사랑

141 23 15
                                    

" sayang , kau dah siap ke ? "
tanya jungkook kepada girlfriendnya . mereka yanh tinggal serumah ingin pergi ke majlis perkahwinan milik saudara jungkook .

jihyo yang sedang mengoleskan sedikit lipstik dibibirnya itu bergegas ke bawah kerana terdengar panggilan jungkook .

" dah sayang . kajja pergi , nanti lambat pula nak sampai ke majlis rohae "
ajak jihyo kepada jungkook. mereka menuju ke kereta sambil berpegangan tangan .

tiba sahaja di majlis saudara jungkook itu , disambut dengan kedatangan kedua ibu bapa jungkook .

jungkook yang melihat ibunya itu , terus menuju ke arah wanita yang berpakaian mewah itu .

" mommy "

" hey , anak mommy . mana jihyo , nak ? "
tanya mommy jungkook . wanita itu mencari kelibat bakal menantu kesayangannya . walaupun jihyo tiada ibu bapa , dia sudah menganggap jihyo sebagai anaknya sendiri kerana gadis itu sungguh baik dan hormat padanya .

" ada , ni . dia kat belakang kook je dari tadi "
kata jungkook seraya menunjuk ke arah jihyo yang sedang menuju ke arah mereka .

jihyo hanya sekadar tersenyum sambil menundukkan kepalanya tanda hormat kepada mommy jungkook .

" mommy , daddy mana ? "

" haa dia pergi jemput halmeoni kamu . yela , halmeoni kamu kan mesti datang kalau ada sesiapa sahaja yang kahwin "
ujar mommy jungkook .
mendengar sahaja tentang halmeoni jungkook , riak wajah jihyo terus sahaja berubah . dia baru ingat yang halmeoni jungkook tidak suka akannya , dia berfikir bahawa jihyo adalah kaki kikis harta milik keluarga jeon kerana dia berasal daripada rumah anak yatim .

walaupun jihyo gusar akan hal itu , dia tetap harus berani agar dia dapat menawan hati halmeoni jungkook yang tidak suka akan dirinya itu .

" sayang , kau okay kan ? apa yang halmeoni cakapkan nanti kau jangan masukkan ke hati ya "
beritahu jungkook cuba untuk menenangkan hati jihyo . dia tahu akan hal itu . oleh itu , dia dan jihyo akan berusaha untuk meyakinkan halmeoni jungkook .

" okay , sayang "

" ye jihyo , nanti apa yang halmeoni katakan kamu kena kuat ya ? mommy pasti yang dia akan terima kamu satu hari nanti "
mommy jungkook juga berkata . semua ahli keluarga jungkook suka akan jihyo tapi tidak bagi halmeoni jungkook kerana halmeoni dia beranggapan bahawa orang seperti jihyo hanyalah mahukan hartanya sahaja .

setelah kedua orang itu menenangkan perasaan jihyo . akhirnya , jihyo mengentalkan hatinya agar dapat menghadapi cabaran yang susah baginya .

dan ketibaan halmeoni jungkook juga disambut dengan meriah sekali kerana dia merupakan orang yang besar di situ .

" cucu kesayangan halmeoni "
ucap Jeon Yenna kepada jungkook . satu satunya cucu yang paling disayangi dari dulu sehingga sekarang .
jungkook juga turut memeluk halmeoninya .

" halmeoni bawa sape ni ? "
tanya jungkook . pelik kerana dia tidak pernah kenal dengan gadis cantik di sebelah halmeoninya itu .

" ini kim saeron . dia sepupu kamu , tapi kamu je yang tidak tahu tentangnya . sebab dia dulu duduk dekat luar negara "
jawab yenna kepada cucunya . kemudian , dia memandang gadis yang berada di sebelah jihyo . terus sahaja senyumnya dimatikan .

" kook , kenapa kamu bawa perempuan ni ? kan halmeoni tak suka kamu bawa pengikis dalam keluarga kita "
tajam kata kata yenna yang ditujukan kepada jihyo . sabar . itu yang mampu jihyo tahan . dia perlukan banyak kesabaran untuk menahan cacian dan makian daripada halmeoni jungkook itu .

" eomma , kenapa nak bising bising ni ? jom lah duduk . majlis rohae dah nak mula "
ajak tuan jeon . elak daripada kemarahan eommanya itu meletus sehingga menarik perhatian orang orang di situ .

mereka segera ke tempat duduk yang disediakan di majlis itu . jihyo sekadar menunduk sahaja sepanjang majlis itu .

" sayang , sorry tau . kau okay kan ? "
tanya jungkook risau . sedar akan perubahan wajah gadis itu , membuatkan jungkook tambah risau pada hari itu .

" saya okayla sayang "
balas jihyo pendek sambil cuba mengukirkan senyuman . jungkook mencium sekilas pipi girlfriendnya itu .

" orang nampaklah sayang "

" biarlah , aku nak kiss kau kat mana mana je . kau kan milik aku "

" ye , saya milik awak sorang . puas ? "

" puas sangat sangat "
kata jungkook . mereka berdua sekadar bergelak ketawa sahaja di majlis itu . demi membuatkan rasa gelisah di hati jihyo hilang , dia sanggup melakukan apa sahaja demi orang yang dia cinta .

jauh di sudut pandangan terdapat dua orang memerhati mereka dengan perasaan tidak suka .

" halmeoni , saeron rasa diorang bahagia je "
tanya gadis bernama saeron itu . dia nampak kemesraan jihyo dan jungkook yang begitu rapat . sepertinya mereka berdua mempunyai perasaan cinta yang kukuh .

" saeron jangan risau pasal diorang . kan halmeoni nak jodohkan saeron dengan jungkook . jadi , jangan takut dengan perempuan tu "
kata yenna bagi menenangkan saeron . dia tahu , saeron tampak berasa bersalah apabila melihat kemesraan cucunya itu bersama perempuan yang dia tidak suka .

saeron memandang mereka dengan pandangan sinis . banyak yang bermain di fikirannya .

' tak sabar nak tengok perempuan tu nangis sebab kehilangan orang yang dia sayang '




















to be continued .

storied by illegirlcrush-
🌸 .

𝒯𝒽𝑒 𝒥𝑒𝑜𝓃'𝓈Where stories live. Discover now