Bu bölümde biraz BIGBANG'in bahsedilmeyen/göz önünde bulundurulmayan başarıları hakkında konuşacağım. Hadi biraz BIGBANG'i abartalım.
BIGBANG'in sektörde çok büyük etkisi vardır ve bir sürü ilki getirmişlerdir.
-BIGBANG kendi müziğini yazan ve prodüktörlük yapan ilk grup.
-BIGBANG kendi lightstick'e sahip ilk grup ve en çok satan lightstick BIGBANG'e ait.
-T.O.P K-Pop endüstrisindeki ilk underground tabanlı ilk idol rapci.
-BIGBANG saçlarını farklı renklere boyayan ilk grup.
-BIGBANG dağılmadan solo kariyer yapan ilk grup.
-BIGBANG batılı sanatçı ile işbirliği yapan ilk grup. (GD ft. FLORIDA)
-BIGBANG uluslararası ödül alan ilk idol grup. (2011'de Britney Spears'ı geçerek ödül aldılar.)
-BIGBANG mini albüm konseptini K-pop'a getiren ilk grup.
-BIGBANG M/V Teaser'ı sektöre getiren ilk grup.
-BIGBANG Rapline'ı olan ilk grup. (GD&TOP sektöre hip-hop kültürünü getirdi.)
-BIGBANG alt grup çıkaran ilk grup.
-GD Yılın sanatçısı Daesang'ını almış ilk idol grup üyesi. (Hâlâ başka ödül almış grup üyesi yok.)
-BIGBANG Asya dışında geniş ölçekli tur yapan ilk grup.
-BIGBANG dijital listeleri domine eden ilk erkek grubu.
-BILLBOARD listelerine giren ilk K-Pop grubu.
-BIGBANG en çok telif hakkına sahip grup, GD en çok telif hakkına sahip idoGD'yi örnek alarak kariyerine adım atan isimlerden sadece bazıları:
-BM
-Soyeon
-Wendy
-Mina
-Iu
-Jungkook
-Bambam
-Felix
-Changbin
-Jackson
-Somi
-Jisoo
-Eunwoo
-Mino
-JennieUmuyoruz ki ön yargılarınızı kırabilmişizdir. BIGBANG haketmediği hâlde linçleniyor. Onları sevip kollayalım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BIGBANG ve Gerçekler
AcakBIGBANG hakkında bilinen yanlış bilgileri kanıtlarıyla açıklıyoruz.