Kapitán Luke Darren seděl ve své pracovně na U.S.S. Nardia. Přemítal o svém dosavadním velení na této hvězdné lodi. Zvonek lehce zabzučel na znamení toho, že by někdo rád vstoupil do kapitánovy pracovny. „Vstupte," pronesl, když byl vytržen ze svých myšlenek. Ve dveřích se objevila mladá pohledná dívka s kaštanovými vlasy a očima hnědozelené barvy.
„Nesu vám hlášení kapitáne," pronesla celkem nezaujatě a podala kapitánovi padd.
Kapitán se na ni podíval a pomyslil si, že je neskutečně krásná. „Děkuji vám důstojníku ...." neznal její jméno.
„Florencia. Siren Florencia," usmála se.
„Děkuji vám důstojníku Florencio," poděkoval a úsměv jí opětoval. Od této chvíle se kapitán začal cítit jinak. Nevěděl jak.
Vše mu došlo později, až uviděl krásný úsměv a jiskru v očích Siren. Cítil se zamilovaně.
//
Jeho zamilovanosti však předcházelo několik málo setkání. Luke Darren se zrovna s U.S.S. Nardiou nacházel na kotevní stanici u Země, když mu došlo hlášení ohledně nových členů posádky. Všichni to byli velmi schopní a zkušení důstojníci až na Siren, která byla pouhou kadetkou.
Kapitán Darren přeletěl seznam očima a nad jménem Siren se vůbec nepozastavoval. Řekl si, že to tady ta kadetka nějak zvládne a vůbec to neřešil, ač to bylo naprosto neobvyklé. Na přání admirála Veltona ji přidělil k diplomatické sekci, jelikož kadetka Florencia studuje diplomacii.
Nebyl úplně nadšený z toho, že má na lodi nezkušenou kadetku, ale rozkaz od admirála je prostě rozkaz a ten se musí uposlechnout. A hlavně, když je to rozkaz admirála Veltona.
//
Kapitán Darren vešel na můstek tak jako každé jiné ráno. Posádka pracovala v plném nasazení a na lodi vše fungovalo, tak jak má. Luke si zašel do své pracovny, která přiléhá k můstku, vyřídit všechny každodenní ranní záležitosti spojené s funkcí kapitána.
„Bylinkový čaj, horký, né moc sladký," poručil replikátoru.
Přístroj začal vytvářet horkou nádobku s kouřící tekutinou uvnitř. Luke si mezitím vzal do ruky padd a pročítal si pravidelné hodnocení posádky. Replikátor zapípal na znamení, že je čaj hotov a kapitán si ho opatrně odnesl ke stolu. Hodnocení posádky za poslední měsíc bylo velmi příznivé. Dokonce i slečna Florenci vykazuje naprosto perfektní znalosti a praktiky, ačkoliv ještě studuje.
„Slečna Florencia....." zamumlal si pro sebe kapitán.
Siren mu byla už delší dobu sympatická. Vlastně do ní byl tak trochu zamilovaný. Od té doby, co mu do pracovny přinesla hlášení, na ní mohl oči nechat. Čekal, že na kadetku bude ...... prostě jiná. Méně vyspělá, ne tak sebejistá až plachá, ale Siren mu vyrazila dech ve všech ohledech.
//
Poprvé se od jejich setkání v kapitánově pracovně setkali jednoho večera v pozorovatelně. Kapitán se čistě náhodou vyskytoval na palubě 5 a řekl si, že by nebylo na škodu zajít do pozorovatelny, jelikož tam už dlouho nebyl.
Dveře se tiše otevřely a kapitán Darren vstoupil dovnitř. Ten výhled byl nádherný.
„Krásný výhled, že, kapitáne," ozvalo se po kapitánově pravé straně.
Luke tím směrem podíval a spatřil Siren. „Naprosto nádherný, slečno Florencio."
Siren se na něj usmála a kapitán se vydal za ní. Při bližším pohledu zjistil, že má v ruce padd s diplomatickým jednáním.
„Pracujete i po večerech?" otázal se kapitán.
„Mám na to klid," odvětila Siren. „A stejně, co jiného bych tu jinak dělala?"
„A co takhle odpočinek, slečno Florencio?"
„Ujišťuji vás, kapitáne, že odpočinku mám víc než dost."
„Budu vám to věřit, jelikož nepotřebuji vyčerpané členy posádky, kteří nebudou moci fungovat."
Luke Siren věnoval jeden ze svých okouzlujících úsměvů a Siren mu ho oplatila tím svým.
