part3

544 31 3
                                    

*flasback*

Yura,jimin dan kau duduk dicafe... kau sembang2 kosong dgn dorang.. kau taktahu yg itu malam terakhir yura jumpa kauu..

"Weh yura.. kau tahu kan yg ade org nk derma jantung kt hanna kan?" Tnya jimin

"Hmm.. aku tahu.. aku tahu lgi awak dri kau jimin.." jawab yura

"Hahaha.. hmm.. doakan aku yg pembedahan itu berjaya tauu." Kata kau dgn muka kecewa nya..

"Lahh knape ngan kau hanna? Aku pasti yg pembedahan tu akan berjaya.. tgk lahh.. percaya lahh ckp aku.. pembedahan itu mmg akan berjaya.. " kata yura

"Hmm yer lahh.. dh dh minum lah tu.. aku belanja korang dua."

"Ahh jinjja? Yehet.. x habis duit saya nk belanja awak.. heheh" kata jimin

"Pffttt..hmm yer lahh.. maybe ni malam terakhir aku kaa.." kata kau dgn muka yg agak sedih..

S
K
I
P

keessokkanya kau mendapat mesej dri kwn baik kau.. dia menghantar  mesej sebelum kau menjalankan pembedahan tersebut..

"Yo girl.. aku percaya yg pembedahan kau akan berjaya.. dan kau akan tgk suami kau lagii... so goodluck yer syg.. fighting!" Yura menekan punat send di telefon nya ituu..

Kau membaca dan kau rasa x sedap hati dgn mesej tu.. tpi kau rasa maybe ini kali terakhir kau jumpe kawan baik kau and family kau...

8 jam kemudian pembedahan itu berjaya dilakukan.. kau sedar lepas sejam.. kau mencari kelibat yura tpi akhirnya kau x nmpak dimana yura..

Kau bertanyakan kepada rapmon dimana yura.. tpi rapmon hnya jawab "dia pegi kedai' itu jer rapmon jwb..

Akhirnya kau dpt tahu yg jantung tu ialah jantung yura.. kau menangis teresak esak sambil menyumpah diri kau.. kau x sangka yg yura dermakan jantung tu pada kau..

Kau ingat kau yg x akan selamat.. rupanya kau selamat dan yura telah meninggalkan kau keseorangan.. BFFT kau telah meninggalkan kau buat selama lamanya...

Sebulan lepas tuu.. kau dan jimin merancang untuk mendapat seorang anak..

"Hmmm awak x nk anak eh? Ke awak belum bersedia?" Tnya jimin kepada kau

"Hmmm.. yer saya belum bersedia.. tpi awak terdesak nk anak kan?" Tnya kau

"X der pape lahh.. k lahh bye.  Saya ngantok dh nii.. bye.. night!" Jimin kiss pipi kau and pusing ke sebelah lain.. 

Kesokkannya kau mendapat berita yg jimin kemalangan dan hilang banyak darah..

Jimin dimasukkan kedalam wad icu... dan selepas itu jimin dimasukkan kedalam bilik pembedahan..

Tetapi pembedahan itu x berjaya... kau menangis teresak esak.. sekali lagi org yg kau syg dh tinggalkan kau buat selamanya...

Kau mengemas rumah kau dan jimin.. dan kau menjumpai sepucuk surat didalam laci.. surat yg ditulis oleh doktor..

Kau membaca dan akhirnya kau terbaca 'anak puan mengalami barah otak' kau terbaca part barah otak.. and kau dh x boleh kawal emosi kau.. kau terus pegi ke rumah mak mentua kauu..

"Omma.. apa benda ni semua? Omma nk jelaskan apa lagi? Bagitahu lahh omma! Omma dh tipu hanna kan? Omma nk jelaskan apa lagi? Terpampang depan mata hanna yg jimin menghidap penyakit barah otak.. knape omma x bgitahu hanna ha? Oppa? Knape oppa x bgitahu hanna? Sampai hati oppa kan!" Marah kau smbil menangis..

"Syg.. oppa taktahu langsung pasal penyakit jimin.. oppa mintak maaf yer hanna.. for the second time oppa nk mintak maaf kt hanna.. jeongmal mianhae"

Chanyeol memeluk kau untuk menenangkan hati kau.. kau tolak chanyeol dan berlalu pegi ke rumah kau dan jimin...

*end flashback*

Air mata kau mula membasahi pipi kau.. jungkook yg ternampak terus memeluk kau..

"Are you okay hanna? Dah dah jgn menangis dh eh? Be happy hanna.." kata jungkook.

"X der pape lahh jimin.."

"Hanna.. ni kookie bukan jimin.. jimin dh lama meninggalkan kita semua hanna.. dah lahh.  Jgn sedih2 be happy hanna.. jimin pun x suka tgk hanna sedih mcm nii.. be happy eh hanna?"

"Hmmm.. sorry kookie.. jeongmal mianhae.. jom lahh.. mesti dorang dh cri kita.. "

"Dorang ade jer kat kafe tuu.. jom masuk.."  kata jungkook

Kau meminta diri untuk ke tandas sbb nk cuci muka.. kau menyuruh kookie masuk ke dalam dulu.. kau berlari ke tandas.. kau menangis teresak esak didalam tandas..

Best tak? Best tak? Heheheh... idea tak der sebenarnya.. bertapa bawah meja belajar terus dpt idea.. hahaha

Bagus tak idea saya? Betapa bawah meja dan buat ff nii.. hahahah..

K lahh.. annyeong my lovely reader ♥

My Husband is My cousin (part2) *chanyeol + jungkook* [complete]Where stories live. Discover now