Egemenden
Sabah denizin penceremden giren kokusuyla uyandım. Türkiyeye geleli 2 yıl oldu alışmak zor olmadı zaten amerikadan usanmıştım. Güneşi özledim. Bir karar aldılar italyaya gidip yerleştiler çocukların geleceği için böyle bir seçim yaptılar bende saygı duymak zorunda kaldım.
....Kahvaltı yapmadan nescafemi içtim. Sonra koşuya çıkmak için hazırlandım ve goldenimi aldım adı Judidir. Beraber yürüyüşe çıktık. Günlük rutinim genellikle böyledir. Çizimle sabahlamadığım zamanlar hep yürürdük. Benim yol arkadaşım. Judiyi 6 aylıkken sokakta buldum ona evimi açtım o da bana dostluğunu ve saf sevgisini verdi. Sahilde yürürken simitçi gördüm canım çekti almaya giderken judiyi banka bağladım. Simiti aldıktan sonra bir yaşlı kadın judiye vurduğunu görünce sinirim bozulsada kadına düzgün bir şekilde nede vurduğunu söyledim somra pire torbası dedi sana da vururum derken bir kadın araya girdi bana bakmadan kadına bakarak ben ada ve ceza avukatıyım derken lafını kesdi ee nolacak dedi ada çok basit sizi bilgilendirmek isterim yeni yasalara göre köpek veya her hangi bir hayvana zarar verdiğinize dair bir şikayet geldi anda sizin sağlam bir ceza almanızı sağlayaçak kişiyim şimdik isterseniz o sopanıza mukayet olun yoksa olacaklardan ben sorumlu değilim dedi gadın gideyim dedi ve hızlıca kaçtı bu durumda adayın komiğine gitti gülmeye kah kaha atmaya başladı sonra göz göze geldiğimizde gülmeyi kesti. Birşey desene egemen neden sustun. Ben şey ben teşekür ederim yardımıma yetiştin dedim ada teşekür etmenize gerek yok ben işimi yaptım ve gitmem gerek dedi bisikletine bindi ve gitti. Ben bu kızı nerden hatırlıyorum. Judi ile eve giderken bunu düşündüm sonra ha buldum dedim pamiri savunan avukat bu kızdı. İlk başta anlasaydım anlardım kadına ne söyleyeceğini. Kafamı biraz işten kaldırmam gerekir dediğimden beri 2 yıl oldu. Ve ben olduğum yerde duruyorum.
....
Adadan
Ah denizin kokusu çok iyiydi. Bisikletimle sahile geldim. Tam bunları düşünürken birden aklıma bir dava için buluşacağım kadın gelmişti bisikletimin sepetine kitapımı koydum sonra tam sürecem derken bir köpek bana doğru geldi üzerime atladı goldenları ayrı bir seviyordum. Derken bir adam yaşlı bir kadınla didişiyor ''neden köpeğime sopa geçirdiniz böyle yapmak size yakışıyormu '' derken ben goldenin tasmasından tuttum teyze ''sana mı soracam vururum pire torbası uzatma sana da vururum '' dedi ben dayanamadım adama bakmadan yaşlı kadına baktım '' hanım efendi merhaba ben Ada ve ceza avukatıyım ' derken lafımı kesdi '' ee nolacak ' dedi ben '' çok basit sizi bilgilendirmek isterim yeni yasalara göre köpek veya her hangi bir hayvana zarar verdiğinize dair bir şikayet geldiği anda sizin sağlam ceza almanızı sağlaycak kişiyim şimdik isterseniz o sopanıza mukayet olun yoksa olacaklardan ben sorumlu değilim '' dedim o an kadın bir bozuldu ve '' ben şey gideyim '' dedi ve gitti elindeki bastonla zor yürüyen kadın biranda öyle bir hızla ortamdan kayboldu çok komiğime gitti kah kaha atıyordum derken kafamı kaldırdığımda bir yerde karşılaştım bu adamla ama nerde aman neyse ne acelem vardı zaten fazla göz temasından kaçındım nedense bilmiyorum biran önce uzaklaşmak istedim burdan ve kaçtım.
....Kadın ile buluşacağım kafeye indim. Saatime bakıyorum ve buluşma saatinden tam 15 dakika gecikmişti. Ben o kadar hızlı sürdüm bisikleti gecikmeyim ama sağolsun davacı kadın yok ortalarda derken telefonum çaldı kadındı ben bende sizi arıyorudum birşey mi oldu dedim kadın ben vazgeçtim davadan 1 şans daha verdim dedi o an kaynar sular indi başımdan aşağıya ben ayşe hanım eski eşiniz size boşanmanıza rağmen şiddet uyguluyor kanıtlayabiliriz ve siz 1 şans mı vereceksiniz bundan önce kaç şans daha verdiniz allah bilir ve bu adam düzelmedi sizin anlamadığınız şey istersanız 100 şans verin değişmeyecek .... sizin düşüncenize saygı duyuyorum ama ben çok kadın gördüm kadınlar şans veriyor o şansın son olduğunu düşünüyor ve bu onun hayatındaki son şans verdiği oluyor sonra manşetlerde eski eş bir can aldı. Ben bu manşeti okumaktan yoruldum. Geç değil güçlü olun ve gelin konuşalım dedim ayşe sizi anlıyorum para alacaktınız bu davadan dedi ben orda durun ayşe hanım herşey para değil ben bir davacım vazgeçince ah para gelmedi diye düşünmem ama anlıyorum siz beni öldür diye bir anlınıza asmadığınız kaldı ben sizi zorlayamam zaten ama eşinizi araştırdım cinayete teşebüsü olan biri bu kişi ve siz ölüme yürümekten korkmazsınız... ne deyim dedim sinirnen cevabını beklemeden kapadım telefonu. Cevabı az çok tahmin ediyorum yanılıyorsunuz yapmaz. Kemalim yapmaz deyen kadınlardan. Ben üzülüyorum bu olaylara.
...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kalbimin Savunucusu
General FictionEgemen Soyder Ben hiç bu kadar kendinden emin bir kadın görmemiştim. Bu kadar iyi kendini ifade eden biriydi. İşinin hakkını verdiğini duymuştum ama şimdik kendi kulaklarım ile duyuyor görüyordum. Şuan karşı taraf o kadar boyunları büküldü fareyi k...