01

216 14 0
                                    

Kageyama lari sekuat tenaga. Dia tidak boleh tertangkap atau ditangkap oleh ayahnya sendiri. Dia sudah lelah hidup di bawah bayangan ayahnya sendiri. Dia sudah lelah.

"Tangkap dia dan jangan biarkan dia pergi!!."

Kageyama lihat di belakangnya. Ramai lelaki berjas hitam mengejarnya. Dan Kageyama tahu itu sape.

"Aku takkan biarkan diri aku ditangkap semudah tu."

꧁꧂

Suasana didalam kereta amat sunyi sekali. Daichi sibuk lihat keluar tingkap. Kuroo sibuk dalam pemanduannya.

"Kenapa aku kena ikut kau?!. Kacau aku dating dengan Kenma je." Marah Tetsuro. Mana tak nya. Tadi elok je Tetsuro dating dengan Kenma. Tetiba Daichi suruh temani dia jumpa rakan bisnesnya.

"Diamlah. Aku pun tak hingin jauh-jauh dari Suga." Balas Daichi.

Suasana menjadi senyap kembali.

Daichi dan Tetsuro merupakan adik-beradik tiri. Termasuk 5 adik-beradiknya yang lain. Ayah mereka kawin empat kali. Ketujuh-tujuh adik-beradik tu malah duduk sebumbung. Sekarang ni, Tapi cuma seorang je kerja overseas. Daichi jadi penerus untuk melanjutkan syarikat milik ayahnya. Dia kan lebih tua dari mereka. Tetsuro, adik no.3. Dia merupakan pembantu rasmi Daichi. Sebab Daichi tak boleh nak percayakan orang lain.

"Hah?. Kalau kau rindukan sangat Si Suga tu, kenapa tak buat pertemuan esok je." Marah Tetsuro. Matanya fokus pada pemanduan.

"Malas. Aku malas nak tangguh lah." Balas Daichi.

"Dasar pemalas. Kenapa lah ayah suruh kau lanjutkan kerjanya ni."

Tetsuro kembali fokus pada pemanduannya.

Daichi melihat bayangan hitam berada di hadapan mereka.

"Oi Tetsuro!. Hati-hati. Ada budak tengah lintas." Kata Daichi tiba-tiba.

Tetsuro terus brek mengejut.

Bugh!

Daichi terlanggar depan. Tetsuro terlanggar stereng kereta.

"Apa yang terjadi?." Tetsuro lihat sekelilingnya.

Daichi keluar dari kereta. Dia mau melihat situasi.

Daichi terkejut di tempat.

"Daichi.. apa dah jadi?."

Tetsuro keluar dari keretanya. Dia mendapatkan Daichi. Tetsuro pun terdiam di tempat.

Adakah ini malaikat yang turun dari langit.

Tetsuro dan Daichi meneguk ludah. Kini di hadapan mereka terdapat budak lelaki yang mana bagi mereka, ia sangat manis dan imut di mata mereka dua.

"So?. Nak buat apa ni?." Tetsuro memecahkan keheningan mereka dua.

"Awat ke bodoh kau ni. Apa lagi?. Bawa dia pergi hospital lah!." Marah Daichi.

"Kalau aku bawa dia pergi hospital, kau macam mana?. Rakan bisnes kau takkan nak tinggal macam tu kowt." Tanya Tetsuro.

Daichi mengeluarkan phone nya. "Kita tangguhkan perjumpaan tu."

Onii-chan?.Where stories live. Discover now