Shoppen voor de zomer <3

509 37 12
                                    

Serieus, de afgelopen weken waren perfect. Gewoonweg fantastisch. Maar nu... Ik twijfel over alles. Wat ik na school ga doen, of ik mijn vrienden ooit nog ga zien na school en wie dat blonde meisje is waar James steeds mee praat. Ze is een zesdejaars en heeft lang, blond, krullend haar. Té mooi. Ik ben gewoon zo onzeker. Normaal ben ik niet zo, maar ja, nu dus wel. En James merkt het. Hij vraagt steeds of er iets is. Ja, maar dat ga ik hem niet vertellen.

"Lils?" Ik kijk op. James loopt naar de boom waaronder ik zit te schrijven, stevig ingepakt in mijn mantel, muts en sjaal.
"Hai James."
"Behoefte aan wat warms? Ik heb boterbier mee." Hij grijnst en tovert een thermoskan te voor schijn.
"Ja, lekker!"
Hij gaat naast me zitten en ik ga tegen hem aan zitten, in het holletje van zijn arm. Dit voelt nog steeds niet echt. Ik, met James Potter? Het lijkt een droom, maar het is werkelijkheid.

"Hallo? Aarde aan Lily."
Ik schrik op.
"O, sorry, ik, eh, was even afgedwaald."
Hij veegt wat haar uit mijn gezicht.
"Hé Lils, gaat het wel?"
Hij is zo aardig. Ik kan het niet, ik wíl het niet voor hem verzwijgen.
"Ik voel me zo, zo stom. Maar steeds denk ik dat ik droom. Dat dit niet echt is. En als je dan met een ander meisje bent..."
Ik schaam me dood. Snel verberg ik mijn gezicht in James' trui en er glijdt een traan uit mijn ooghoek.
"O Lils..." zijn stem sterft weg.
Hij vindt me vast een enorme sukkel.
"Kijk me eens aan."
Langzaam kijk ik op.
"Ja?"
"Jíj bent de leukste voor mij. De liefste, de knapste, de slimste, je bent fantastisch. Soms, soms denk ik ook dat ik droom. Hoe kan Lily Evans mij nou leuk vinden? En als je dan met Casper of zelfs Sirius praat...
Dan ben ik ook jaloers."
"Maar James, ik zou nóóit weg kunnen gaan bij jou!"
Hij lacht.
"Hoor je wat je zegt? Zo denk ik nou ook over jou."
Ik lach nu ook. Hij heeft gelijk.

Rose en ik zitten in de leerlingenkamer te kletsen en op te warmen. Het is buiten zo koud...
"Lil, we mogen over een week naar Zweinsveld!" hoor ik Rose dan ineens roepen.
"Echt?!"
Ik kijk Rose aan en we lachen tegelijk.
Het is namelijk al bijna lente.
En dat betekent...Zomer kleren kopen! 's Zomers hoef je namelijk in de weekenden niet je 'normale' schoolkleding aan maar dan mag je vrijetijdskleding aan: Shorts en shirts!

"Kate, heb jij je geld nou mee? En Alyss, heb jij die kortingsbon van Magische mode?"
Alyss lacht.
"Ja Lil, we hebben alles. Rustig aan!"
Nu lach ik ook.
"Ja, ik weet het. Sorry!"
Met z'n vieren lopen we naar Zweinsveld.
"Zeg Lil, wat heb je eigenlijk tegen James gezegd?" vraagt Rose nieuwsgierig.
"Ehm, dat we niks samen konden doen omdat ik ging shoppen?!"
We lachen allemaal.
"O, daar is het! Kom, laten we gaan... SHOPPEN!" roept Kate enthousiast.
Snel lopen we naar de deur van Magische mode en ik stap naar binnen.
Het is er heerlijk warm en het ruikt er super lekker, naar kaneel en rozen.
Magische mode is een geweldige winkel. Ze hebben er álles, en de eigenaresse, Tilly Seveltaam, is een hele aardige dame van rond de zestig. Samen met haar dochters Lisa en Bethany van dertig runt ze de winkel al héél lang.

"Lil, dat staat je zo goed!" roept Katelyn als ik het pashokje uit kom.
Ik bloos.
"Denk je?"
Ik draag een roze skater skirt en een wit topje met groene strepen.
"Ja!"
We zijn hier al een paar uur en ik heb een mega stapel kleren uitgezocht. Nu alleen nog schoenen en accessoires en dan ben ik klaar.
Alyss loopt naar me toe.
"Lil, wat vindt je van deze jurk?"
Ze draagt een roze jurk die perfect matcht met haar blonde haren.
"Prachtig! Echt, zo mooi! Enne, Al, heb jij nog leuke schoenen gezien?"
"Dankje! En ja, daar achter staan wat slippers en andere schoenen."

Ik loop naar de kast die ze aan wees en dan zie ik ze. De mooiste schoenen ever. Het zijn licht roze ballerina's en wauw, ze zijn gewoon super. Er zit ook een klein blauw strikje op. Ik weet meteen dat ik deze moet kopen, ook al vloeken ze waarschijnlijk ontzettend met mijn rode haar. Snel pak ik ze en leg ze bij mijn andere uitgezochte kleren.
"Meiden, zijn jullie al klaar?" hoor ik Alyss dan roepen.
"Ja, zo ongeveer!" roep ik terug.
Snel loop ik nog even naar een rek met kettingen en armbanden en ik pak een lange ketting met een uiltje, twee rode armbandjes en twee bandana's, een zwarte en een witte.
Daarna loop ik met al mijn aankopen naar de kassa.
"Deze graag," zeg ik glimlachend.
Even later sta ik buiten met drie overvolle tassen.
En ik voel dat deze zomer fantastisch gaat worden...

//900 reads! Wauw, dat is zo veel. Al 200 meer dan bij het vorige hoofdstuk! Super bedankt voor het lezen. =D
Hopelijk vinden jullie het ook een leuk verhaal! En xGinnyx bedankt voor je lieve review! Ik vind het heel leuk als iemand een review schrijft, dus doe dat vooral! En sorry dat ik niet zo snel update. Ik wil gewoon graag lange, goed geschreven hoofdstukken schrijven. Maar ik ga proberen volgende week zaterdag het volgende hoofdstuk klaar te hebben.
Heel erg bedankt in ieder geval voor het lezen, voten en de reacties. Btw, ik heb Divergent- Inwijding net uit. Hij is echt geweldig! Gelukkig voor mij krijg ik deel twee, Opstand ook. Maar pas op 20 Maart! Hoe houd ik dat uit???
~Qotd: Wie ship je forever?
•Aotd: Jily, Hinny, Nuna en Romione.//

I will be yours forever~ HP fanfic, Lily en JamesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu