Tok! Tok! Tok!
Belum sempat Ji hoon bertanya soalan lagi, pintu rumah mereka di ketuk kuat. Jaehyun segera membuka pintu. Terpampang wajah Amira yang kelihatan cemas. Amira hanya mengenakan jaket, tracksuit hitam dan shawl yang sekadar dilit sahaja.
"What's wrong Amira?" soal Jaehyun.
"Do you know where is this bar?" Amira menunjukkan satu perbualan di telefonnya.
"Myungdoon Bar? Yes, I know this place." Jawab Jaehyun.
"Let's go there now." Ujar Amira.
"Wait a minute. I'm going to change my shirt." Kata Jaehyun kemudian bergegas menukar baju dan menunjukkan Amira bar tersebut. Jihoon yang terdengar perbualan mereka juga membuat keputusan mengikut mereka tanpa sebarang pertanyaan.
Sampai di bar tersebut, Amira tertinjau-tinjau mencari seseorang. Setelah mengecam orang yang dicari Amira bergegas menuju ke meja yang dipenuhi dengan sekumpulan pekerja.
"Amy?! Rafiq?!" Amira melihat Amy dan Rafiq yang kelihatan seperti mabuk.
"Amira! What are you doing here? Hik! Let's drink together!" ujar Amy dalam keadaan mabuk.
"Amira! You should try this. Its taste really good!" ujar Rafiq pula tidak sedar.
Pekerja-pekerja lain yang sedang makan bersama mereka ketawa dan berbisik-bisik.
"Hey, you are new kid from Malaysia too right? You should seat here with us and have some conversation with us sunbae." Ujar seorang lelaki.
Amira mengambil cawan di tangan Rafiq dan mencium bau cawan itu.
"You gave him alcohol?"
"Yeah! As a new comers you should listen to your sunbae. I ask them to drink and they have to drink it and now its your turn." Lelaki tadi menghulurkan segelas cawan kecil yang mengandungi air arak kepada Amira.
Jae hyun dan Rafiq yang daripada tadi memerhati sudah mula ingin masuk campur. Belum sempat mereka menolong, Amira mengambil cawan yang dihulurkan kepadanya kemudian menyimbah air itu kepada muka lelaki tadi. Jihoon dan Jaehyun terkejut melihat perbuatan Amira.
"How dare you ask them to drink this shit." Ujar Amira.
"Yah!!!" Jeritan lelaki itu mengambil perhatian pelanggan di seluruh kedai.
"Don't ever ask them to this thing again." Ujar Amira.
"Huh, or else what? What are you going to do?" soal lelaki itu sinis. Air di wajahnya dilap.
"You don't want to know what I'm going to do." Amira mencapai botol arak kaca kosong yang terletak di meja mereka kemudian menyentuh bahu lelaki itu dengan botol tersebut.
"Ar- are you threatening me?" soal lelaki itu terasa getar kemudian menolak tangan Amira yang memegang botol itu.
"Don't be afraid. I'm not going to crash this bottle on your head but if you do it again. I'm going tazer you till dead." Ujar Amira kemudian menghentak botol di atas meja.
"Let's go home. Help me carry Rafiq please." Ujar Amira kepada Jihoon dan Jaehyun. Jihoon dan Jaehyun segera membantu Rafiq untuk bangun seolah-olah takut dengan Amira.
Amira memaut bahu Amy kemudian membantunya untuk berjalan. Sepanjang perjalanan pergi dan pulang Jaehyun dan Jihoon tidak menanyakan sebarang soalan kepada Amira. Mereka hanya berdiam diri. Mereka juga tidak tahu bagaimana Amira dapat mengetahui lokasi Amy dan Rafiq.
Sampai di rumah, Amira membaringkan Amy di katil dan menyelimutkannya. Setelah itu, Amira keluar rumah untuk berjumpa dengan Jaehyun dan Jihoon.
"Thank you for helping me carried them home." Ujar Amira.
YOU ARE READING
IT'S NOT ALL ABOUT ME
RomanceNur Amira seorang seorang gadis biasa yang berumur 27 tahun dan masih lagi bujang. Kehidupannya yang disangka akan berubah apabila dia dihantar bekerja di Korea tidak mempunyai sebarang perubahan. Disebalik senyuman dan tawa riangnya tersembunyi kes...