Vecize.."🌼

16 4 3
                                    

İşte başta der; "Sema ve zemini, rızkınıza iki hazine gibi müheyya edip oradan Yağmuru, buradan hububatı çıkaran kimdir? Allah'tan başka koca Sema ve zemini iki mutî Hazinedar hükmüne kimse getirebilir mi? Öyle ise, şükür ona münhasırdır."

İkinci fıkrada der ki: "Sizin âzalarınız içinde en kıymetdar göz ve kulaklarınızın mâliki kimdir? Hangi tezgah ve dükkândan aldınız? Bu Latif kıymetdar göz ve kulağı verecek ancak Rabbinizdir. Sizi icâd edip terbiye eden O'dur ki; Bunları size vermiştir. Öyle ise, yalnız Rab O'dur. Mâbud da O olabilir."

Üçüncü fıkrada der ki: "Ölmüş yeri ihya edip yüzbinler ölmüş taifeleri ihya eden kimdir? Hak'tan başka ve bütün kâinatın Halıkından başka şu işi kim yapabilir? Elbette O yapar. O ihya eder. Madem Hak'dır. Hukuku zâyi etmeyecektir. Sizi bir mahkeme-i Kübra'ya gönderecektir. Yeri ihya ettiği gibi sizi de İhya edecektir."

Dördüncü fıkrada der ki: Bu azim kainatı bir saray gibi, bir şehir gibi kemal-i intizamla idare edip tedbirini gören, Allah'tan başka kim olabilir? Madem Allah'tan başka olamaz, koca kainatı bütün ecramiyle gayet kolay idare eden kudret, o derece kusursuz, nihayetsizdir ki, hiçbir şerik ve iştirâke ve muavenet ve yardıma ihtiyacı olamaz. Koca kainatı idare eden, küçük mahlûkatı başka ellere bırakmaz.

📍Demek, ister istemez "Allah"diyeceksiniz .İşte, birinci ve dördüncü fıkra "Allah" der, ikinci fikra "Rab" der. Üçüncü fıkra "El-Hak" der.(Risale-i nur;Sözler,Yermibeşinci söz,417.syf)
.
.
🍃

PEYGAMBER EFENDİMİZ (S.A.V)'İN SÜNNETLERİ..Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin