Yıl 2097 insanoğlu kendi dünyasını yok etmiş Mars,Ay, ve Venüs gibi gezengelere ve uydularına
koloniler kurmuştur.Dünya atmosferik özelliklerini kaybetmiş oksijensiz ve sıcak bir cehenneme dönmüştür.Mars kolonisinden iki Türk Dünyanın neden yok olduğunu araştırmaya Dünyaya dönmüşlerdir"Cehennemde yeni bir güne günaydın Mert."Sanada günaydın Zeynep kaç günlük daha oksijenimiz var."235 gün yetecek oksijenimiz var zaten yeni oksijen tanklarını 33 gün sonra göndercekler ".Bu arada sıcaklık 826° ye yükseldi sıcaklık artmaya devam ederse dünya patlama noktasına gelecek.''Zeynep dünya büyük patlamayla oluştu gene bi patlamayla tamamen sona erecek bizim görevimiz dünyamızı cehenneme çeviren o şerefsizleri bulmaktır bunun için gönderildik dünyamızı kurtarmak imkansız burda yaşam bitti ve az bi zaman içinde yok olacak.''Haklısın Mert. Zeynep şu mars araştırma irtibata geçip görevi al .Ben uzay geminin durumuna bakcam.Mert bu aralar çok yorgun ve üzgün görünüyordu sebebini bilmiyordum ."Mars Araştırma ben Dünya araştırmadan teğmen Zeynep".Meraba dünya araştırma ben Albay Tom.Efendim Yüzbaşı Mert Eyibil bu haftaki görevine hazır emirlerinizi bekliyoruz".Teğmen eski Amerika Beyaz sarayının Başkanlık dairesinde önemli belgelerin ve delillerin olduğunu öğrendik.Mert yüzbaşının derhal gitmesi lazım."Peki efendim".İyi şanslar Dünya araştırma." Mert her görevinde soğukkanlıydı sanki bu hayatda kaybedecek bir şeyi yokmuş gibi göreve atılırdı.
"Mert albay Tom hemen Beyaz saraya gitmeni söylediBaşkanlık dairesinde önemli belgeler ve deliller varmış onları almanı istedi. "Zeynep ben hemen yola koyuluyorum."İyi şanslar Mert kendine çok dikkat et senin buraya sapasağlam gelmeni istiyorum". Gemime binip eski Amerikaya doğru yola koyuldum Zeynep bu aralar benle çok ilgileniyodu galiba bana aşıktı.YoLda giderken camdan Washingtına baktığımda hayalet şehirden başkasını görmüyordum.Sonunda Beyaz saraya vardım aracımı indirdim.Sıcaktan koruyucu ve oksijenli elbiselerimi giydim silahımıda alıp gemiden indim.İçeriye girdiğimde her yer kırık dökükdü.Başkanlık dairesine doğru yavaş yavaş ilerliyordum başkanlık kapısından içeri girerken arkamda bişey belirdiğini hissettim arkamı döndügümde Değişik elbisesi olan 3 kiş beni tutuyordu.Can havliyle aklım belimdeki bıçağa gitdi bıçağı çıkartıp yanımdakinin oksijen kaskına sapladım.Can acısıyla yere düştü bir kolum boştaydı hemen aradan sıyrılıp koşmaya başladım arkamdan ateş ediyolardu silahları eskiydi çıkartığı sesden mermi olduğunu anladım kurşular her tarafımı ıska geçiyordu.Binadan çıktım aracıma doğru giderken kurşanlardan bi tanesi koluma isabet etti çok acıyordu ve ilginç bir acısı vardı.Sonunda gemime bindim Zeynebin yanına araştırma merkezine doğru yol.aldım. Güzel bises bana sesleniyordu "daha iyimisin Mert "diye.Bu ses Zeynebin sesiydi.Başımdan geçenleri hatırladım kolum sargılıydı ve hiç ağrım yoktu.Zeynep şaşırmış bi halde bana bakıyordu ne oldu diye sordu.Zeynebe dünya da başka insanların olduğunu ve bana saldırdıklarını eski bi mermi atar silahla vurulduğumu anlatsammı diye düşündüm eğer anlatırsam Zeynep Albay Toma herşeyi anlatır bu da kolonide karışıklık ve ayaklanma çıkmasına sebep olurdu."Mert bu yara nasıl oldu".Başkanlık odasında eski bi silah vardı incelerken kendimi vurdum."Peki belgeleri aldınmı."Zeynep oda boştu ne bi delil ne de belge vardı. İlk kez Zeynebe yalan söylemiştim. Zeynep yemek ne zaman hazır olur çok açım."Yarım saate hazır olur Mert biraz dinlen." Mert benden önemli bir şey saklıyordu yalan söylediği her halinden belli oluyordu. "Mert yemekte en sevdiğin yemek lazanya var".Saol Zeynep teşekkür ederim.Zeynep ben yarın Beyaz saraya yeniden gitcem."Beyaz saray boş değilmiydi Mert."Zeynep sadece başkanlık odasına baktım yaralandığım için diğer odalara bakamadım yarın oralara bakcam. Mert'in Beyaz saraya saraya delilleri bulmaya gitmeyeceğini gözünden anladım yarın Merti takip edecektim.
Zeynep bi tuhaf'dı sorgulayıcı davranıyordu birşeylerden şüpheleniyo! yalan söylediğimi anlamıştı galiba.
Eline sağlık Zeynep çok yoruldum uyumak istiyorum sana iyi geceler Zeynep."Sanada Mert".
Sabah olup uyandığımda Zeynep uyuyordu.Sesizce hazırlanıp gemime bindim.Beyaz saraya doğru gene yola koyuldum kafamda sorular vardı bana saldıranlar kimlerdi?Bu insanlar oksijensiz ve sıcak yerde nasıl yaşıyorlardı?kafam çok karıştı. Aniden gemimin radarı arkamda başka gemiler tespit etti .Hızlandım aniden ateş etmeye başladılar kaçamıyordum en sonunda gemim vuruldu son gördüğüm çölde bir yere düştüğümdü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DÜNYA ARDINDAN
Science Fictionİnsanlık kendi dünyasını yok etmiş.Marsa,Aya ve Venüse koloniler kurmuştur. Mars kolonisinden İki TÜRK Dünyanın geldiği hali araştırmaya gitmiştir. Gizem ,Macera ve Aşkın buluşması.