"We hebben schulden en niet zo'n klein beetje ook" zegt m'n moeder huilend. "Wat en nu?!" vraag ik verbaasd. "Ik moet elke dag nog meer gaan werken, dus je zult heel erg vaak alleen zijn" zei m'n moeder. "Is niet erg, als we maar geen schulden meer hebben" zeg ik troostend. "Gelukkig, hoe was je eerste schooldag?" Vraagt m'n moeder. Even twijfel ik.... zal ik het zeggen of niet, dan kan ze me misschien helpen. Of niet want dan doet Tom en zijn groepje me misschien wat aan. Wat zal ik doen?
"Hallo, Nikie? Gaat het wel?" Vraagt m'n moeder. "Ja, sorry. Het was heel leuk op school" en ik ren naar boven.Ik plof op m'n bed neer en kijk op m'n telefoon. Het is al 9 uur, dit keer wil ik me niet verslapen! En ik loop naar de badkamer. Als ik m'n tanden aan het poetsen ben hoor ik iets. "Hallo, is daar iemand?" Zeg ik, maar ik zie niks. "Ik zal het vast verbeeld hebben" en ik loop terug, even later hoor ik weer wat en kijk nog een keer, weer niets te zien. Dus ik loop weer terug, kleed me om en ga in bed liggen. Ik krijg een berichtje binnen van Tom. "Hoe komt hij aan mijn nummer?"
Whatsapp:
Tom: klaar voor vanavond?
Nikie: hoe bedoel je?
Tom: vanavond komt nog een deel van de test.
Nikie: en dat zeg je nu?!
Tom: ja, wacht maar..."Hoezo wacht maar? Ik wil het nu weten!" Zeg ik in mezelf. Ik hoor gekraak achter me, ik kijk achter me en zie twee handen voor m'n ogen en voor m'n mond. "Sstt" hoor ik iemand zeggen. De handen gaan weg voor m'n ogen, we zijn nog steeds in m'n eigen kamer. En ik zie Tom staan. "Klaar voor het volgende deel?" Zegt hij zacht. "Wat moet ik nou weer doen?" Fluister ik. "Morgen avond heb je €100 euro gestolen van je buren" zegt Tom met een grijns op z'n gezicht, "WAT?! Stelen, dat doe ik niet!" zeg ik. "Doe maar wel, je wilt toch niet dat ik aan je moeder vertel dat je hebt gerookt?" Zegt hij 'lief'. "N-nee m-maar" Tom onderbreekt me "geef het geld morgen avond om 10 uur aan ons, we staan voor de school" en hij kruipt via het raam naar buiten. Wat nu? Wat moet ik doen? Ik wil niet stelen! M'n moeder komt binnen, "Nik, ga is heel gauw slapen!" zegt ze boos. Ik ga slapen als dat lukt....
JE LEEST
Nobody loves me
Teen FictionNikie verhuisd naar een ander dorp en dus ook naar een andere school. Alleen loopt het niet zoals ze het had verwacht.