Jag öppnade dörren och gick in i klassrummet, alla tittade på mig.
- Julie du är sen! Sa våran lärare, Marie medans hon tittade irriterat på mig
Jag gick och satte mig vid bordet längst bak och satte i mina hörlurar för att kunna sätta på Spotify." Spaces between us hold all our secrets, leaving us speechless" sjöng dom medans jag målade på bänken utan att lägga märke till att Simon hade satt sig bredvid mig.
Vi hade aldrig riktigt pratat med varandra innan men nu satt han där och bara tittade på mig.
Jag försökte ignorera honom när han plötsligt tog min ena hörlur och satte in den i sitt öra.- Gillar du one direktion? Sa han och kollade på mig förvånande.
- Inte riktig, sa ja lite tyst för mig själv.
- Men du lyssnar ju på dom? Och han tittade på mig ännu mer frågande.
- Dom är väl helt ok, i guess.
- Min lillasyster är obsessed med dom! Sa han och himlade med ögonen.Det blev helt tyst och efter en stund så ringde klockan. Han gav tillbaka hörluren och reste sig upp samtidigt som han sa "ses på nästa lektion" Jag blev helt stum och stirrade efter honom när han gick ut ur klassrummet.
Efter ett tag så hörde jag Marie ropa på mig,
- Julie, jag behöver låsa nu! Så jag reste mig upp och började gå mot dörren där hon stod.
- aha vad ska du göra då? Frågade jag lite sarkastiskt.
- Sluta försöka vara rolig Julie, om du inte börjar jobba snart så kommer du behöva gå om ett år!
- Oj oj oj, nån har visst inte fått sitt morgon kaffe, sa jag medans jag gick ut ur rummet.
YOU ARE READING
Du och jag 4ever
RomanceTW: barnmisshandel, depression, föräldrar som dricker, En romantisk drama bok om Julie och Simon som är uppvuxna på helt olika sätt och är helt olika personer men slutar ändå alltid upp med varandra