//
Na můstku panoval klid. Kapitán Darren seděl ve svém křesle a pil čaj.
Pomalu se otočil na mladého vědeckého důstojníka. „Pane Owenfeelde, podejte hlášení o stavu anomálií v kosmickém prostoru."
„Anomálie v normálu kapitáne." řekl a pohlédl přitom na kapitána držícího v ruce hrnek s čajem.
Můstem se roznesl zvuk otvírání dveří turbovýtahu. Do místnosti sebevědomě vstoupila velmi pohledná vysoká dívka s hnědými vlasy pod ramena, hnědozelenýma očima a plnými rty.
Kapitán zamyšleně upíjel doušky čaje ze svého hrnku, ale příchodu mladé důstojnice na můstek si však povšiml.
„Důstojníku Florencio, nějaké nové zprávy ?" otočil se Darren s úsměvem na dívku.
„Letíme třetí warpovou rychlostí a pomalu se přibližujeme k oné vesmírné anomálii." poskytla kapitánovy žádané informace.
„Děkuji vám, důstojníku," pohlédl na ni kapitán. „Naše senzory zachytili nové údaje, tak je prosím prozkoumejte a pak mi podejte hlášení."
„Jistě, kapitáne."
Siren opustila můstek a Luke Darren po jejím odchodu na dveřích spočíval očima déle, než bylo nutné. Posádka můstku však pracovala tak usilovně, že si kapitánova pohledu upřeného na dveře vůbec nevšimla.
//
Důstojníci Siren Florencia a Ben Oweenfeld vtrhli na můstek. Celí zadýchaní se zastavili před kapitánovým křeslem.
Kapitán s otazníky v očích pohlédl na oba důstojníky . „Co se děje důstojníku ?" otázal se s pohledem upřeným na Siren.
„Kapitáne Darrene, musím s vámi urychleně mluvit." vyhrkla Siren a podala mu svůj padd. Kapitán do něj rychle nahlédl a pročetl si informace. Anomálie v kosmickém prostoru, která je nachlup stejná, jako ta při příletu Narady. Zničila U.S.S. Kelvin a málem zničila i U.S.S. Enterprise. Nero. Romulanský odpadlík, který Naradě tenkrát velel.
„Důstojníku Florencio, co si o tom myslíte ?" optal se kapitán. Zadíval se do jejích hnědozelených očí a opět si pomyslel, jak je krásná. Nikdy jí to však nedával najevo a komunikaci se Siren se snažil zachovat na čistě profesionální úrovni.
„Obávám se, že Narada mohla průlet černou dírou ustát a nyní se po tolika letech vynořit na jejím druhém konci - tím by mohla být mlhovina Darnau," pověděla kapitánovi svou teorii.
Důstojníku Owenfeelde, rád bych znal i váš názor," otočil se mladého muže. Ben Owenfeeld je velmi schopným důstojníkem a jeho názor se vždy hodí znát.
„Kapitáne, pokud má důstojník Florencia pravdu, domnívám se, že čelíme velkému nebezpečí," odpověděl s pokrčením ramen Ben.
Kapitán Darren poté chvíli kmital pohledem mezi Siren a paddem. Vypadal, že nad touto teorií opravdu přemýšlí a nejspíš dospěl k závěru, že by mohla být opravdu reálná. Kapitán Darren se zamračil.
„Důstojníku, volejte velitelství federace. Okamžitě!" řekl kapitán Darren důstojníkovi sedícímu u komunikačního panelu. „A prosím, hovor mi spojte do mé kajuty." s těmito slovy odešel.¨
Situace začínala být opravdu vážná. A pokud má důstojník Florencia pravdu, tak je ještě vážnější.
//
Kapitán Darren až do této chvíle nevěděl, že mu jedno hlášení od jedné mladé důstojnici dokáže kompletně změnit život a podkopat všechno, v co dosud věřil. Netušil, že mu odhalí to, co mu odhalilo. Že na povrch vyplují 15 let staré intriky a křivdy. A hlavně, že člověk, kterému celý život věřil a částečně ho vychovával, je zrádce.
ČTEŠ
Nardia : Střípky zpoza hvězd
FanfictionPosádka vesmírné lodi Nardia se s nelehkým úkolem vypořádala. Ale co tomu všemu předcházelo? Co dalšího se na lodi i v celém vesmíru odehrávalo, aniž bychom o tom měli tušení? A co se stalo s posádkovou i dalšími aktéry poté? Povídkový soubor doplň...