사랑

85 15 4
                                    


3 minggu telah berlalu .

semenjak daripada kejadian yang halmeonie jungkook ingin menjodohlan jungkook dengan pilihannya , terus jungkook tidak datang ke kediaman jeon's .

sedangkan halmeonienya masih tekad ingin menyatukan kim saeron dengan jungkook .
tapi , itu tidak dapat menghalang jungkook kerana dia amat mencintai wanitanya .

“ kook , betulke keputusan kita ni ? ”
tanya jihyo . tangannya sambil menguis nguis gaun yang dipakainya .

jungkook memandang jihyo . dia tersenyum melihat muka comel teman wanitanya itu . dia memeluk sisi jihyo .

“ sayang apa yang tak betulnya , betul apa kita buat ni . lagi pun , takkan kita nk duduk rumah tu hanya berdua tanpa ada ikatan kan ? ”
jelas jungkook .

jihyo merasa bersalah . sudahlah jungkook ini mahu dijodohkan , kalau halmeonienya tahu apa agaknya reaksi wanita tua itu .

“ tapi , perkahwinan ni tanpa restu . kalau hidup kita tak bahagia macam mana sayang ? saya taknak kehilangan awak tau ”
balas jihyo panik . dia tidak mahu kehilangan jungkook . lelaki itu sahajalah yang ada dikala dia susah dan senang . pendengar setianya juga kawan baiknya .

setelah kehilangan keluarga , jihyo hanya hidup bergantung kepada jungkook sahaja .

“ sayang , kau lupa ke eomma dengan appa restu hubungan kita ni . biarlah halmeonie taktau , janji eomma dgn appa dah tahu tentang perkahwinan kita ”
jungkook cuba berkata lembut agar gadis itu selesa dan tenang dengan perkahwinan mereka yang akan berlangsung sebentar nanti .

sedang mereka sibuk menenangkan diri masing - masing . paderi pun mula datang ke dewan perkahwinan itu . acara pun dimulakan . hanya ada jihyo , jungkook dan paderi itu sahaja di situ .

perkahwinan mereka adalah secara mendadak demi mengelakkan berlakunya salah faham antara jiran tetangga , jungkook mengambil keputusan untuk berkahwin dengan jihyo .

meskipun , halmeonie mereka tidak bersetuju . dia peduli apa janji dia kahwin dengan jihyo as soon as possible .

| situasi halmeonie |

halmeonie jeon bersiap - siap dibantu oleh pembantunya .

eo , eomma nak pegi mana ni ? nak haera teman ke ? ”
pelawa puan jeon selaku menantu yang baik . risau juga wanita tua itu bersiap - siap seperti ingin ke suatu tempat . harapnya dia tidak menganggu jihyo dan jungkook di hari bahagia mereka harini .

eomma nak pegi jumpa saeron , dia kata nak bawa eomma pegi jalan - jalan . kamu duduk jela rumah , kejap lagi jungyu nak balik kan ”
jawab halmeonie jeon dengan agak angkuh . biasalah wanita itu terlalu selesa hidup dengan kekayaan sehingga personaliti atau sifatnya menjadi angkuh .

puan jeon hanya mengangguk . dia tidak mahu mengingkari arahan eomma mentuanya kerana mungkin akan mengundang masalah jika dia tidak mengikuti arahan wanita itu .

“ harap eomma taktau pasal kook dengan hyo ”
cakap puan jeon perlahan .
tapi sempat ditangkap oleh halmeonie jeon yang baru sahaja mahu melangkah keluar .

eomma salah dengar ke ? kenapa dengan kook ? ”
kata wanita itu dengan nada ingin tahu . mungkin ada sesuatu yang mereka sembunyikan tanpa pengetahuannya .

aniy , eomma salah dengar la mnada haera cakap apa - apa ”
sengih puan jeon . dia sudah gelabah kerana dipandang sebegitu rupa oleh halmeonie jeon .

haera , kamu jangan sembunyikan apa - apa ya dari eomma . apa yang jadi dekat jungkook , dia tetap cucu eomma . eomma berhak tahu pasal dia sebab dia satu - satunya pewaris tunggal keluarga jeon ”
amaran halmeonie jeon sebentar tadi membuatkan puan jeon mula gugup . dia hampir sahaja tertangkap dengan kata katanya itu sebentar tadi .

selesai sahaja berkata begitu , puan jeon pergi ke arah keretanya . dia ingin menuju ke rumah saeron . katanya cucu kedua tersayangnya itu ingin membawanya jalan - jalan .

tapi , hatinya berasa tidak senang . sepertinya ada sesuatu yang berlaku dengan jungkook . tapi dia sekadar melepaskan bagai angin yang lalu sahaja .













meanwhile .

“ sayang sekarang kita dah sah jadi suami dan isteri . apa - apa hal kau dan hal aku kita kena saling berkongsi okay ? biar tiada salah faham okayy sayang ? ”
ujar jungkook . dia mengusap tangan jihyo yang dipegangnya .

jihyo hanya mengangguk dan tersenyum . dia mencium sekilas pipi jungkook . habis sahaja perkahwinan mereka tadi , terus sahaja mereka pergi honeymoon .

mereka perlu pergi honeymoon awal kerana nanti jungkook ada kerja yang membuatkannya susah untuk meluangkan masa dengan jihyo .

“ sayang kau cium aku di pipi saja , kenapa tidak di sini ”
muncung bibir jungkook apabila berkata begitu . dia mahukan isterinya itu menciumnya dibibir , bukan di pipi .

“ mengada lah awak ni kook ”
jihyo mencuit hidung jungkook lembut . lelaki itu tergelak kecil . lalu meletakkan kepalanya dipeha jihyo .

“ sayang , aku penat . kalau boleh aku nk tidur disamping kau sepanjang hari ni sayang . tapi ada kerja yang perlu aku buat ”
jihyo mengerutkan keningnya mendengar ucapan jungkook sebentar tadi . bukankah mereka sedang honeymoon ?
kerja apa yang jungkook mahu lakukan lagi .

“ kita kan tengah honeymoon , kerja apa yang awak nak buat lagi kook ”
tanya jihyo kepada jungkook .
baru sahaja mahu meluangkan masa lebih lama . tiba - tiba jungkook ada kerja pula .

jungkook tergelak kecil kemudian dia bangun dari pembaringannya . dia duduk berhadapan dengan jihyo .

“ sayang , takkan la kau taktau apa yang pasangan berkahwin selalu buat ? harini aku nak bagi kau menjerit nama aku sahaja sayang ”
bicara jungkook nakal .
dia memandang muka jihyo yang sudah memerah menahan malu . suka betul dia mengusik jihyo sebegitu .

“ eeeee kook ! awak ni kan ”

“ apa yang kau nak malukan sayang , kajja kita masuk bilik . aku nak kau harini ”
ajak jungkook . seraya itu dia menarik tangan jihyo masuk ke dalam bilik .
pada hari itu , mereka berbahagia dengan dunia mereka sendiri .

tanpa mereka hiraukan tentang orang lain dan masalah yang bakal mendatang dan yang pasti akan membuatkan hidup mereka berdua kucar kacir .



























I'm sorry for the late update . now , saya super duper busy untuk spm . after spm nanti , author will comeback okay ? muahhh doakan author tau guys . sayang korang !







thankyou support .












to be continued

𝒯𝒽𝑒 𝒥𝑒𝑜𝓃'𝓈Where stories live. Discover now