Voor dat ik begin met het verhaal wil ik dat je het filmpje kijkt want in het filmpje lees je hoe erg mishandelen kan zijn. Ken jij iemand die mishandeld word of waarvan je denkt dat hij/zij mishandeld word praat dan met die gene of bel de kindertelefoon of jeugdzorg
(Pov Amy)
Hallo ik ben Amy ik ben 14 jaar en ik word mishandeld, zowel geestelijk als lichamelijk.
Ik kom thuis van school, ik doe nog maar net de sleutel in de deur en de deur gaat al weer open. *pets pets* 'AAUW PAPA STOP'.'WAAROM ZOU IK STOPPEN, JIJ BENT EEN KUT KIND ECHT,
IK WEET NIET WAT IK AAN JE HEB'. *pets pet*. Hij trapt me in mijn maag en geeft me nog een paar klappen in mn gezicht en loopt weg. Auw mn hoofd ik voel me duizelig en heb het gevoel als of ik moet kotsen. Dan word het ineens zwart voor mn ogen. Ik word wakker in het ziekenhuis mn vader staat naast me er is geen verpleegster. Papa fluistert ' jij bent nog lang niet van me af'. 'Hallo Amy ik ben verpleegster Sara'. 'Hallo'. Papa geeft me een kus op mn hoofd iewl en hij zegt het komt allemaal goed schatje. Dan komt Lisa ineens binnen. 'Heeii Amy gaat het wel'. Lisa weet nog niet dat ik word mishandeld door mn vader. ' ja het gaat een beetje, mn hoofd doet echt zeer'. ' wat was er gebeurd dan'. Net toen ik wilde antwoorden zei mn vader. 'Ze is van de trap gevallen, toch schatje'. Iewl ik haat het als hij zo nep doet. 'Ja papa'. Daarna zegt mn vader 'ik ga even naar huis om mama te halen'. Hij geeft me een kus en fluistert. 'Jij gaat niks zeggen want als je dat doet dan vermoord ik je'. Ik knik. Eigenlijk mag hij me best vermoorden dan ben ik van hem af, mn leven is toch niks waard. Ik zit al heel lang te denken aan zelfmoord maar ik durf het niet. Ik ben dom, lelijk, dik, en een kut kind. Dit is alles wat ik ben er staat niks positiefs tussen, want in mijn leven bestaat het woord positief niet. 'Heeii Lisa laten we een spelletje doen'. 'Oke laten we doen durf of de waarheid doen, maar we spelen anders de gene die vraagt ddw (doen durf of de waarheid) die zegt wat die gene moet kiezen bijv ddw aan Amy ik kies waarheid en dan stel ik een vraag en dan geef jij eerlijk antwoord'. ' oke is goed jij begint'. ' ddw aan Amy ik kies waarheid, mijn vraag is ben jij ooit geslagen door je vader?'. 'Nee nog nooit'. Eigenlijk elke dag maar dat zeg ik maar niet. 'Gelukkig maar'. 'Nu ik ddw aan Lisa ik kies uhm durf, durf jij die jongen daar in de wachtkamer een kus op de mond te geven'. ' ja maar hij is lelijk, maar ik doe het wel want ik weet dat jij dat wil haha'. Ze loopt naar hem toe en kust hem die jongen word helemaal rood hahah.'nou blij Amy'. Ja tuurlijk haha'. Dan komt mn vader binnen en die zegt ' je moeder was nog op het werk maar je mag naar huis k breng Lisa ook wel naar huis'. ' oke'. Eenmaal in de auto krijg ik een appje van mn vader.
( a=Amy p= papa)P: rot jij maar op ga maar naar Lisa
A: oke
P: ik heb mn mobiel laten liggen in het ziekenhuis toen ik mama ging ophalen en ik heb alles opgenomen van wat je zei dus ik weet of je het hebt gezegd
A: oke' Anna hier moeten we er uitstappen'. 'Papa we moeten hier eruit'. 'Oke schat' ieeeewwll. We stapte uit en mn vader zei 'kom eens schat'. Ik ging in het raam hangen en mn vader gaf me een klap in het gezicht en toen zei hij ' ik haal je 4uur op'. 'Oke'. Ik ging naar Lisa ze stond al in de deuropening te wachten. 'Wat zei je vader?'. 'Ow hij zei ik kom je 4 uur ophalen'. 'Zo vroeg al?'. 'Ja helaas wel'. 'Kom dan gaan we warme chocomelk drinken'. 'Ja lekker hmmmm'. 'Hahaha'. Als we de warme chocomelk op hebben gaan we een film kijken hij heet mishandeld, waarom nou juist dit onderwerp ik maak het elke dag al mee. Ik zeg maar niet dat ik dit niet wil zien. Tijdens de film moet Lisa helemaal huilen. 'ik vind het zo erg als je dit moet meemaken'. 'Ja'. 'Amy is er wat je reageert zo kortaf'. 'Nee er is niks'. 'Echt niet'. 'Nee echt niet'. 'Oke je kan alles tegen me zeggen vertrouw me'. ' ik vertrouw jou heel erg'. ' en ik vertrouw jou ook'. Toen de film was afgelopen was het al 4 uur. Mijn vader belde aan. Lisa's moeder deed open. 'Goedemiddag, komt u binnen,Amy is binnen op de bank'. 'Oke , schat kom je'. 'Ja papa'. Ik had mijn schoenen al aan toen mijn vader binnen kwam. ' schiet een beetje op ja want ik moet je moeder ook nog ophalen'. 'Ja papa'. Toen ik in de auto stapte zei mn vader 'IK HOOP VOOR JOU DAT JE HET NIET HEBT VERTELD WANT JE WEET WAT ER DAN GAAT GEBEUREN JIJ VIEZE SLET'. 'Ja papa'. 'HOU NOU IS OP MET DAT GE JA PAPA KUT KIND'. ' maar wat moet ik dan zeggen'. Oeps dat had ik beter niet kunnen zeggen. *pets pets* weer klappen op mijn gezicht. 'WEET JE DAT NOU NOG STEEDS NIET NA 14 JAAR TERING WIJF, ZEG GEWOON OKE PAPA IK LUISTER NAAR JE, OF JA PAPA IS GOED OF DAT SOORT DINGEN'. 'Oke papa dat zal ik doen'. 'ZO JA'. Ik deed het goed maar toch stopte papa op een afgelegen plek om mij te slaan en te schoppen. 'STAP UIT DE AUTO NU!!' Volgens hem deed ik dat te sloom maar dat kwam omdat hij op mijn voet had getrapt. Hij trok me uit de auto en trapte me in mijn maag en hij stompte me in mijn gezicht en pakte mijn hand en draaide.'AUW PAPA STOP HET SPIJT ME'. Hij duwde me in de achterbak en reed keihard weg. Mijn hand kon ik niet meer bewegen en mijn hoofd klopte. Toen we eindelijk thuis kwamen was mijn moeder er al zij weet niet dat papa mij mishandeld.
Dit was het eerste hoofdstuk laat weten wat je er van vind.😊☺️
Ps sorry dat hij zo kort was maar ik heb heel veel huiswerk.😕😤
JE LEEST
Mishandeld door mn vader, wat moet ik doen?
Teen FictionDit boek is gemaakt om mensen in te laten zien hoe erg mishandelen is. Mensen die worden mishandeld voelen zich bang en nutteloos. Soms is het zo erg dat ze een einde aan hun leven maken. Als je zelf mishandeld word kan je dat tegen me zeggen en ik...