פיץ ואקר

189 11 26
                                    

פיץ ואקר הוא אמור להיות ״מושלם״. זאת המטרה שלו. זה מה שכולם חושבים עליו.

אבל כשסופרים.ות מנסים.ות לעשות מישהו ״מושלם״ אז לדעתי הוא יוצא פחות טוב. תחשבו על זה... ישר מרגישים כשמישהו אמור להיות מושלם. ואז כל פעם שהוא עושה משהו לא מושלם, זה מבאס וגורם לך לא לאהוב אותו.

אבל בלי קשר לזה. פיץ ואקר הוא קנאי. ואפשר לראות את זה מהספר הרביעי בסדרה. הוא קנאי. הוא מתנהג כאילו סופי שייכת לו. כאילו סופי צריכה להיות איתו ונועדה אליו.

אני לא אומרת שזה לא בסדר לחשוב ככה. אבל איך שהוא מתנהג מראה שחצנות. הוא חושב שמה שחשוב זה איך הוא מרגיש, ואם סופי אומרת לו שהיא לא יכולה לספר לו משהו, הוא לוקח את זה כעלבון אישי. כאילו הדבר הזה קשור אליו אישית. כאילו לו יש זכות להתערב ולשנות. כאילו הוא יכול להחליט עליה. (אני מדברת על מה שקורה בספר השמיני. מי שלא קרא בטח לא יבין.

אז כן, אני שונאת את פיץ ואקר. והרבה אנשים מסכימים איתי. אבל יש כאלה שלא, וכל אלא שלא, אני באמת מבינה למה אתם אוהבים אותו.

אבל כשקוראים את הספר בריכוז, אז רואים כמה פיץ מעצבן. כמה הוא שתלטן. נגיד בתחילת הספר הרביעי (אזהרת ספוילר) הוא לא חושב רחוק. הוא חושב רק על עצמו (טוב.. לא בדיוק רק על עצמו אבל שיהיה) הוא מחביא את מה שהברבור השחור הראו לו במוח של סופי. וזה מסכן אותם, המועצה בדיוק מחליטה על העונשים שלהם... הם בורחים... מגיעים לצוק... סופי צריכה לדעת לאן הם הולכים כדי שהיא תוכל לדעת לאן להשתגר... ואז פיץ אומר לה שהוא לא יודע.

טיימינג מושלם.

כשהם לחוצים בזמן

כשהמוצעה רוצה ברעתם

דווקא אז הוא אומר שהוא לא יודע

ומה התירוץ שלו? חשבתי שתנסי לברוח בלעדינו.

עכשיו זה תירוץ סביר. אבל למה לעזאזל הוא חושב שיש לו שליטה על החיים שלה? לאן היא הולכת? הוא לא אבא שלה.

יש לו בעיות עם התמודדות עם כעסים.

זה אחד הדברים שהכי מפריעים לי בו.

(אזהרת ספוילר)

הוא ניסה להרוג את אח שלו! הוא התנהג מגעיל להורים שלו.

שינסה לחשוב על זה רגע מנקודת המבט שלהם -

הם מגלים שהילד שלהם בגד בהם

ואז הם מגלים שעינו אותו

ואז הוא מתעורר. חסר זכרונות

הגיוני שהורים ירצו בטובת הבן שלהם. שיקוו שיחזור להיות טוב. ואז הם מקבלים את התקווה הזאת. נמחקו לו הזכרונות.

הוא מבטיח שהוא לא יעשה לאף אחד שום דבר רע.

אבל אז...

הילד ה״מושלם״ שלהם, אומר להם שאם הם מחזירים אותו לבית, הוא ילך.

הדעה שלי על דמויות רנדומליותWhere stories live. Discover now