Prom Night [Saturday]
Taehyung melirik ke arah Jieun yang sedang berlari ke arahnya.
"Hati-hati Jieun! Awak tu pakai kasut tinggi." kata Taehyung gelabah.
"Risau juga awak dengan saya eh. Marilah kita pergi ke dewan cepat." ajak Jieun.
Mereka berdua masuk ke dalam dewan sekolah yang sudah dipenuhi pelajar disitu.
Semua kelihatan menawan dan juga segak bergaya. Begitu juga Jieun dan Taehyung.
Jieun menarik tangan Taehyung menghampiri ke arah Jisoo dan Sungjae yang sedang berbual di tempat duduk mereka.
"Oh my gosh! Jisoo unnie, lawanya! Tergugat hati saya melihat unnie." puji Jieun turut menyakat dalam masa yang sama.
"Kamu pun sama cantik juga Jieun. Taehyung pula, nampak segak awak harini." puji Jisoo pula.
"Gomawo, Jisoo-ah." balas Taehyung sambil mengawal riak wajahnya daripada malu.
"Fuh, bawa bertenang Taehyung." bisik hatinya.
Taehyung menghembuskan nafasnya perlahan-lahan lalu meminta Jieun untuk mengikutinya.
"Saya pergi dulu tau, unnie. Nanti kita jumpa balik." kata Jieun lalu mengikut Taehyung dari belakang.
Mereka menuju ke gelanggang bola keranjang yang betul-betul berdekatan dengan dewan sekolah.
"Kenapa ni Taehyung?" soal Jieun.
"Jieun. Saya.. S-sebenarnya saya..."
"Waeyo?"
"Awak tak nak cakap apa-apa ke?" soal Taehyung cuba untuk berdalih.
"Tak. Saya tunggu awak dulu. Awak nak cakap apa?" soal Jieun semula.
Taehyung menarik nafas dalam. Dia mencapai tangan Jieun dengan lembut lalu mengusapnya perlahan.
Jieun kelihatan terkejut juga dengan tindakan Taehyung namun dibiarkan saja.
"Yun Jieun. S-saya... Sebenarnya saya..."
"Cakap saja Taehyung. Tak perlu tergagap-gagap. Hanya kita berdua saja dekat sini."
"Sebab kita berdua sajalah saya tergagap-gagap. Saya sebenarnya dah lama simpan perasaan terhadap awak. Saya selalu fikir kalau saya bertepuk sebelah tangan tapi awak-"
Belum sempat Taehyung menghabiskan kata-katanya, Jieun lantas mencium bibir Taehyung.
Taehyung diam tidak berkutik. Terkebil-kebil mata Taehyung dibuatnya.
"Saya pun sukakan awak. Atau lebih tepat lagi, saya cintakan awak." luah Jieun.
Taehyung tersenyum lebar. Tanpa rasa malu lagi, Taehyung menghapuskan penjarakan antaranya bersama Jieun lalu menyatukan bibir mereka berdua.
"Saranghae, Yun Jieun."
"Nado saranghae."
"Tengoklah diorang berdua dekat sana tu! Romantis betul!" laung Hyerin dari jauh.
Taehyung dan Jieun laju menoleh ke arah Hyerin. Ternyata bukan Hyerin saja berada disitu, malah semua pelajar juga.
Jieun mula menunduk kepala ke bawah dengan rasa malu manakala Taehyung pula hanya menunjukkan riak biasa saja.
Semua pelajar sekolah itu bersorak gembira akan percintaan antara Jieun dan juga Taehyung.
- THE END -
YOU ARE READING
[C] BLUSHING | KTH
Short Story[ A SHORT STORY OF KIM TAEHYUNG ] "Saya suka tengok awak blushing! Nampak comel je grrr.." Lelaki pemalu dan asyik merah muka? Ya, susah untuk berjumpa dengan lelaki berperwatakan sebegitu. Namun anda boleh berjumpa dengannya di dalam cerita ini. S...