Handtaget drogs ner och dörren åkte sakta upp, in kom hans mamma med min pappa i bakgrunden. Men vad gjorde dom där?
-Hej, jag är Maria, sa hon och tittade på mig
-Hej, sa jag och vi bara stod där.
- så det är här du har varit?! Sa pappa efter en stund. Jag visste inte vad jag skulle säga så jag bara stod där.
- ja, det har hon. Sa Simon och tittade irriterande på pappa.
- Du skulle ha ringt Julie, det är dax att gå hem nu! Gå och hämta dina saker.Jag sa inget utan gick upp på Simons rum, hämtade min väska och kom ner för trappen igen.
Simon hade gått, hans mamma och lillasyster 'Mia' stod där och småpratade med min pappa.
Jag kom fram till dörren och drog på mig skorna.
Vi gick ut genom dörren som han stängde precis bakom mig innan vi började gå tyst mot vårt hus.- Vad har du nu ställt till med?!!! Skrek han argt på mig efter vi hade kommit bort en bit.
- ehmm, stummade jag fram. Han tog tag i min arm och drog mig i i en skogsglänta.
Han puttade mig så jag snubbla lite bakåt och så tog han sin kalla stora hand och gav mig en öppen örfil.
-AJJ!!! Skrek jag medans jag kände hur smärtan spred sig från kinden och hur den blev helt röd.
-Exakt! Sa han surt på mig medans han slog till mig för andra gången.Vi kom hem och han knuffa in mig genom dörröppningen, han tog tag i mig över nacken och drog in mig i väggen med huvudet först så hela väggen skakade till och fönstret ovanför mitt huvud gick sönder. Jag hörde hur glaset sprack och sen kände jag hur allt splitter kom ner fallandes mot mitt huvud.
Han tittade på mig innan han vände på sig och gick in i vardagsrummet för att kolla på Tv'n.jag satte mig och började försöka ta mig upp för trappan till badrummet.
Ja stängde dörren så tyst som möjligt, låste dörren och kollade in i den lilla spegeln på väggen och såg att det rann blod från mitt huvud. Jag väntade på att det skulle sluta men det gjorde det inte och jag kände hur allt började svartna för mig så jag tog upp min mobil så fort som möjligt och ringde till Simon.
- . . .
Men jag kom bara fram till telefonsvararen så jag lämnade ett meddelande.
- Hej Simon.. jag råkade slå i huvet förut och det slutar inte blöda, jag vet inte vad jag ska göra.... så blev allt svartEfter nån minut så ringde han men jag han inte svara innan allt blev svart igen.
YOU ARE READING
Du och jag 4ever
RomanceTW: barnmisshandel, depression, föräldrar som dricker, En romantisk drama bok om Julie och Simon som är uppvuxna på helt olika sätt och är helt olika personer men slutar ändå alltid upp med varandra