----de volgende dag----
Ik word wakker en kijk naar m'n moeder of ze wakker is. Ze slaapt nog, ik fris me op en ga beneden in het restaurant kijken. "Hier" ik krijg van de bendiende een broodje, "jij bent vast Nikie" zegt ze. Ik knik, "vind je het spannend een nieuw gezin?" vraagt ze, "ja best wel" antwoord ik. "ik ben Samantha" zegt ze lief. "kom dan gaan we hier even zitten" zegt ze en we lopen naar een tafel. "ik moet je wat vragen" zegt ze en ik kijk haar raar aan terwijl ik mijn broodje opeet. "lijkt je het leuk om bij mij te komen wonen?" vraagt ze lief. ik kijk haar blij aan, "ja tuurlijk!" en ik geef haar een knuffel. "maar moet ik dan naar een andere school?" vraag ik, ze knikt "ja". "maar dan zie ik Lisa niet meer" zeg ik sip, "jullie kunnen toch vaak afspreken en skypen?" zegt ze. "ja dat wel, ik ga even naar boven" zeg ik en loop weg. "pak je je spullen gelijk?" roep ze me achter na, "ja" roep ik terug en ren naar boven. Als ik binnen kom zie ik allemaal mensen om me moeder heen staan, "wat doen jullie hier?" en ze kijken allemaal op en ik zie.....
"oeps sorry verkeerde kamer" zeg ik en loop naar de kamer ernaast. M'n moeder is wakker en kijkt me verdrietig aan, "sorry Nik" en ze begint te huilen, "het kwam allemaal door die schulden, ik was depri dus ik begon te drinken" zegt ze terwijl ze huilt. "geeft niet mam, maar ik moet wel naar een pleeggezin" zeg ik. "ik heb m'n nieuwe moeder ontmoet" zeg ik. "ik beloof dat ik snel beter word" zegt m'n moeder en ik geef haar een knuffel, ik pak m'n spullen "ik ga naar m'n nieuwe huis mam" en geef haar een zoen. "doei" en ze zwaait naar me.
----1 jaar later----
Ik woon bij m'n pleeggezin en het is geweldig hier, ik heb ook nieuwe vrienden en het gaat goed op school.
"tring tring" de telefoon gaat, "neem jij even op Nikie?" roept Samantha vanaf boven. Ik neem op,
"hallo met Nikie" zeg ik vrolijk.
"hey Nik met je moeder"
"mam!" roep ik door de telefoon
"ik mag naar huis!"
"echt! Dat is geweldig! Ik kom er nu aan!" en ik hang op.
"Samantha! Ik mag naar huis!" roep ik naar boven en ze komt naar beneden, "nou pak je spullen dan!" zegt ze. Als ik m'n spullen heb gepakt rijden we naar huis. "mama" roep ik en geef haar een knuffel, "kom binnen!".
En sindsdien woon ik weer samen met m'n moeder en hebben we geen schulden meer.
JE LEEST
Nobody loves me
Teen FictionNikie verhuisd naar een ander dorp en dus ook naar een andere school. Alleen loopt het niet zoals ze het had verwacht.