Critică realizată de BluCyclamen (Briana Negre), la cartea scrisă de Xandrak2 (Xandra), intitulată ,,Infernul îngerului căzut".
Bună! Pentru început, dorim să îți mulțumim pentru comandă și pentru încrederea acordată grupului nostru! Sper că această critică îți va fi de folos.
Titlu: ,,Infernul îngerului căzut"
Are o sonoritate melodioasă și este ușor de reținut. Se potrivește poveștii, dat fiind că lumea imaginară a lui Luca conturează voința sa de a fi fericit împreună cu persoana iubită și că aceasta este tulburată de momentele în care conștientizează faptul că dorințele trupești transced faptul că vrea să fie alături de o singură persoană.
Pe de altă parte, noțiunea de ,,înger căzut" este un clișeu utilizat în nenumărate alte cadre și în același context cu ,,infernul". Nu mă deranjează în mod deosebit acest aspect, însă titlul nu este foarte original.
Coperta:
Fonturile sunt bine alese, iar cadrul este potrivit. Ne este prezentat Luca studiind într-o bibliotecă, iar non-culorile se îmbină perfect cu tentele aurii și roșii. Totuși, partea de negru de sub titlu este supărătoare vizual și cele două stickere încarcă destul de mult cadrul. De asemenea, îți sugerez să te semnezi complet, "Xandra ...", deoarece pseudonimul literar/numele real sunt mai ușor de reținut, punându-ți amprenta complet pe lucrare.
Descrierea:
Mi-a atras atenția în mod deosebit modul liber în care ai scris-o. Ai rezumat perfect acțiunea și prezența replicii s-a îmbinat perfect. Ai introdus cititorul în lumea protagonistului și ai ținut cont de regulile gramaticale și de punctuație aferente. Ne-ai oferit o perspectivă restrânsă asupra lecturii, lăsându-ne să descoperim mai multe pe parcurs, lucru de apreciat.
Conținut:
,,Poetul" este o entitate de domeniul fantasticului, care marchează, de fapt, starea interiorizată a bărbatului care își caută iubirea, lăsând sensibilitatea și sentimentele nutrite să iasă la suprafață. Ideea este cu adevărat originală și legătură dintre dragostea adevărată pe care o caută Luca și iubirea dintre Beatrice și Dante Alighieri este foarte bună. De asemenea, felicitări pentru alegerea poeziilor!
Conceptul realizat mă încântă. Infernul pe care îl creează însuși Luca și obsesia sa pentru Beatrice, presupusul suflet pereche, se materializează prin intermediul cuvintelor tale atent alese. Abordezi subiectul printr-un mod elegant de a scrie și se vede faptul că ai un vocabular bogat, pe care îl pui bine în lumină.
Structurezi dialogurile foarte bine și construiești personaje captivante. Mi-a plăcut mult cum lectorul Emerson reprezintă un model demn de urmat pentru Luca, acesta trecând prin nenumărate pierderi și suferințe din cauza dragostei nestăvilite pe care le-a purtat-o femeilor din viața lui.
Ai avut, cu toate acestea, unele greșeli de neatenție. Ți-am lăsat mai multe sugestii și corecturi în comentarii, dar le voi pune și aici.
*,,m-au acaparat", nu ,,mau acaparat"
*,,sper doar că", nu ,,sper doar, că"
*,,înnăbuș", nu ,,înăbuș"
*,,marker", nu ,,marcăr"
*,,insomnii", nu ,,insomni"
*,,canapeaua", nu ,,cnapeaua"
*,,prind", nu ,,pind"
*,,număr", nu ,,numr"Nu am mai scris acolo unde lipseau anumite virgule, fiind greșeli minore.
Un aspect care nu mi-a plăcut a fost utilizarea sintagmelor precum ,,mi-am mutat trupul amorțit", ,,odată ce trupu-mi părăsește imobilul", etc. Sunt contexte improprii pe care îți recomand să le modifici sau să nu le mai folosești. Poți spune simplu: ,,m-am mutat pe scaun, simțind cum amorțeala îmi împresura trupul", ,,odată ce am părăsit imobilul", etc.
Părere personală:
Ești o scriitoare care promite multe cu această carte! Te felicit pentru munca depusă și pentru seriozitatea de care ai dat dovadă. Lucrarea ta merită citită de utilizatorii acestei platforme și te susțin în acest demers. Desigur, s-au strecurat greșelile menționate, însă cu atenție și cu răbdare asupra recitirii textului, se pot îndrepta.
Nota acordată cărții: 9 din 10
Plata: Follow permanent mie și grupului, plus voturi și o părere sinceră (de minim 5 rânduri) la volumul de poezii pe care îl găsești pe profilul meu, BluCyclamen, intitulat ,,Printre pliurile inimii".
CITEȘTI
Critici: Inoblitus
RandomCriticii noștri sunt nerăbdători să îți citească lucrarea și să te ajute să te perfecționezi! Citește regulamentul, completează formularul și așteaptă sfaturile care te vor ajuta în demersul auctorial.