Hatırlatma : Eserleriniz Wattpad hikayeleri düzeyinde değil, çeşitli yayınevleri tarafından basılmış, belli bir başarı düzeyi olan eserler düzeyinde analiz edilecektir.
ESER ANALİZİ 01
______________________________________
Eser Adı : 4. Boyut 2084
Eser Sahibi : @ Alican_Kapancioglu
Kategori : Bilimkurgu
______________________________________
1 - Eser Kapak Değerlendirmesi : Geliştirilmesi Gerek.
✓ Genel görünüş : Standart klasik kitap kapağı.
✓ Bir kitap kapağının temel ve kurucu öğesi eser ismidir. Eser sahibinin adı kurucu bir öğe olmamakla birlikte o da temel bir nitelik taşır. Değerlendirilen eserde bu iki temel öğe de mevcuttur. Fakat yazı boyutları ve birbiri ile olan oranları kitap kapağı için uygun değildir.
Ne demek istedik? Bir kitap kapağında vurgu ya eser ismine ya da eser sahibinin ismine yapılmalıdır. Genel tercih durumu vurgunun eser ismine yapılmasıdır. Fakat eser sahibinin adını duyurmuş ünlü bir yazar olması gibi durumlarda yazarın adına vurgu yapılabilmektedir. Bu gibi tercihlerde ' Marka Yaratmak ve Devam Ettirmek ' amaçlanmıştır. Değerlendirilen eserde böyle bir durum söz konusu olmadığı için yazı boyutu eser adının yazı boyutuna nispeten daha küçük boyutlarda yazılması ve geri plana düşürülmesi gerekmektedir. Bir başka seçenek ise; yazar adının yazı boyutu sabit tutularak sadece eser isminin yazı boyutu tutarlı bir oranla büyütülür. Değerlendirilen eser ikinci seçenek için daha uygundur.
Talep edilmesi durumunda başlık oranları hakkında öğretici bir çalışma hazırlanabilir. Bilginize.
✓ Yeterli kenar boşlukları bırakılmamıştır. Oranları şu şekilde düşünelim; kapağı ortadan - yanlamasına ve uzunlamasına - ikiye bölmeli ve elde edilen parçaların kenara yakın olan ¼ oranını boşluk payı olarak bırakmalıyız. Değerlendirilen eserde alt ve yan boşluk payları yaklaşık oranda bırakılmış fakat üst boşluk bırakılmamıştır.
Talep edilmesi durumunda boşluk oranları ve koşulları hakkında öğretici bir çalışma hazırlanabilir. Bilginize.
✓ Kitap kapağında vurgu bir çok öğe ile yapılabilir. Bunlardan biri zorunlu olarak Eser ismi ve tercih durumunda eser sahibinin ismidir. Bir başka önemli vurgu öğesi ise resim ( Fotoğraf ) ve şekillerdir. Bir kitap kapağında resim ve şekil öğelerinin ya başlık ile ya da kitap kategorisi veya her ikisi ile de uyumlu ve bağlantılı olması aranır. Değerlendirilen eserde kullanılan resimler hem kitap kategorisi ile hem de dolaylı olarak eser adı ile uyum içerisindedir. Detaya inmek gerekir ise; seçilen resimde görülen mavi parlak çizgiler doğrudan kitap kategorisine çağrışım yapmaktadır. Eser adın içinde geçen " Boyut " kelimesi ise doğrudan eser kategorisine çağrışım yaptığı için dolaylı olarak resim ile de bağlantı içindedir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Esmeralda'nın Derleme Analizleri
Non-FictionESMERALDA'NIN DERLEME ANALİZLERİ " Eser analizi bizler için daha doğru tabiri ile kitap İncelemesi; bir eleştiri biçimidir. Bir kitap incelemesinin temel gerekliliği, kitap ve içindeki fikirler hakkındaki düşüncelerinizi sunmaktır. Fakat bizler...