Kapitel 1.

13 0 0
                                    

"Sandra Pov"

Jag och min familj ska flytta till London efter att ha bott i Stockholm i 16 år. Jag har bott i Stockholm sen jag föddes alltså hela mitt liv. 

"Sandra kommer du" ropar mamma. Vi ska nu åka till Flygplatsen och jag har packat fem stora  resväskor med kläder alla möbler är redan i det nya huset. Jag har också packat en liten väska med mitt smink och sen har jag packat en väska med alla mina kepsar. Jag och Felix är beroende av kepsar/ snapbacks jag har till och med mer än han. Jag har packat en väska med saker jag ska ha på planet och det är min dator laddare till datorn, mobil laddare till mobilen, hörlurar och så klart godis och dricka. 

"Jag kommer Mamma" ropar jag tillbaka medans jag försöker få ner dom sista väskorna jag hoppas verkligen att jag får det störst rummet. 

Jag kanske borde presentera mig så jag inte är oförskämd. Jag heter Sandra Sandman, 16 år. Jag älskar musik och dans. Jag har dansat sen jag var två år och jag har sjungit sen jag var 6 år. Jag har långt brunt/ blont hår det är typ ner till naveln, är 175 cm lång, ganska smal jag är väldigt nöjd med mitt utseende. Jag sminkar mig men inte super mycket bara lite maskara, läppglans och ögonskugga. Jag har ganska många vänner och är väldigt populär. Jag har ingen pojkvän för att han gjorde slut med mig för 1 vecka sedan när jag berättade att jag skulle flytta. Men jag bor iallafall med min mamma Maria 38 år hon är dans lärare min pappa Andreas 39 år han är musik lärare, Min storasyster Felicia 18 år hon är en super duktig dansare och till sist min storbror Felix Sandman 18 år han är med i ett av värdens största boyband The Fooo Conspiracy dom dansar och sjunger. Felix och Felicia är tvillingar. 

************* Framme vi nya huset*************

Äntligen framme jag har längtat sönder jag har suttit i 3 timmar på flyget och fantiserat om hur det ser ut och jag vet det kanske låter löjligt men det tycket inte jag. 

- Mamma kan jag kolla in mitt nya rum tjatade min storsyster Felicia om. 

- Ja gumman det kan ni alla göra sa mamma som svar på Felicias ständiga fråga. 

Jag gick upp och kollade vilken dör som hade mitt namn på och hittade min i slutet av korridoren. När jag gick in fick jag en chock. Det var super stort jag trodde aldrig att det skulle va så här stort. 

- Får jag komma in lillsyrran frågade Felicia

- Ja det får du svarade jag tillbaka. 

När hon kom in fick hon också en chock.  - Felix, du måste komma till Sandras rum det är super stort ropade Felicia. Dom alla kom springandes in i mitt rum och som sagt alla fick en chock. 

- OMG!! det är gigantiskt ropade Felix, Mia och Melker ut samtidigt. 

- Jaja Jag vet att det är super stort. Kan ni gå ut nu så jag kan få packa upp alla mina kläder, kepsar, mitt smink och alla mina småsaker?  frågade jag väldigt och med det sagt gick dom ut och jag började packa upp alla mina saker. 

När jag var klar efter några timmar gick jag ner till köket där mamma står och lagar mat

- Hej gumman har du packat upp alla saker nu och är du nöjd med ditt rum? frågade Mamma. 

- Ja jag är super nöjd det är verkligen stort. 

- Ja jag vet jag fick också en chock när jag och eran pappa kom. Men kan du va snäll och gå till vår granne i huset mitt i mot vårat och bjuda över dom på middag nu ikväll är du så snäll. 

- Ja det kan jag göra svarade jag. 

******************************************************************************************

Hej det här är mitt första kapitel på min helt egna bok/ novell. 

Hoppas ni gillar den för i såna fall får i kommentera och rösta så skulle jag bli super glad. Jag kommer försöka uppdatera så ofta jag kan. förhoppnings viss varje dag. 



Sandras liv med en känd StorebrorTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang