger sig tydligen Tobias vara bra på. Vi ska sova i samma tält allihopa, vilket kommer bli förhimla jobbigt. En tjej och fyra jobbiga killar. På vägen till campingen går killarna sida vid sida framför mig. Jag går som deras slav efter dom. Varför fick man inte välja grupp?!

Tjena! Kort kapitel men nästa kommer att vara i Tobias perspektiv. Och jag kommer skriva det nu, iallafall börja.

SommarkolloWhere stories live. Discover now