Dua puluh

127 31 1
                                    

🦕🦕🦕

Disebabkan kekalutan yang melampau, Rissa tak sedar yang dia dah pun bertunang dengan Syarhan Amri dan majlis diorang akan berlangsung minggu depan.

Sumpah lah. Dia kena pukau ke apa? Macam mana dia boleh setuju? How tf-

Dengan Syarhan Amri pulak tu!

"Rissa"

Lelaki berkemeja hitam tu dijeling. Baru dia sedar, dia sebenarnya taktau apa-apa pun pasal lelaki tu walaupun diorang dah berjumpa banyak kali untuk persiapan majlis.

Dia taktau lelaki tu kerja apa, apa yang dia buat lepas habis sekolah, dan yang paling teruk, apa nama penuh lelaki tu.

Teruk sangat ke dia?

"Aku nak mintak maaf dulu, untuk apa yang aku pernah buat. Mungkin aku ada lukakan hati kau, atau tersalah cakap, atau apa-apa jelah. Dan terima kasih jugak, sebab terima aku yang tak sempurna ni"

Kening Rissa berkerut teruk. Dia pandang kiri kanan mencari kamera. Mana tau, ada baca skrip ke tadi kan? Bukan boleh percaya sangat lelaki ni.

"Aku harap kau tak mempersoalkan tentang apa yang jadi sepanjang perkenalan kita. Dari tadika, sampai lah sekarang. Sebab tu semua ketentuan Allah. Aturannya sangat cantik" Syarhan Amri senyum memandang langit biru. Burung helang yang entah datang dari mana terbang melintasi jalan raya dan hinggap di atas wayar tiang elektrik. Angin sepoi sepoi bahasa meniup baju jiran sebelah yang dijemur kat ampaian.

Dan keadaan menjadi awkward bila Rissa diam tak membalas kata-kata lelaki tu.

"Aku.. Balik dulu-"

"Kejap"

Syarhan Amri angkat kepala pandang Rissa yang turut memandangnya.

"Saya nak kucing as hantaran"

Syarhan Amri tersenyum lebar. Tu, ayat pertama yang Rissa keluarkan untuknya sepanjang mereka membuat persiapan perkahwinan minggu depan.

Tapi tulah, kucing siot. Macam mana dia nak buat?


Memories | DinoWhere stories live. Discover now