07 - Mendes Dosyaları

27 8 1
                                    

Hatırlatma : Eserleriniz Wattpad hikayeleri düzeyinde değil, çeşitli yayınevleri tarafından basılmış, belli bir başarı düzeyi olan eserler düzeyinde analiz edilecektir.

ESER ANALİZİ 07

______________________________________

Eser Adı :  Mendes Dosyaları

Eser Sahibi : @ esmelils

Kategori : Bilimkurgu

______________________________________

1 - Eser Kapak Değerlendirmesi :  Geliştirilmesi Gerek

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

1 - Eser Kapak Değerlendirmesi :  Geliştirilmesi Gerek.
✓ Genel görünüş : Gizem, Dedektif

✓  Eser isminin yazı boyutu ve stili tercih edilebilir.

✓ Yeterli kenar boşlukları bırakılmıştır.

✓ Bir kitap kapağının temel ve kurucu öğesi eser ismidir. Eser sahibinin adı kurucu bir öğe olmamakla birlikte o da temel bir nitelik taşır. Değerlendirilen eserde bu iki temel öğeden sadece biri - Eser ismi - kullanılmıştır.

✓ Yazarın tercih ettiği durumlarda yazar ve eser ismine ilaveten özet veya tanımlama niteliğinde olan yardımcı cümleler kullanılabilir. Yazı ile vurgu yapmak veya zaten var olan vurguyu güçlendirmek amaçlanmıştır. Değerlendirilen eserde bu durum mevcuttur.

✓ Arka planda mavi tonlara sahip belli belirsiz insan figürü içeren bir resim ( fotoğraf ) arka planda kullanılmıştır. Bir kitap kapağında vurgu yapmanın bir başka yolu ise resim ( fotoğraf ), şekil ve renk gibi yazı vurguları dışında kalan öğelerdir. Renkler arasında uyum aranmaktadır. Değerlendirilen eserde kullanılan fotoğraf ne kitap kategorisine ne de eser ismine doğrudan çağrışım yapmaktadır. Fakat genel itibar şudur ki; mavi ve tonlarının renkleri bilim kurgu kategorisi ile bütünlük içindedir. Bilim kurgu kategorisi eserlerinde mavi ve tonları renklerinin kullanılması durumunda doğrudan uyum ve bağlantı olduğu kabul edilir. Bunda sinema sektörününde etkisi mevcuttur.

✓ Kapak öğeleri arasında bütünlük mevcuttur.

2 - Eser adı değerlendirmesi :  Özgün
     
✓ Eser adı doğrudan eser içeriği ile ilgilidir.

✓ Eserin kapağına veya kategorisine doğrudan çağrışım yapmamaktadır.

3 - Eser Sayfa Düzeni : 
    
✓ Düşünülmüş ve yoğun bir sayfa düzenine sahiptir.

✓ Gif, fotoğraf… vs kullanılmıştır.

✓ Yazı stilleri arasında ufak geçişler yapılmıştır.

4 -  Yazım ; Noktalama işaretleri, Yazım hataları, Anlatım, Betimleme ve tasvir :

✓ Yanlış noktalama işaretleri ve yazım hataları mevcuttur. Özellikle virgül, noktalı virgül, üç nokta gibi noktalama işaretlerinden sonra gerekli boşluk bırakılmamıştır. Cümle sonlarında nokta ( . ) kullanılması gereken yerde üç nokta ( … ) kullanılmıştır ve bu hata sıkça tekrarlamıştır.

✓ Uzun cümle yapısı mevcuttur. İç içe cümle yapısı ardı ardına çok fazla kullanmaktadır. Bu durum okuyucunun zihnini yorabilir ve karamaşaya neden olabilir. Virgül ile birbirine bağlanan cümleler nokta ile birbirinden ayrılmalıdır.

✓ Yer tasvirleri başarılıdır.

✓ ' - yor ' zaman eki ile anlatım yapılmıştır. Şimdiki eki ile anlatım oldukça zor ve bir yazar için altından kalkması güç olan bir bakış açısıdır. Yazar karakteri konuştururken çok dikkatli olmalıdır. ' - yor ' eki ile anlatım başlı başına okuyucuda ' Sanki burada ters giden bir şeyler var. ' hissiyatı uyandıran karmaşaya müsait bir anlatım tarzıdır. Eser 3. bölümde tanrısal bakış açısına geçmektedir.

✓ Özel isimler tekli tırnak içerisinde yazılmıştır. - ' Ahu ' - Gereksizdir. Fakat yazarın tercihine bağlıdır.

✓ Ruhsal tasvir eksikliği hissedilmektedir. Bunun en temel nedeni ana karakterin bir android olduğu gerçeğinin okuyucuya 3. bölümde açıklanmasıdır.

✓ Eser kategorisi 3. bölümde netlik kazanmaktadır.

5 - Kurgusu, olay örgüsü ve Karakter :

 ✓ Karakter tanıtımları zayıftır. Fiziksel betimlemeler mevcuttur. Fakat sadece temel özellikler verilmiş olup karakteristik özellikler verilmemiştir. Okuyucuda tekdüze karakter tiplemeleri canlanmaktadır.

✓ ' Android Karakter ' yazarın hayal gücü ile desteklenmesi halinde orijinal ve tipleme yönünden güçlü bir ana karakter olabilir. Bahsi geçen karakterin ismi manidardır.

✓ Yan karakterler dikkat çekicidir.

✓ Olay örgüsü ve işlenişi normaldir.

✓ Kurgu akışı hızlıdır. Fakat ilk üç bölüm baz alındığında eserin esas, yani temel iskelet kurgusu okuyucuya yeteri kadar verilmemiştir. Yan olaylar esas olaya bağlanmıştır. Buna ilaveten yan olaylar esas olayı baskılamıştır.

6 - Genel Değerlendirme : Umut Vadediyor.

 ✓ Geliştirilmeye müsait özgün karakterler barındırmaktadır. Karakter gelişimlerinin iyi yansıtılması halinde kurgunun kalitesi artacaktır.

 ✓ Kurgu yeni bir evren yaratmaya çok müsaittir.

 ✓ Genel olarak başarılı fakat eksikleri olan bir anlatım tarzı mevcuttur.

7 - Kişisel görüş ve tavsiyeler : Bizce ;

 ✓ Eser isminin yazı stili değişmelidir. Daha sert hatlara sahip  ve karmaşık olmayan bir yazı stili tercih edilmelidir. Yumuşak bir yazı stili tercih edilmesi durumunda kalın tercih edilmelidir.

✓ Anlatım sadeleştirilmelidir. Ardı ardına uzun cümleler kullanılmamalıdır.

✓ Anlatıcı karakterin bir android olduğu gerçeği okuyucuya üçüncü bölümde verilmek yerine birinci bölümde veya en geç ikinci bölümün ortalarına doğru verilmelidir.

✓ İlk üç bölüm eserin ilk bölümü tadındadır.

✓ Arka planda bir  ' android dünyası ' betimlenebilir.

Esmeralda'nın Derleme Analizleri Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin