‘Kau tak patut sedih,Sara. Kau patut happy bila dia happy’ ujarku kepada diri sendiri. Ucapku berulang kali sambil tangan menyentuh dada.
Kejadian di kafe petang tadi tak habis-habis bermain-main di fikiranku. Apa patut aku buat? Salah aku ke kalau aku terus memendam perasaan ni?Atau salah dia yang tak pernah peka dengan setiap tindak-tanduk aku? Huh … 'Nafas dihela perlahan.
Aku penat dengan permainan hati yang tak berkesudahan ni. Hati
aku takkan tenang selagi tak luahkan perasaan ni tapi kalau aku luah apa akan jadi dengan persahabatan kami.‘Ala luah je, belum cuba belum tahu’
‘Jangan! Nanti kau akan rosakkan hubungan diorang. Diorang pun akan
berkahwin tak lama lagi, move on je la’‘Tapi kalau kau terus macam ni hati kau sendiri yang akan tanggung sakit dia.
'At least, kalau kau dah confess kau akan tenang. Apa yang akan berlaku itu semua
belakang kira. Yang penting cuba dulu’Suara hati aku berperang sesama sendiri. Tapi kata sepakat diri sendiri telah dibuat. Tangan mencapai objek nipis berbentuk segi empat tepat dengan lambang apple dimakan separuh di atas meja belajar lalu nombor seseorang didail.
“Hello, Din. Aku nak jumpa kau malam ni, boleh?”
“Assalamualaikum, saudari. Ye, ada apa nak jumpa aku?” jawab Naqiuddin sinis sekali dengan pakej perli aku dapat. Salam yang diberi dijawab dalam hati.
“Kalau aku bagitahu sekarang lebih baik tak payah jumpa,sengal” ya, aku
memang seorang yang agak kasar bagi seorang makhluk yang bergelar wanita. Mungkin sebab ni kut dia tak suka aku. Tapi peduli apa aku? Ni memang diri aku.“Yela…Yela. Malam ni port biasa. Bye. Assalamualaikum” panggilan dimatikan.
Salam dijawab. Kali ni aku bertekad, apa nak jadi pun jadilah yang penting hati aku tenang.
Pada malam itu, aku tercongok di meja makan mamak itu seperti yang
dijanjikan. Yelah, Ahmad Naqiuddin mana pernah tepati masa.Sakit yang mencucuk di dalam dada aku abaikan. Tapi sakit itu makin lama makin menyengat. Tangan yang
dari tadi memegang straw mengacau air, dibawa mencengkam dada tempat di mana hati terletak. Sakit yang tidak tertahan membuat mataku kabur lantas pandanganku berubah kelam dan gelap…
YOU ARE READING
Takdir:Jodoh
RomanceThis is my first story... Cerita ni tentang persahabatan... Baca je laa... Jangan lupa vote tau... In shaa Allah tak mengecewakan...