2

965 101 9
                                    

Y/n POV

"Psst! Oppa" jeno oppa pandang aku "nak apa??" Aku dekat dengan oppa "betul ke yang dia tak cintakan perempuan tu? Nampak macam dia cintakan perempuan tu jek" oppa angkat dua ii bahu "entah...dari apa yang dia cakap...dia tak sayangkan perempuan tu...maybe dah berubah kot"


Aku buat muka tak kesah dan makanan kitaorg sampai "y/n?" Aku pandang Mrs. Na "yes auntie??" Mrs. Na berdiri "ikut auntie jap boleh?" Aku angguk dan ikut Mrs. Na pergi tepi kolam "kenapa auntie??"


"Auntie sebenarnya nak jaemin dengan perempuan tu putus sebab pada mulanya dorg tu kena paksa dating...tu semua parents chaeryeong yang nak...eomma dengan appa tak pernah setuju tapi mak dia tetap berkeras nak dorg dating...."


Aku pegang tangan eomma "kalau y/n cakap benda ni eomma- i mean auntie jangan marah okay??" Auntie gelak sebab aku tersasul "takpe panggil eomma jek" aku tahan jek malu ni eeee kenapa lah dengan aku ni


"Eomma jangan marah ok?" Eomma angguk kepala "ni y/n dapat kelmarin....y/n dengan jihyo nak pergi toilet uni tapi tak jadi sebab terdengar ni jap y/n mainkan rakaman suara" aku keluarkan fone dan mainkan voice

*Rakaman suara*

"Ye mommy...chaeryeong ingat...kawin dengan dia lepas tu kikis semua harta jaemin...kalau nak kawin dengan dia kena lah buat dia jatuh cinta dengan chae...iya iya..mommy jangan risau...okay? Okay mommy...byee love you"

*end*

"Dia nak kawin dengan jaemin sekali....y/n pelik kenapa dia marah bila y/n marah kat chaeryeong...y/n rasa jaemin dah mula sayangkan perempuan tu lah..." Eomma nak nangis tapi dia tahan


"Y/n...tolong jauhkan anak eomma dari perempuan tu please...eomma dah taktau nak buat apa dah ni...tolong ye sayang" aku peluk eomma dengan erat "y/n tak janji lah eomma..mak chaeryeong takde cakap apa ii ke kat eomma??"


Eomma lepaskan pelukkan "ada..dia call tanya bila nak langsungkan wedding jaemin dengan chaeryeong...tapi eomma tak jawab...eomma terus letak fone" aku angguk tanda faham "takpe eomma...y/n akan tolong mana yang
y/n mampu okay?" Eomma angguk sambil senyum

"Jom masuk?" Aku geleng "eomma masuk lah dulu..y/n nak ambil angin kejap" eomma angguk dan masuk. 5 minit kemudian aku nak masuk tapi jaemin berdiri kat belakang tanpa aku perasan "omg!!! Kau kenapa nyah?! Nasib baik aku takde penyakit lemah jantung! Kalau tak dah mati jadi mayat aku kat sini!"

"Like I'm care?" Dia jawab dengan selamba "tepi lah aku nak masuk" aku jalan tepi dia tapi tiba ii dia tarik tangan aku "kau nak pergi mana?" Aku pandang dia dengan muka annoying "aku nak pergi cari jantan kat club kenapa?" Dia angkat sebelah kening "kau ni....f-"

"Nak cakap aku apa?? Fak girl? Excuse me aku bukan macam your calling girlfriend lah nak pergi tido dengan jantan lain...tak nampak ke kita kat mana?? Restaurants kan...tepi kolam restaurant...pergi mana lagi kalau buka masuk dalam dan makan? Soalan macam budak tadika kau bagi aku buat apa dah tepi lah!"


