Uygur Türkleri - Lisa - Yiren...

24 3 0
                                    

Şimdi bu konuya gelirsek, çok şaşırdığım bir olay oldu. Konu Çin'deki Uygur Türkleri'nin pamuk tarlalarında çalıştırılmaları. Diğer adıyla Xinjiang pamuğu olayı.

Uygur türkü bir oyuncu bile Çin'e destek olduğunu söyledi. Bu neredeyse imkansız bir şey. Çin çok baskıcı ve kominist bir ülke. Başta Jackson ve Yiren olmak üzere birkaç idol daha Çin'i desteklediklerini açıkladı.

Aslında gerçekleri söylemem gerekirse olayı ilk öğrendiğimde hiç araştırmadan at gözlüğü takmış gibi onlardan nefret ediyorum modundaydım.

Bu olayın Lisa kısmıda var elbet. Ama bana göre Lisa'nın olayı ile Çin'li idollerin olayı aynı bir konumda tutulamaz.

Türkiye bile Uygur Türkleri olayına tepki vermedi. Biz yani Türkiye ekonomik olarak zor durumdayız. Bu yüzden ittifak kurmamız gerekiyor. Ya da işte diğer ülkelerle aramıza iyi tutmamız elbet. Biz bile sessiz kalıyoruz, birde Çin'deki insanları ya da Çinlileri düşünün.

Şimdi buraya kadar yazdıklarımdan işte Çin'e destek veren idolleri benim desteklediğimi düşünebilirsiniz ama hayır. Ne destekliyorum ne de desteklemiyorum. Her şeyin açıklağa kavuşmasını, sürecin ilerlemesini bekliyorum.

Erken karar vermek sonradan pişmanlığa yol açabilir. Zaten bu grupların çoğunun fandomunda değilim. Jackson çok yaraladı beni 🤧

Eğer gönülden Çin'i destekliyorlarsa bir zahmet hepimiz tepki gösterelim. Zaten bu Türklere karşı zorla yaptırılan olayı destekliyorsa hepsinden soğurum. Soğumak bunu ifade etmek için yetersiz ama yinede şimdilik böyle söyleyeceğim.

Aklıma gelmişken biasım da Mia'ydı  Everglow'dan. Yani Yiren falan olsaydı yıkılırdım herhalde.

Lisa olayına gelirsek, hepimizin bildiği üzere Lisa Taylandlı Çinli değil.

Bildiğiniz üzere BAZAAR CHINA geçtiğimiz günlerde Lisa'nın fotoğraflarını Instagram hesabından kaldırdı.

Netizenlerin dediği teorilere göre Lisa'dan Çin'i desteklemesi istendi ve Lisa'da bunu kabul etmeyip desteklemediği için fotoğrafları kaldırıldı.

Sonra bu konuyla ilgili şu muhabbet başladı. Lisa'nın Çin'de çok fanı var. O bile onları kaybetme riskine rağmen desteklemediyse. Yiren de desteklemeseymiş. Ama farkındaysanız  Lisa Çinli değil ve bunu yapma gibi bir zorunluluğu yok. Fakat Yiren için bu durum böyle değil. Bunlar sadece bir düşünce, teori. Çünkü gerçekten olaylar böyle mi bilmiyoruz.

Diğer bir teoride ise, böyle bi olay yaşanırken Yg Lisa'nın kim vurduya gitmemesi için sözleşmeyi fes etmiş olabilir. Veya ortada böyle bir durum varken Lisa'nın BAZAAR CHINA da çekimlere devam etmesi durumunda tepki alma ihtimaline karşı da olabilir.

En sonda şunu söyleyeyim gerçekten Lisa'nın olayı bu şekildeyse kabul etmemesini tebrik ederim.

Bu arada şu işbirliği olayından bahsetmişken Adidas olayına da değinmek lazım. Bunu da duymuşsunuzdur.

GOT7'dan Jackson Adidas ile olan ortaklığını bitirdi. Sebebi de Adidas'ın Uygur Türkleri'ni destekliyor olması. Hatta Adidas Sincan'daki pamuk ticaretini durduran şirketlerden biri.

Sona gelecek olursak, idoller bunları zorla ya da kendilerinden habersiz paylaştılarsada sanırım hiçbir zaman onlara eskisi gibi bakamayacağım.

Yinede şuan da onlardan nefret etmiyorum ama sevdiğim de söz konusu değil.

Birkaç kişi yaptı diye bunu tüm Çinli idollerin üstüne yıkan kesim de aşırı komik

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Birkaç kişi yaptı diye bunu tüm Çinli idollerin üstüne yıkan kesim de aşırı komik. Düşünün Yiren bunu gerçekten yapmak istemediyse nasıl hissediyordur acaba.

Hep Yiren diyorum ama paylaşan her idol için geçerli. Yiren falan en çok gündeme oturanlardan ya hep ondan örnek veresim geliyor.

Aklıma gelmişken sektördeki tüm Çinli idoller desteklediğini söyledi mi bilmiyorum. Bunu bilmem biraz imkansız zaten. Eğer hepsi destek vermediyse daha birçok teori ortaya çıkar.

Şimdi düşünün Çinli bir idolsünüz ve Çin'de Sincan olayı var. Diyelim ki bunu destekliyorsunuz. Ama neden linçleneceğinizi bildiğiniz halde bunu paylaşırsınız ki. Bence bu sorunun asla mantıklı bir açıklaması yok. Çünkü hepsi çok fazla hakaret aldı. Markalarla işbirlikleri sona erdi. Böyle olacağını bilmiyorlar mıydı sanki? Herkes bunu tahmin edebilir, bunun için zeki olmaya falan gerek yok. Ve olayı böyle değerlendirdiğimizde istemeyerek yaptıklarını sonucuna varıyoruz. Ama tabii buda bir düşünceden başka bir şey değil.

Her neyse dediğim gibi çok sevip takip ettiğim idollerden değildiler. (Jackson istisna) Çok etkilemedi beni. Yinede bahsetmek istedim.

***

Neyse asklar kendinize iyi bakın, pekte yormayın bu konularla kafanızı

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Neyse asklar kendinize iyi bakın, pekte yormayın bu konularla kafanızı.
Öpüldünüz🤭😽

Kafama göre karma (K-pop)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin