Jihyo sedang mengemas rumah itu terhenti seketika saat mendengar bunyi ketukan di pintu rumahnya dan Jungkook .terus sahaja dia bergegas membuka pintu itu dan melihat siapakah gerangannya .
“ hal–halmeonie ”
ujar Jihyo agak gagap .“ kenapa ? tak suka aku datang ?”
kata Jeon Yenna .wanita tua itu terus melangkah masuk ke rumah itu . tubuh kecil Jihyo dirempuh begitu sahaja .
hampir terjatuh gadis itu . perutnya yang masih baru dalam usia kehamilan dipegang Jihyo erat . risau apa - apa terjadi dengan kandungannya .
langkah Yenna diikuti Jihyo dari belakang dengan wajah yang takut .
“ akhirnya kau kawin jugak kan dengan cucu aku ? ”
soal Yenna .dia memandang Jihyo atas bawah . benci melihat diri Jihyo sungguh benci dan tidak mahu pun dia jejakkan kaki di rumah itu . tapi , disebabkan ada hal yang perlu dia katakan pada Jihyo dilangkah jua ke rumah cucunya .
“ halmeonie duduk lah Hyo buatkan air ”
pelawa Jihyo .“ geumanhae ! kau tak payah nak baik sangat dengan aku lah ”
lantang Yenna berkata kepada Jihyo .Jihyo yang berada di situ sudah mula mengalirkan air mata . mungkin effect daripada kandungannya , hati dia menjadi tisu .
Jungkook melihat ke arah jamnya . sebentar lagi waktu lunch di syarikatnya . telefon di ambil , lalu dia mendail nombor seseorang .
“ yahh Tae , kajja lunch . jangan terlalu banyak bekerja . kajja ! ”
ujar Jungkook teruja .“ arra arra Jungkookie ”
balas Taehyung dari corong telefon .Jungkook mematikan panggilan telefon itu . dia tersenyum suka apabila Taehyung walaupun baru kemarin mereka berjumpa sudah akrab seperti ini .
dia sayangkan persahabatan ini . dia berkira kira mahu mengajak Taehyung makan dirumahnya sambil perkenalkan Jihyo dengannya .
kunci kereta diambil dan menuju ke lobby untuk ke syarikat Taehyung .
pin pin !
“ oi Jungkookie ”
panggil Taehyung dari pintu syarikatnya .lantas dia masuk ke dalam kereta Jungkook di bahagian pemandu . terus terpapar wajah teruja kawannya itu .
“ guess what Taehyung . cuba teka aku nak bawa kau pegi mana ? ”
soal Jungkook .“ bwo ? kau nak bawa aku kawin lari ke ? ”
terkejut Taehyung .Jungkook sudah ketawa besar mendengarnya . dia menepuk belakang Taehyung .
“ aigoo aku nak bawa kau pegi rumah aku lah ”
jelas Jungkook .Taehyung membulatkan matanya . dia terasa seram sejuk dengan ayat Jungkook itu .
“ seolma ! jangan apa apa kan aku . aku masih belum kawin Kook ”
kata Taehyung .lelaki itu memeluk tubuhnya tanda tidak mahu diapa apakan Jungkook .
Jungkook sudah menjeling Taehyung tajam .“ fikir aku gay ke ha ? aku nak kenalkan kau dengan isteri aku lah sekaligus boleh lunch masakan isteri aku ”
terang Jungkook .Taehyung sudah tersengih sengih . kepalanya yang tidak gatal digaru tanda dia malu hehe .
YOU ARE READING
𝒯𝒽𝑒 𝒥𝑒𝑜𝓃'𝓈
Fanfictioncinta yang kukuh kerana kepercayaan antara satu sama lain . badai yang mendatang pun , tidak mampu menghalang cinta mereka untuk bersatu . On Going - JeonJungkook × SongJihyo