Aku tarik tangan aku kasar dan masuk sambil membebel "menyakitkan hati aku betul la...dah tau kat restaurant takkan nak pergi disco pulak....muka tu kalau macam seok hoon aku takpe lah juga ni tak...muka macam...macam..tapi dia boleh tahan gak...tapi perangai macam setan baik takyah...argh pape jek la"

Skip balik

"Okay lah y/m/n...aku rasa semua dah penat kot..y/n cuti berapa lama?" Aku tengok fone pastu tengok eomma semula "hari semalam dengan hari ni jek sebab cuti hujung minggu kan" Eomma buat mulut bentuk 'o'  dan angguk tanda faham


"Kalau macam tu wedding dorg minggu depan lah??" Aku hampir tersedak air liur sendiri "mi-minggu depan??" Parents kitaorg angguk. Aku senyum macam nak tak nak jek "ehem...hm...minggu depan" sambil tengok sekeliling restaurant tu


"Eomma serious ke ni?" Eomma angguk kat jaemin "ye son betul....so y/n dengan jaemin balik rumah yang kitaorg dah belikan" aku beliakkan mata "rumah?!" Sekali lagi parents kitaorg angguk "ni kunci dan....ni alamatnya" eomma bagi kat aku



Aku pandang jaemin, dia pandang aku then cepat ii dia pandang tempat lain dah kenapa dengan mamat ni...pelik ii jek la

Dalam kereta

"Mana alamatnya??" Aku bagi kertas tu kat dia "kat...mana ni?" Aku pandang dia "aik...kau taktau??" Dia geleng kepala "kau ni orang korea ke orang Bangladesh? Tepi biar aku drive" dia pandang aku dengan ragu ii "apa pandang macam tu? Ingat aku ni tak reti bawak kereta ke?"


Dia angguk kepala "bukannya aku nak jahanamkan kereta kau pon..halah halah kalau jahanam pon tu kat rumah mama..banyak kereta aku amik jek la" sambil aku rolled kan mata ke atas "dah tepi" kitaorg tukar tempat duduk dan aku mula drive

Skip sampai rumah baru

"Eh jap...baju kita macam mana?" Dia keluar dari kereta aku pon sama "dah ada kat dalam...eomma bagitau aku" aku angguk kepala. Masuk jek kat dalam rumah "y/n!" Aku terkejut sebab jaemin tetiba jerit "nak apa?!" Aku jerit balik



"Sini jap!" Aku dengan malasnya pergi atas dan pergi kat dalam bilik yang dia jerit "nak ap- AHH!!!!" Aku tutup mata sebab nampak dia tak pakai baju cuma ada towel kat pinggang "apa ni! Pakai lah baju kau!" Dia tarik aku masuk bilik "eh apa kau ni!" Dia amik tangan aku dan turunkan "aku bukannya tak pakai seluar halah kau ni"


"Memang kau tak pakai seluar...eh bukan maksud aku..kau tak pakai baju lah! Pergi lah pakai baju" aku nampak dia smirk "eeeee apa smirk ii ni?! Pergi pakai baju lah!" Dia still smirk "kau tergoda ke tengok aku???" Aku buka mata


"Tergoda nenek kau...aku ni bukan macam 'girlfriend' kau tu nak tergoda bagai...apasal kau panggil aku ni nak tunjuk abs kau ke?! Halamak" aku nak jalan keluar tapi dia tahan "apa lagi!" Sambil aku tutup mata "tolong aku" aku buka sikit tangan aku "tolong apa?" Dia tunjuk kat dalam bilik salin pakaian "kenapa?"


"Tolong panjat dan amik kan semua seluar aku kat atas tu...eomma letak tinggi sangat..aku nak panjat takut tercabut towel" aku angkat satu kening "kata kau pakai seluar?" Dia mengeluh "aku pakai boxer jek" aku lepaskan tangan aku dari genggaman dia "seluar juga kan..dah panjat sendiri" dia pegang skirt aku "nak apa lagi?"


"Please..." Aku tengok dia...alahai kesian "haih ye lah..mana?" Kitaorg masuk bilik salin pakaian "tu tangga kat situ" aku panjat dia pegangkan tangga tu. Aku amik semua seluar yang ada kat atas tu tapi aku perasan yang...jaemin macam tengok something...dia tengok apa?? Aku tengok ke arah dia...skirt aku??


Mata aku terbeliak bila tengok apa yang dia pandang aku pon apa lagi campak semua seluar kat muka dia "YAH! KAU TENGOK APA?!"

To Be Continued 💜

To Be Continued 💜

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
The Cold CEO • Na Jaemin •Where stories live. Discover now