Er was eens een meisje: Eva. Ze had een vriendin: Coco.
Op een dag ging Eva naar school. Ze had er zin in want ze ging een grap uithalen met Coco. Maar toen ze op school was, was Coco er nog niet. Ze komt wel, dacht Eva. Maar Coco kwam niet. Ze had zich ook niet ziek gemeld. "Dan doen we het later wel" zij Eva tegen zichzelf.
Diezelfde week kwam Coco niet opdagen. Eva werd onrustig en ging naar Coco toe. Toen ze daar was aangekomen, deed Coco's moeder open. "ja? " zij haar moeder. "Is Coco misschien thuis? Nee zij is weggelopen dat is maar goed ook" zij Coco's moeder. En ze sloeg de deur dicht. Eva schrok, weggelopen? Ze keek een beetje verdrietig en liep toen naar huis. Maar de straat uitliep hoorde ze gehuil. Eva volgde het geluid en toen zag ze Coco huilend in een hoekje. "Wat is er met jou gebeurd?" Coco huilde nog harder en bogen toen snikkend te vertellen. "mijn ouders mishandelden me, ze sloten me op in mijn kamer en sloegen en schopten me. Maar toen was ik het zat en liep weg." zij ze. "Hoe kon je dan hier overleven deze week?" vroeg Eva. "Een lieve mevrouw gaf me elke dag eten en drinken. Maar ik mocht niet in haar huis komen dan staat haar man niet toe. "
"Waarom wist ik hier niks van?"
"Ik wou niet dat jij hierover ging nadenken je had het veel te druk met huiswerk Enzo."
"Laten we anders naar mij gaan daar praten we wel verder."
Toen ze thuis kwamen vertelde Eva het verhaal aan haar moeder. Zij belde de politie. Die ging er onderzoek naar doen. Coco mocht even bij Eva blijven maar ze gingen een pleeggezin opzoeken.
Na een paar maanden zat Coco in een pleeggezin en haar ouders in de gevangenis. En Coco werd nooit meer mishandeld.
JE LEEST
Korte Verhaaltjes
Short Storyelk hoofdstuk is een verhaal :) Ik hoop dat jullie het leuk vinden!!