03

132 9 0
                                    

ARRRGHHHHHHHHHHHHH HANNNNTTTTTUUUUUU!!!."

"ARGHHHHH MANA HANTUNYA?!!."
































Jeritan tadi mengundang penghuni lain bangun. Mereka semua tergesa-gesa mencari punca jeritan tu.

"Tobio!."

"Apa dah jadi Tobio?."

"Tobio tidak apa-apa?."

"Tobio.. kenapa jerit?."

"Tobio kenapaaa?!!."

Kelima-lima lelaki terus mendapatkan Tobio. Abaikan manusia lagi sorang.

"Ha.. hantu.." Tobio tunjuk sesuatu.

Mereka semua lihat arah yang ditunjuk Tobio.

"Cih. Tak mamposs rupanya." Kata Wakatoshi.

"YA ALLAH TOORU.. KENAPA TUBUH KAMU DIPENUHI DARAH NI?!!." Daichi terkejut lihat keadaan Tooru di hadapannya.

"Eh?. Daichi-nii kenal hantu ni?." Tanya Tobio.

"Kenal lah. Ini adik Onii-chan sekali. Namanya Sawamura Tooru." Kata Daichi.

Tobio beria-ria angguk.

"Tooru-nii.. biar aku rawat Tooru-nii." Ujar Kotaro.

"Terima kasih Kotaro."

Kenji diminta bawa Tobio ke biliknya. Setelah tu, enam adik-beradik ni berkumpul di ruang keluarga.

"Soo?. Apa dah jadi?. Kenapa rumah kita kedatangan adik baru?." Tanya Tooru. Memecahkan keheningan mereka.

"Macam mana nak cerita ehh." Tetsuro garu kepalanya yang tidak gatal.

"Suke-nii tahu tak ni?." Tanya Tooru.

Terus mereka semua geleng. Tooru tepuk dahinya.

"Kalau Suke-nii tahu korang semua bawa balik anak orang, mesti korang semua akan lesap." Ujar Tooru.

Mereka teguk ludah. Terbayang-bayang Shinsuke marah mereka. Btw.. Shinsuke ni abang kepada mereka semua. Shinsuke dan Tooru dari anak istri pertama. Daichi, Kotaro dan Kenji dari anak istri kedua. Wakatoshi dan Tetsuro dari istri ketiga. Sekarang ni, Shinsuke tiada sebabnya dia ada kerja di luar negara. Lagi beberapa hari Shinsuke akan balik. Dan bagaimana cara mereka mau menjelaskan semua ni pada Shinsuke nanti?.

"Haih.. parah hidup ni." Kata Tetsuro.

"Kau lah parah. Langgar dia. Lepas tu kita terjebak bersamanya." Marah Daichi.

"Apa?. Tetsuro-nii langgar budak tu." Sesungguhnya Kenji dan Tooru terkejut mendengarnya.

"Cih."

"Jahatnya Tetsuro-nii. Berani melukai malaikat seindahnya. Kalau Tooru diberi pilihan, sama ada mau bersama gadis atau Tobio-chan. Tooru akan memilih Tobio-chan. Kerana dia sudah belokkan Tooru dari jalan yang benar." Tooru sudah mula drama disitu.

Dan mereka yang ada disitu angguk mengiyakan apa yang dikata kan Tooru. Sesungguhnya Tobio sudah belok kan mereka semua.

"Sudahlah. Daichi-nii kena kerja kan. Jomlah tidur." Ajak Kotaro.

Mereka semua bangun.

"Tapi tunggu kejap." Kotaro tahan mereka semua.

Dia pandang satu demi satu keluarganya.

"Kotaro tau, korang semua suka Tobio. Begitu juga dengan Kotaro. Tapi jangan lupa. Kotaro takkan sekali-kali biarkan korang semua rampas Tobio. Kotaro akan jadikan dia tu milik Kotaro." Kata Kotaro.

Onii-chan?.Where stories live. Discover now