| Den okända |

17 0 0
                                    

Ester började garva helt oväntat. Alkoholen hade gjort henne väldigt påverkad. Ester var inte medveten om hennes beteende vid det här tillfället. Hon bara följde med och accepterade vad det gjorde med henne. Vilket ungefär det flesta fulla personer gör. Hon var bara väldigt naiv och glad, men också väldigt jobbig eftersom hon skrek en hel del. Emanuel som satt bredvid henne. Visste inte vad han skulle göra för att skaka henne till liv. Han har ju sett en hel del fulla dinosaurier men han har ju aldrig fått veta hur man tar tag i en eller pratar med en. Men han försökte bara vara lugn och inte hettsa henne. Emanuel reste sig upp och satte sig vid baren. Han satte sig ner och kollade omkring sig lite. Det var en massa främmande dinosaurie folk i Kannisu. Han försökte vara trevlig mot dom som var nya och kom in, Han hälsade lite blygt mot dom. Men det flesta av dom ignorerade han. Han tänkte nog att det kanske inte var såpass normalt att hälsa på alla i en krog. Så han stannade bara helt tyst. Emanuel kollade på en servitris.

"Walla, vad säljer ni för sprit?"

Frågade han med en lugn ton. Servitrisen tittade på honom och log lätt.
"Haha är du en orten grabb eller? Förlåt att jag frågade det, det där var stelt ehh- nja asså sprit. Vi säljer vin vid den här delen men dom andra delarna är det mer alkohol och likande. Om du söker efter det så gå till den andra sidan av baren, jag hjälper dig där."

Svarar servitrisen och började hjälpa andra kunder som satt bredvid Emanuel och ville ha vin. Han var lite förvirrad på sättet servitrisen svarade. Eftersom han har aldrig direkt varit på en krog frivilligt så frågade han några andra frågor om klubben. Servitrisen tittade på honom, hon var också lite äldre än han. Servitrisen var en växtätare och hon såg ut att vara runt 25 års åldern, antagligen hade hon varit med om en hel del. Men servitrisen, alltså hon, tittade på honom och gav honom ett vänligt leende. Hon svarade en hel del på hans frågor. Servitrisen var genuit  trevlig mot han. Både Emanuel och servitrisen var i en rätt så trevlig konversation. Hon stog och diskade lite vinglas och gjorde saker i baren. Medans Emanuel satt där och drack ingenting och pratade. Dom klickade rätt så bra. Efter en stund så känner Emanuel en bekant doft ungefär någon meter ifrån sig, Han vänder sig om och ser att Ester är påväg ut med sina tjej kompisar. Och att vara ett bytesdjur eller bytes dinosaurie på gatorna Är inte alls bra eller säkert för den delen men speciellt nu när det var natt. Emanuel fick en klump i magen och han var väldigt paranoid av att det här kommer inte alls sluta så bra. Han tackade servitrisen över den mysiga konversationen men han gav en ursäkt för att han skulle dra. Hon hälsade honom och Emanuel gick ut ur krogen. Han kollade sig omkring för att se Ester och hennes tjejkompisar. Dom alla var inte så långt bort, faktum är att dom var fortfarande runt i Kannisu trakten. Emanuel suckade lätt. Han var glad att dom inte försvann eftersom han brydde sig om dom fulla tjejerna och speciellt Ester som egentligen bara är hans jobbiga rumskamrat som låter på nätterna.

Det fortsatte att regna. Emanuel satte sig ner vid en trappa och tände sin cigarrett. Han var bara runt i en liten park som var precis bredvid krogen. Ester och tjejerna var runt där. Så i själva verket så skyddade Emanuel tjejerna, fast inte exakt.

Oups ! Cette image n'est pas conforme à nos directives de contenu. Afin de continuer la publication, veuillez la retirer ou mettre en ligne une autre image.
Regnsaga Où les histoires vivent. Découvrez maintenant