Y/n POV
"Ja-jaemin...kau betol ii ke ni??" Dia angguk kepala aku rasa macam nak nangis pon ye "eh y/n...kenapa nangis?? Biy ada tersalah cakap ke??" Aku geleng kepala dan lap air mata "kalau awak tak te-" aku potong ayat dia dengan kiss
Aku lepaskan kiss tu "so sayang terima??" Aku angguk kepala "thank you sayang! Thank you soooo much!" Dia peluk aku dan secara tiba ii dia smirk and cakap dengan suara deep dia "so...how about malam ni kita tunaikan permintaan mama dengan papa??"
Aku dah mula cuak "taknak! Biy tu tak boleh dipercayai!" Dia still dengan smirk dia tu "ala sayang macam tak tau biy ni...sekarang sayang dah tak boleh lari sebab sayang dikepung~" dia bisik kat telinga aku dan perangkap aku "ahhh biy please not today...sayang tengah cuti"
"Cuti apa?? Oh period?? Bukan minggu lepas sayang dah period ke???" Dia angkat kening sebelah "e-eh mana biy tau??" Dia dekat kan mula dia dengan aku "biy tanya mama sebelom balik tadi" dan malam tu jadi malam yang panjang bagi dorg berdua ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
Esok pagi (8:30 a.m)
Jaemin POV
Aku nak peluk y/n tapi rasa macam sebelah aku ni kosong. Bila aku buka mata tak nampak kelibat y/n langsung "sayang?? Mana dia pergi?" Aku tengok jam kat atas meja sebalah katil "8:30? Dah pergi uni kot" aku bangun dari katil dan mandi
Lepas siap mandi aku turun bawah sebab nak makan lapaaaaaaa tapi aku dengar bunyi orang masak "eh sayang??" Y/n pusing belakang "tak pergi uni ke??" Dia geleng kepala "harini kan hari sabtu..cuti la biy..dah sini makan" aku senyum dan pergi kat dia bagi dia back hug "sedap bau sayang~"
Y/n POV
"Sedap bau sayang~" nak mengatal lah tu "dah ii pergi duduk sana" dia lepaskan pelukkan dan duduk. Aku hidangkan makanan kat atas meja dam aku duduk "sayang..." Aku pandang jaemin dengan muka tertanya ii "cantik tengkuk sayang~"
Bila aku tengok tengkuk aku dari cermin fone terkejut sebab nampak hickey sebab tadi masa dalam bilik air aku tak nampak sangat yelah nak cepat "ish biy lah ni..dah makan la oh ye...esok biy cuti kan??" Dia angguk kepala "kenapa??"
"Tak lah...nak ajak biy jalan ii esok boleh kan?" Dia angguk kepala "ni biy nak pergi office kan...nak ikut boleh? Pweaseeeeeeeeeee" sambil buat muka cute "sayang jangan lah buat muka cute...cair hati biy tengok..yelah pergi siap cepat" aku pon berhora hore dam lari naik atas "eh makanan ni.....haih budak ni"
(Aku cuti 2 hari iaitu hari sabtu dan ahad meanwhile jaemin cuti ahad)
Outfit aku
Dah siap aku turun bawah "wah cantiknya bakal wife biy ni~~ dah jom" kitaorg keluar pergi ke kereta jaemin "biy tak lambat ke pergi office?? Sekarang dah pukul 8:55..."
"Taklah..harini biy dah cakap yang biy masuk lambat sikit lagipun harini takde meeting penting" aku angguk jek lah "sayang okay ke pergi office biy? Biy dah tukar secretary tau...lelaki"
"Lelaki??" Dia angguk aku pon smirk "mesti dia.....hensem kan?" Jaemin cepat ii toleh aku "sayang...sayang pernah rasa tak boleh jalan sebulan tak??" Aku beliakkan mata and pandang tempat lain "em..ehem tak maksud sayang....dia baik ke tak ha tu yang betol em...baik.." Dia gelak tapi perlahan
Sampai kat office jaemin
"Morning semua" sambil dia senyum kat staff ii yang lain tapi dorg semua macam terkejut and aku dengar dorg bisik "boss kita ke tu?" "Weh betol ke dia tu boss kita???" "Weh aku rasa boss kita terhantuk kepala kat mana ii la kenapa dia senyum and ucapkan good morning kat kita"
Aku pergi kat dorg and cakap "betul lah tu boss awak semua...dia tengah dalam mood happy tu...takpe jangan terkejut lama ii k...nah coffee...ada yang tak minum coffee ke??" Dorg semua geleng "tak semua minum coffee ms y/n" aku angguk sambil senyum kat dorg
"Okay lah kalau macam tu...saya pergi dulu ye...have a nice day everyone!" Dan lari ke arah jaemin tapi aku sempat dengar dorg cakap macam ni "tu tunang boss kan...baiknya dia..dah lah baik cantik lak tu...no wonder lah boss boleh berubah" "kan....untung boss dapat wife macam ms y/n" "setuju....bukan macam si chaeryeong tu..datang sini macam dia owner company ni jek nyampah aku"
Aku just senyum kat ayat diaorg "jom babe" kitaorg pergi kat office dia "sayang duduk sana...nak tengok drama ke nak tengok movie ke tengok lah" aku angguk dan duduk kat sofa masa dia tengah kerja
5 minit kemudian
"Biyyyyyyy bosannnnnnnnn" sambil jalan pergi kat dia "lah baru 5 minit dah bosan? Ni biy nak pergi meeting..sayang duduk kat sini k" aku geleng "nak ikutttttt boleh lahhh dari duduk kat sini...boring la boleh lah boleh laaaaaaaaaaaaa"
"Yelah..dah jom" tapi tiba ii chaeryeong datang "hey sayang...." Muka jaemin terus berubah "sayang pergi bilik meeting dulu..nanti biy datang" aku pon angguk jek dan pergi bilik meeting dia
10 minit kemudian
"Erm ms y/n? Mana boss?" Aku pandang luar dan pandang dorg semula "tadi dia suruh y/n datang sini dulu sebab....chaeryeong tiba ii jek datang tapi ni dah 10 minit...jap y/n pergi tengok" aku baru nak keluar tapi jaemin masuk "oh biy..lamanya"
Dia tak endahkan aku langsung buat aku ni macam tak wujud jek. Aku tanpa banyak soal duduk kat tepi dia
Setengah jam kemudian lepas habis meeting
"Okay semua boleh keluar" dorg semua keluar sorg ii. Jaemin still tak pandang aku "babe?? Okay tak?? Kenapa tak layan y/n?" Dia ignore aku dan keluar "kenapa dengan dia...."
Aku cuba bercakap dengan dia tapi tak berjaya aku sedih gila. Aku keluar dari office dia dan terserempak dengan one of his staff "oh ms y/n? Boleh saya bercakap dengan ms kejap" aku angguk kepala dan kitaorg pergi cafe yang dekat dengan company dia
"Awak nak cakap apa dengan saya??" Dia macam ragu ii nak bagitau aku "awak sorokkan something dari saya ke??" Dia still macam ragu ii
"sebenarnya...saya terdengar perbualan boss dengan chaeryeong"
To Be Continued 🐰💚
YOU ARE READING
The Cold CEO • Na Jaemin •
Fanfiction"Kenapa? Kenapa dia tinggalkan aku?!" Jerit y/n yang tengah menangis "Takdir y/n...sayang semuanya akan okay dah jangan nangis" kata Mrs. Lee "Dah lah y/n jangan nangis okay? Aku sentiasa dengan kau" pujuk jihyo "Tipu...dia penipu.." Dia nangis samb...