Morgen is de bruiloft.
James en ik worden zo opgehaald. Ik door mijn moeder, hij door zijn moeder. Morgen zou hij naar ons komen. Maar eerst heb ik nog een belangrijke missie. Een jurk!
Want die heb ik nodig voor de bruiloft. Helaas. Want ik zie er echt niet uit in een jurk.
"Hé Lily," zegt James, terwijl hij aan komt lopen. Sinds kort noemden we elkaar gewoon bij onze voornamen. Toch iets volwassener. (Enne, James klinkt zo leuk!)
"Hai James. Bedankt dat je mee wilt."
"Aan mij de eer."
Hij buigt als een butler en ik schiet in de lach.
Ineens hoor ik het geluid van een toeter. Mijn moeder!
Ik stap in en roep James gedag door het raampje.
"Tot morgen James!"
Hij grijnst.
"Tot morgen Lil!"Even later parkeren mama en ik onze auto in hartje Londen.
Onze speurtocht naar een jurk kan beginnen!"Deze, mam?"
Mijn moeder zucht.
"Nee Lily, die is toch veel te kort! Het moet beschaafd zijn."
Zij pakt een roze geval met veel ruches uit een rek.
"Zoals deze!"
Ik schud mijn hoofd.
"Nee sorry mam, maar dat is echt niks."
Zo gaat het al de hele tijd. De leuke jurken waren te kort, te lang, te wit, te zwart, te kleurig. Niks was goed!
En mijn moeder hielp niet echt mee. Zij vond alleen roze, 'schattige' jurken leuk. Die ik echt never zou dragen.
Ik bedoel, mijn date is James Potter! De knapste (en liefste?) jongen van heel Zweinstein.
Dan wil ik er wél goed uit zien!Mijn moeder zucht diep.
"Lily, dit gaat niet werken. Heb je thuis niks meer?"
Maar ik antwoord niet. Want tegenover me, zie ik in een etalage de mooiste jurk ever. Die moet ik hebben!
Snel trek ik mijn moeder mee de straat over en de winkel in.
"Lily, wat doe je?"
"O mam, ik ga even de pérfect jurk passen!" Antwoord ik.
Ik loop naar een medewerkster en vraag om de jurk. Vijf minuutjes later sta ik in het pashokje. Hij staat geweldig, al zeg ik het zelf.
De jurk is lichtroze strapless, en de 'rok' heeft twee laagjes. Hij bestaat uit een bovenste gedeelte van acht centimeter ongeveer, en dan een rok tot iets boven mijn knie.
Ik stap het pashokje uit.
Mijn moeder mond valt open.
"Lily! Deze is fantastisch!"Een uur later zit ik blij in de auto. Ik heb ook zwarte hakken en een kort zwart vestje gekregen, dan match ik goed bij James' pak, hihi.
Ik heb nu toch nog zin in morgen.
En hopelijk is er veel lekker eten..!"Lily! Lily, word wakker! Nu!" Hoor ik een paniekerige stem in mijn oor krijsen. Ik draai me om en ik kijk recht in Petunia's ogen. Snel ga ik rechtop zitten in mijn bed. "Wat is er Pet?" Ze grimast. "Haha. Noem me niet zo! Het is mijn trouwdag, ja?! En wat er is, jij hebt geen kleding!"
Ik lach. "Jawel hoor. Gister gekocht, met mam." Ze zucht opgelucht. In een opwelling leg ik mijn arm op haar schouder. "Rustig aan meid. Het komt wel goed!"
Ze glimlacht.
"Je hebt gelijk." En dan weer helemaal als zichzelf: "Maar ga je nu wel aankleden!"
Jaja...
Ik stap uit bed en neem een snelle douche. Lekker verfrissend!
Even later sta ik voor mijn kast. Jurkje aan, panty, schoenen. Zo, dat is klaar!
Daarna krul ik mijn haar lichtjes en besluit het los te houden met een witte bloem erin. Mascara op, lipgloss, en ik ben ready to go!
Gelukkig maar, want niet veel later gaat de bel.
James!
JE LEEST
I will be yours forever~ HP fanfic, Lily en James
Fanfic"Lily, we wéten dat je hem leuk vindt." Ik bloos. Het is zo. Ik vindt hem leuk. De drie meisjes om me heen kijken me verwachtingsvol aan. "Ga je het hem vertellen?" "Ja." En pas dan, als ik het hardop zeg, weet ik dat ik het ook echt ga doen. Ik...